Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 436 ggr
Mettan
0

OT: Milla blev Sveriges bästa granne!!!

SkrattandeMilla vann tävlingen om Sveriges bästa granne. Dety är fantastiskt att det gick vägen. Milla hälsar och tackar er alla som har röstat på henne, och det gör jag också. Varken hon eller jag begrep hur stort detta egentligen var. Hittill har hon varit med i City Landskrona, Helsingborgs Dagblad och Metro igår den 3 december. På måndag kommer först Lokaltidningen för Landskrona/Svalöv och sedan kommer Hyresgästföreningens Hem & Hyra.  Detta är helt fantastiskt vilket genomslag det har blivit. Jag hade ingen aning om att det skulle bli så stort, när jag skickade in nomineringen. Milla är så glad och säger att hon har fått ett nytt liv, så tack alla som haälpt till med detta.

Mettan

Puma77
0

Vad kul. Grattis.

//Pia

essut50
0

Grattis…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Mettan
0

Tack! Och det är NI, som har hjälpt till att få detta resultat. Milla har ju själv 3 katter och älskar katterna, liksom jag. Det senaste tillskottet är en röd hankatt, som heter Whiskey och nyligen kastrerats. Hon kunde inte motstå honom, eftersom han påminner henne om min Archie, som hon tycker mycket om. I och med vinsten i Sveriges bästa granne har ju Milla blivit en riktig kändis, så jag ska se om hon kan påverka politikerna här i kommunen, så att det utlovade djurhemmet (Djurskyddet Landskrona) kommer till stånd.

Mettan

Fagddu
0

Grattis till Milla. :D

Det har hon förtjänat efter att ha varit så snäll. :)

Simson
0

Å så roligt!! Både för Milla och dig! Vad underbart att hon vann! Vad kul att hon uppärksammas! Länka gärna till tävlingen igen. Jag vill mer än gärna läsa mer om vinsten. Kram på er båda! Kyss

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Mettan
0

GladNu har de en tomtetävling och den verkar också trevlig. Du hittar väldigt mycket på www.grannar.se. Där finns annonser, som är nära så att säga. Jag har inte varit med så länge och egentligen bara gått in där och kollat upp radannonserna.

Men i måndags kom det blommor till både Milla och mej. Min bukett var med vita blommor och Millas med rosa. Jättefina är de, så det är bara att hoppas att de håller länge.

Vinsterna består av presentkort på varor och tjänster och antagligen är det lokalt just för att man trycker på det nära och lokala. Milla får presentkort på 5.000:-- och jag på 3.000:--. Men det roligaste är uppmärksamheten som Milla har fått. Nu gäller det att "hänga på" och se till att det blir något bra av detta.

Jag tror att ni alla vet hur dåligt rykte Landskrona har när det gäller "utlänningar" och brottslighet.

Därför är det så roligt att Milla vann, eftersom hon kommer från Ukraina. Kanske de där "utlänningshatarna" kan få sig en tankeställare och lära sig att invandrare och flyktingar faktiskt är människor, inte är så väldigt olika oss "svenskar" och inte lever på socialbidrag eller sysslar med brott, allesammans.

Men jag är lite besviken på kommungubbarna här, som inte har uppmärksammat det hela och hört av sig. Det är ju något som är positivt för Landskrona för en gångs skull, men om de inte har hört av sig till i mitten på veckan, så mailar jag kommunalråden igen och talar om för dem att de har vackra ord, men det är bara prat.

Jag vet ju att Milla  kan göra mycket för både människor och djur. Som "goodwill-ambassadör" för kommunen skulle hon dessutom kunna trycka på dem om att äntligen få till stånd ett Djurhem i Djurskyddets regi. Kanske gubbarna uppmärksammar det hela bättre, för Lokaltidningen kommer till Milla på måndag och jag hoppas att det blir en fyllig och bra artikel. Milla vill att jag ska vara med, och kanske det, men bara med idéer i bakgrunden. Det kan kanske bli riktigt roligt till slut!

Mettan

Imasy
0

Oj, Grattis till din granne :) Fast hon fick min röst också ;)

Mettan
0

GladOch tack för att ni stod ut med mitt tjatande!Skrattande Det gick ju vägen, så när vi nominerar någon till något i fortsättningen, klarar vi det om vi hjälps åt. Det har ju visat sig många gånger här på Hittekatter att här finns det resurser, som heter duga.

Mettan

Simson
0

Jag var in och röstade några gånger också. Kollade även runt lite på att hitta hjälp hem men det fanns inte i min stad.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady