Upphittad Svart Katthona
Då våran egna Nestor sprang bort den 23/11 har vi letat som galningar och fått underbar hjälp från Djurskyddet Bohuslän (Jeanette, du är en klippa!)
Vi fick dock tips från en familj att dom hade fångat in Nestor och hade honom hemma
Men när vi kom fram såg vi att det inte var han, utan en katthona med nästan exakta markeringar som Nestor
Då familjens barn var hyperallergiska mot päls och damm och det inte fanns plats hos Djurskyddet, erbjöd vi oss att ta hand om henne tills den rätta ägaren kom fram (hon hittades med blå-grönt halsband vid Skogslyckan i Uddevalla så uppenbarligen har hon ett hem)
Nu har det gått nästan 2 veckor och fortfarande finns ingen anmälan gjord hos polisen!
Hon är en 7-9 månader, väldigt snäll katthona (om än hårdhänt mot våran egna katt Gunnar)
Hittades vid Skogslyckan i Uddevalla med, blå-grönt reflexhalsband
Hon är inte chippad/tatuerad eller hade ens ett telefonnummer i halsbandet och vi tror att hon inte är kastrerad heller (hon är dock utekatt så vi hoppas att hon inte är gravid)
Vi kan inte tyvärr ha henne mycket längre då hon är mycket dominant och hårdhänt mot Gunnar (5 mån) men annars supersnäll
Hon behöver komma hem, eller iallafall till ett bättre hem, där hon får gå ut som hon vill
Snälla, hör av Er!
Clara Ruiz Claesson
073-3807230

Har ni satt upp lappar om att ni hittat henne? Jag tror inte alla tänker på att anmäla till polis (tvärtom är det nog få som gör det), men lappar uppsatta i området där hon hittades kan hjälpa er att hitta ägaren. En hona brukar ju inte vandra flera mil så det är troligt att hon bor däromkring. Om hon inte var i dåligt skick när hon hittades kanske hon inte ens är bortsprungen utan var ute på sin dagliga runda?

Ja, lappar är uppsatta!
Vi tänkte också på det , då hon är en utekatt men vi tog endast hand om henne därför att familjen som tagit hand om henne inte kunde ha henne en längre tid pga allergi och för att vi ringde till polisen som sa att det fanns en anmälan inne om en svart honkatt MEN när vi kom hem så ändrade dom sig och sa att det inte fanns
Mycket, mycket otrevligt bemött varje gång man ringer till Uddevalla Polis
Familjen sa att hon var mycket hungrig och som det senare visade sig FULL av mask
Vi kunde inte lika gärna släppa iväg henne och det tyckte inte heller Djurskyddet Bohuslän som hjälper oss att försöka hitta ägaren
Det är bättre att hon är inne hos oss än ute på vift i kanske ett främmande område? Vi vet ju inte!
Och iomed att hon inte är chippad/tatuerad samt kanske inte kastrerad så är det en risk vi inte vill ta
Har du en bild på tjejen så kan det underlätta, svårt med svarta katter, ivarjefall om de är helsvart, de ser ju lika ut nästan.
#2 Ni gör ett mycket bra arbete genom att bara låta henne få mat och värme. jag tror att Gunnar kommer att älska sin fertila hona detta bus kan vara början till kärlek dem imellan, jag tror inte det är några allvarliga slagsmål eftersom de är så unga katter bägge två.
jag tror Gunnar skulle sakna sitt damsällskap trots att hon är lite hårdhänt mot honom, kattkillar brukar tollerera kattdamer
Ni är ju det perfekta hemmet, fråga Gunnar.
katten behöver inte vara en utekatt för att må bra, där ute är det livsfarligt.
Hoppas ni hittar Nestor snart

Kameran har tyvärr gått sönder men jag ska få låna en kamera snart!
Hon är supersöt!

Jo, nu börjar min make tycka att vi ska behålla henne..men vi har gått igenom detta förr!
Då hittade vi en kattunge på ca 7 månader och sökte hennes ägare då hon också hade halsband
Vi var mycket aktiva men efter en 8 veckor så trädde ingen fram och då tog vi henne som våran egen
Men strax innan vi skulle få henne kastrerad och öronmärkt kom familjen som ägde henne :( både bra och dåligt
Vi får se ifall möjligheten finns attvi kan behålla henne
Om det är som du säger Tuska, så gör de inget att de gnabbas litegrann, det blir nog bättre efter ett tag!
Dom sover ju ibland tillsammans och busar som vanligt så det kanske är bara något övergående!
Kan en utekatt lära sig vara inne? Hon tjuter som ett brandalarm varje kväll och morgon
"detta brandlarm" tycker jag talar för att katten är könsmogen, därför vill den ut.
om du nu absolut vill att denna dam måste få ett nytt hem så kan du ju prova med felliway under tiden hon är hos er, det kan bidra till bättre stämning mellan katterna om du tycker att det inte känns bra. Finns att köpa hos vet.
Är hon inte kastrerad så kan du oxå ha en anledning där att hon är lite hårdhänt, har ni råd och ni ej hittar någon ägare till henne så då är mitt råd att kastrera henne. 

ok inte riktigt som ett brandalarm även om man tycker det låter så på nätterna när man ska upp och jobba!
mer som ett klagande jam, en bebis som hulkar kanske, jag är så dålig när det gäller förklaringar
hon sätter inte rumpan i vädret som jag vet att honkatter kan göra eller rullar runt och åmar sig iaf
Gunnar är iaf kastrerad så det blir inga kattbebisar!
kan man se ifall katthonan har blivit kastrerad, ett ärr eller något annat tecken?

feliway har jag inte behövt använda, hon är go annars men ibland blir hon mycket dominant och jag ser och hör att gunnar blir för rädd
men sen kan dom vara bästa buds! så jag hoppas det blir bättre senare
vi är i valet och kvalet om vi ska behålla henne, vi vill ju inte att någon ska sakna henna men inte heller att hon ska tillbaka till ett dåligt hem som inte anmäler henne saknad eller bryr sig för lite för att kastrera/öronmärka henne
Det är mycket svårt att se, möjligt vis om ni blöter ner pälsen å lyckas så se ett ärr, använd en kam och dra mothårs.Det är ju i så fall inte länge sedan det blev gjort. man skulle nog se det bättre om den rakades lite. men jag tror inte så är fallet då skulle den säkert ha varit chippat oxå, tror du inte ??

jo precis vad vi tänkte…
vi tog henne till vet, för att se ifall hon hade något nummer men icke, dom kollade även om hon var gravid men dom kunde inte känna något
om hon är gravid vad är dom tidigaste tecknen? för isåf måste vi förberedda oss och kontakta eventuella hem för kattungarna osv
På mina honor ser jag rosa tuttar redan vid 2 veckor efter parning, vid tre veckor syns det säkert.

oj ja då måste det börja synas direkt då det är nog ingen fara
puh! tur i oturen!