Stödkatten Maja från Sturkökolonin
Här går det framåt faktiskt, Maja är framme nu även på dagtid och man kan ta i henne lite grann. Hon tycker att det är skönt att bli kliad vid svansroten och på höfterna och ibland kan hon även tycka att det är ganska skönt att bli smekt där. Då kan hon sträcka ut sig och vässa klorna lite grann i mattan som hon ligger på.
Hon verkar dock inte alltid veta vad hon vill, hon kan tycka att det är mysigt att bli klappad och sen kommer hon helt plötsligt på att "herregud det är en människa" och hoppar därifrån.
Leka med henne kan man också gör samt att hon har börjat att kunna ta godis från handen.
Ska se om jag kan ta en bra bild någon dag!
Härligt att höra att det går framåt. Tudor har ju varit här ett år snart och han älskar att gosa men även han kan komma på att jösses nu blev det lite läbbigt och springer iväg, men han är snart tillbaka för mer gos.
Västar på bilden sen med;)
//Pia

Skönt att det går så bra. Vi vill såklart se massa bilder. :)
underbart fina maja:) nu får vi hoppas att hennes långhåriga syster snart får det lika bra!

Igår så strök sig Maja mot mig när jag klappade henne, hon mötte min hand. Får klappa henne riktigt mycket nu men tycker fortfarande att det är lite otäckt när hon kommer på att hon blir klappad.
Jag skulle tro att Maja kommer med tålamod och kärlek att bli en gosig katt, kanske inte en knäkatt men det märks att hon vill ha mycket kärlek. Brukar förfölja mina katter och stryka sig längs med dem eller puffa på dem med huvudet. Så otroligt söt, fast mina katter förstår inte riktigt tror jag, är de keliga så kommer de ju till mig.