Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 584 ggr
solweig
0

god middag vecka 49

skulle sätta upp julgardiner i förrgår. klättra på stegen o ramla. så nu sitter jag här med ett nyckelben som är skadad. gubben sa att han skulle hjälpa mig med gardinerna, men jag ska ju alltid göra allt själv. så jag tycker synd om mig själv. en ledsen solweig.

snickan
0

Stackars dig och så här nära jul, hoppas du blir bra snart i din nyckelben. Jag vågar inte klättra länge, skulle ramlasäkert

solweig
0

vi är en oturs familj. min syrra maggan har också gjort illa ryggen o våran mamma ligger på sjukhus med brutet lårbenshals.

martdat
0

du kanske är som jag, ska det hända nått såska det ske med en gång, inte vääänta,,, .,. Vart en ok dag, trött, dock, dricker kaffe och hänger vid datan, ska nog vila en runda så jag orkar ligga på soffan i kväll… Obestämd

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

catfoot
0

Men oj…Brutet nyckelben så här före jul..Kanske bra då måste du ta det lugnt, vilket jag betvivlar att du skulle ha gjort annarsObestämd..Men ändå så trist att ha ont..Krya på dig å lyssna på gubben din nästa gång, lova detFlört…Kramisar Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Oj! KRya på dig detta var inget kul!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

Men usch så jobbigt och tråkigt för dej..vet hur ont det gör bara av att få ett slag mot revbenet..hoppas verkligen att det värsta smärtan lägger sig snart..

kryapådejkramar..

Sidentass

Inge-elsie
0

Krya på dig , hoppas det blir bättre. Har hämtat paket idag. Posten kom hem med expresspaket tidigt imorse. Det var Magnus tennsoldater som han skall måla. Jag trodde killar växte ifån sådana saker.

essut50
0

Stackars dig Solweig.

Har varit i Tumba på kurs hela dan 9 - 16 (Hot och våld inom vården)..Sen direkt på Nattmöte på jobbet 16.30 - 19…Så det har varit en ganska jobbig dag. Jag fick åka hemifrån 05.55 för att hinna vara på kursen kl 09.00…

Kom hem för en timme sen, så nu ska jag äta mat, har bara ätit en marzarin och kexchoklad och massa kaffe hela dan..

Pontus var överlyckling när jag kom hem, äntligen var matte hemma.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

MariannE11
0

krya på dej Solweig.. inget kul att ha ont!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

solweig
0

fick rådet av maggan att köpa voltaren på apoteket. det lindrar smärtan lite grann.men en gammal gumma ska inte klättra på stegar.

essut50
0

#10 Det är så sant, gamla tanter ska inte klättra i stegar. Dom ska hålla sig på marken tycker jag..

essut50
0

Godkväll..

Igår när jag skulle åka till jobbet så var det nån person som hade blivit påkörd av tåget i Eskilstuna, den personen klarade sig. Men tåget var försenad så jag kom till jobbet 21.30, alltså en halvtimme försenad…

Ikväll skulle jag åka till jobbet igen, men kom bara till Kungsörs station för där få veta att mitt tåg var inställd på grund av "kontaktledningsfel" mellan Eskilstuna - Södertälje dom visste inte om det skulle gå några bussar den sträckan. Så jag ringde jobbet och bad att dom skulle ringa in en annan personal..Dom gjorde det, tur att vikarierna vill jobba helger. Så nu får jag jobba in den här natten nån annan gång men det gör inget.

Nu ska min "gubbe" gå och köpa pizza för jag är hungrig..

Imorgon är det julmarknad här i Kungsör, Darin ska sjunga och signera sin nya skiva. Tänkte gå och kolla på den men inte lyssna på Darin..

Puma77
0

Inatt brann det i ett av hyreshusen här  närheten. Två trappuppgångar fick evakueras och den ena kommer snart att få komma hem igen men i den det brann i återstår att se. En man greps för mordbrand  också. Själv har jag inte märkt något alls men däremot så har Thindra varit lite orolig inatt när jag tänker efter. Tudor har sovit som en stock men Thindra hade svårt att komma till ro. Kom och lade sig hos mig men sen gick hon igen och krafsade lite här och där tills hon märkte att jag vaknade och sae till henne då kom hon och la sig igen och så fortsatte det nog 3-4 ggr. Detta var efter tre ngn gång och 2.45 kom larmet att det brann så idag vet jag ju varför hon var orolig.
Ingen ska ha kommit till skada i alla fall men det stod inte ngt om att det fanns djur i ngn  av lägenheterna.

essut; vilken tur att personen klarade sig men skaplig otur för dig två dagar på raken.

//Pia

martdat
0

godkväll, har städat kylskåpet i dag och börgat måla i Kerstins rum, blir att måla vitt med en fondvägg tror jag , hittar inga billiga tapeter, och vill inte lägga massa pengar på en snedgarderob, jusst nu, Kerstin har vart med och hjälpt till. (läs ivägen)    , måsste få det klart för dan innan julafton kommer två katter jag ska passa i två veckor och om det inte funkar med dem och mina så får de bo där på natten så se inte slåss. men förhoppningsvis går det bra, ska kolla film och käka choklad och kaffe nu,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Inge-elsie
0

God kväll har inte gjort mycket idag.Magnus är frisk nu men Sarah är sjuk istället. Skall till mamma på tisdag, hon har kommit till ett korttidshem i 14 dagar till att börja med. Sedan kommer hon hem.Så nu kopplar jag av och fixar till katterna. Katterna har fått nya leksaker av Essut. Det gillar dom. Skall nog snart sova eftersom vi skall handla imorgon. Måste åka buss till affären bara för att köpa mjölk.