Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1206 ggr
Debattia
0

"LÖST"Har kanske heller ingen framtid!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är Isis. Hon har heller ingen  framtid om det inte finns någon som vill  eller kan hjälpa denna kattflicka. Hon är född den 10 juli, är avmaskad men inte kastrerad. Är helt kolsvart med vita strån under hakan. Dom som har henne varken kan eller vill ha henne kvar ,tydligen. Isis finns i Helsingborg, Ska vara heltam.

Hon är jättefin det lilla livet fast kortet  är inte så bra .

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Ankie
0

men parakiss då, lite långt men kanske går på nåt vis

hon kunde ju ta emot kattungar

Debattia
0

Ja, jag hoppas det ordnar sig för kissen.  Förstår heller inte varför dom inte kasterat mamman till tjejen ????

Debattia

lilo-nova
0

Puttar för denna vackra lakrisbåt!Kyss Synd att man inte har mer pengar!

Sidentass
0

Men lilla kissevännen..fina lilla kisse..en misse som är värd ett hem där hon får känna sig högt älskad i…tyvärr har jag som bekant knökfullt här med så många katter..men vill putta upp tråden för vackra Isis!

anebit
0

Har du lagt in det på Djurhem iFokus?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

lilo-nova
0

Alltså hon är underbar!Tungan uteSkäms

Debattia
0

Tack för tipset om djurhem i Fokus!

Debattia

Debattia
0

Nu pryder Iris även en tråd på Djurhem i Fokus.

Debattia

annebeate
0

Hoppas  att det åt lilla  söta heltama Isis, 4 månader gammal, skall finnas ett nytt hem.

Ankie
0

bara fyra månader…..

hoppas det finns ett nytt hem åt denna kisse å

Debattia
0

Har just fått info om att hon tagit bort min annons på Djurhem i fokus. Var ingen nakenkatt. Ska kolla upp närmare.

Debattia

kattassen
0

#11 Men där finns ju flera andra katter av "vanlig" art? Något speciell regel man har missat?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Debattia
0

Förmodligen har jag missat en regel, tror det är för att jag inte satt ut något pris kanske. Undrar om 500 är för billigt för deras sida??

Debattia

Ankie
0

putt för denna katt

Debattia
0

Jag puttar för kissen. Hoppas någon kattvän har en liten varm vrå för denna kisse. Den är visserligen inte ute i kylan, inte än i alla fall.

Men man vet aldrig vad familjen gör med den. Jag har köpt tid.

Debattia

Bumbis
0

#15 snällt att du engagerar dig för den stackars katten, men man undrar eftersom inte mamman är kastrerad, hur många gånger ska andra behöva ta ansvar för DERAS katter? De tänker inte kastrera honan, eller?

Snart blir det en kull till, vem ansvarar för dom?

Debattia
0

Ja, jag blir tokig när jag tänker på detta! Förra sommaren  bad dom också om hjälp med två kattungar, sen bara försvann dom. Jag har mina aningar. Jag har påtalat att dom måste kastrera honan annars blir där fler kattungar. Ja, visst, det skulle dom göra! Visst, nu är här en ny stackars kattunge som dom själva inte kan ha. Ibland har man lust ställa sig på halsen på dom och fråga vad dom håller på med egentligen, men dom vill väl inte lägga ner pengar på en katt.

Debattia

Bumbis
0

#17, det är hopplöst med vissa människor…vet inte vad man ska göra.

En sak jag har lärt mig under åren är att hjälper man sådana här människor att hitta hem till katterna förutsätter de att man ska hjälpa till nästa gång också. Jag säger inte att det är fel att hjälpa, det gör man om man har ett varmt hjärta, men vissa människor fattar inte vart gränsen går. 

Man måste slå näven i bordet och säga att nu får det vara nog! Kastrera katterna!!!!

Därför är jag är kritisk till många katthem eftersom de tar emot privatkatter, tex, kattungar som inte folk lyckats placera. Finns det en backup, tex. från katthem, blir det ingen ändring. Katthem borde finnas till hands i första hand för katter som inte har någon ägare, privatkatter är enbart ägarens ansvar.

En lag om större krav på kattägare efterlyses!!!

Debattia
0

Håller med om att det borde finnas fler  och strängare lagar om detta. Men det hjälper ju inte denna lilla kattflicka, förmodligen kommer väl något hemskt hända henne om hon inte får ett hem.

Debattia

annebeate
0

Jag håller helt med vad som tidigare skrivits i tråden om kattägares ansvar. Hur ofta blir man inte upprörd över just kattägares brist på ansvar som nu i detta fallet med lilla Isis. 

Som Debattia skriver i tråden så hjälper emellertid inte diskussionen just denna lilla kattflicka. I stället får vi inrikta oss nu  på att finna ett hem till henne. Inte skall denna lilla oskyldiga kattflicka riskera avlivas. Gråter Någonstans i vårt land måste det finnas någon som kan öppna sin dörr just för henne, denna lilla heltama kattflicka.

annebeate
0

Putt för lilla avlivningshotade kattflickan.

Debattia
0

Puttar för lilla kissen!

Debattia

Hawknestgrove
0

Åh lilla vän putt! Vad är det för regler på Djurhem i fokus? Fattar nada……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Debattia
0

På Djurhem i Fokus ska kissarna vara vaccinerade och chipsade, mm. Denna kattflicka är ju bara avmaskad. Tyvärr har inga pengar lagts på henne för att kunna bli vaccinerad och chipsad. Men jag förstår och respekterar deras regler. Det är bra för katterna att dom har dem.

Debattia

Debattia
0

Puttar upp för lilla  Isis. Håller på och försöker övertala familjen om vaccinering och märkning.

Debattia

Ankie
0

åh det är alltså inte kört än då? putt för denna tjej

Hawknestgrove
0

Putt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Debattia
0

Vill bara berätta att lilla Isis fått ett nytt hem  hos en mycket bra familj och vi kommer  hålla kontakten. Det känns mycket bra att det ordnade sig för lilla Isis.

Debattia

annebeate
0

Så skönt att det ordnat sig för lilla söta Isis.

Tack Debattia för att du engagerat dig.

Ankie
0

åh så underbart

Fagddu
0

Åh vad bra för gullet Isis :)

Debattia
0

Ja, jag tycker det är en riktig solskenshistoria. Har nu också sagt ifrån på skarpen, inte första gången men ändå : Att dom måste kastrera sin honkatt och att dom ger henne p-piller tills dom kommer till veterinären. Jag ska ringa och påminna dom om kastrering minst en ggr i veckan.

Isis är jättefin och mycket finare i verkligheten än vad hon är på kortet.

Debattia

Simson
0

Vad härligt att det löst sig för Isis!

Härligt att du orkar fortsätta påverka dessa lata människor! Heder till dig!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady