Gentlemannen James vädjar om ett hem del 2
Efter en tid i stödhemmet i Herrljunga visar det sig att James vill vara ensam herre på täppan.
Det är nu AKUT igen att hitta helst permanent hem eller stödhem utan andra katter och kanske även utan andra djur.
Carinas sambo planerar att köra från Malmö upp till Herrljunga imorgon lördag för att hämta tillbaka James.
Stödhemmet ska ha all ära och har gjort vad som är möjligt och lite till men det fungerar inte.
Om någon av Hittekatters Medarbetare kan hjälpa mig att länka till den andra tråden så är jag tacksam.

Här var den:
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Tack kattassen
.
Men oj oj
hur ska detta gå nu då?

#3 Ja verkligen kan man undra det.
Åh så ledsamt att han måste flyttas han var ju för övrigt så tillgiven vad jag förstod men han kanske blir osäker ihop med andra katter med tanke på hans sargade öron efter alla slagsmål som det tidigare stod om.

#5 Ja så kan det förstås vara och så fort det går ska James få komma till veterinär för att undersöka så att han inte har ont på något annat ställe på kroppen.
Det är förståndigt.
Puttar upp för James!
puttar för james

Putt
Hur går det för James då?

James bor tillfälligt hemma hos Carina och ska till veterinär för undersökning inom kort. Han är öm vid bakdelen och tycker inte om när man klappar honom där.
Vad bra att det blir undersökt kanske har han någon skada där som besvärar honom.

oj då, öm o m baken,,, har han gjort sig illa är det ju inget kontigt om han inte verkat trivas, synd inte hemmet märkte det själva,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

James har nu varit hos veterinär. Han har skott under vänster öra troligen blivit skjuten med luftgevär. Hans vänstra höft har en gammal fraktur. Sparkad? Påkörd?
Samt en urinvägsinfektion.
Stackars James
. Men nu är han i de bästa händer hos Carina.
Stackare liten……..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

ojdå stackars kille, blivit sjuten nyligen?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
14.Inte underligt då att James försökte påkalla hjälp från människor genom att klänga sej fast vid dem och skrika.
Urinvägsinfektionen år säkert förklaringen till varför han börjat kissa utanför lådan.Skönt att han får hjälp mot den nu.
Stackaren har de skjutits på honom också och sparkats eller körts på det är ju djurplågeri men han kom väl från någon gård där bonden inte var klok och inte tog hand om katterna och var elak mot dem från början.Den där bonden borde ha djurförbud.
Hoppas innerligt att James nu ska kunna bli smärtfri och få ett bra liv.
Stackars James. Bedrövligt att läsa att han hade dessa skador och därtill urinvägsinfektion. Sådan tur att han nu är hos Carina och blir ompysslad.

Tråkigt att någon varit så elak mot kissekillen. Hoppas ni hittar ett nytt permanent hem till honom där han kan vara bortskämd resten av livet :)

#17 Ja James är en mycket klok gentleman och han sökte sig också till en person med mycket stort hjärta nämligen Carina KKS Malmö.
Carina har slitit ut sig totalt för att hjälpa hemlösa och nödställda katter. T ex kolonin i Kiviks hamn, tror att hon hjälpt närmare 70 katter eller mer därifrån till ett bättre liv. Ser till att de få kvarvarande och nytillkomna katter regelbundet får mat och skydd.
Har hjälpt många katter från "vanvårdsgården" James troligen kommer ifrån.
Håller kontakt och lite koll på bl a en kvinna några mil nordost om Lund. En kvinna som ingår i ett löst nätverk av kvinnor som tar in katter. Alldeles för många katter så de inte orkar med och inte har råd att ge dem bra mat, ser inte när katterna mår dåligt, har inga pengar till att ta dem till veterinär ……. Både Carina och jag själv tigger mat till dessa katter hos veterinärer och i zooaffärer etc
Ja listan kan göras ännu längre.
Putt för JAmes!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Usch vad ledsen jag blir över att läsa detta 
Hur kan någon göra denna underbara katt så illa?
Han är verkligen helt fantastisk och jag är jätteledsen över att det inte fungerade här :( Jag hoppas av hela mitt hjärta att han får komma till ett hem omgående, han är verkligen värd det!!!

#22 Du ska inte vara ledsen starchick för du gjorde allt vad du kunde och lite till.
James är nu i mycket goda händer och får vård och blir ompysslad hos Carina. Han har inte gjort utanför lådan en enda gång sedan han kom tillbaka.
Hej Starchick!
Jag vill att du ska veta att det är tack vare dig som James idag är inomhus och får leva ett värdigt kattliv! Utan dig hade han säkert gått kvar där ute, eftersom det är näst intill omöjligt att hitta stödhem till en katt som James. Men du tvekade aldrig att försöka, trots att jag berättade om hans något märkliga och ibland aggressiva beteende. Både James och jag är innerligt tacksamma för att du, din man och dina båda ljuvliga kattflickor ville ge honom denna chans.
Än så länge har han endast fått träffa två av mina katter, vilket har gått bra. Men det ska poängteras att jag tror att det är min dominanta kattflicka Kajsas förtjänst. Kajsa är hälften så stor som James, men det är hon som bestämmer. Här har James träffat sin övermann (kvinna), men i nästa sekund kan de dela på både leksaker och äta ur samma matskål.
Jag kände knappt igen honom då han kom hit, vilken tjock, blank och fin päls han hade fått. Såren var läkta och alla ruvorna var borta. Så nog har han haft det bra hos er! Jag ringer dig en dag för att berätta hur allt fortlöper!
Hälsningar
Carina
(så oerhört tacksam)