Göteborg, någon som kan hjälpa?
Livlinan gick ut med en vädjan om hjälp:
AKUT!!! 3 ungkatter, 2 bruntigrerade ca 5 månader, och en grå, något yngre. De bor nu i en buske, i Lövgärdet, norra Göteborg. De är väldigt utsatta för väder o vind, o katter har tidigare blivit misshandlade i detta område. De är skygga, honor eller hanar är det ingen som vet.
AKUT!!! 2 bruntigrerade äldre katter; Hedda, skygg hona på 15 år och troligtvis en hane, Hektor. Honan har levt ute nästan hela livet. De bor nu under en trätrappa som är full av spikar och där det regnar in. De finns i Högsbo i västra Göteborg.
Mer info kommer!
Kan du hjälpa någon av dessa kissar så snälla hör av dig till Frida: lycko_salte@hotmail.com
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tack Alexej för skapandet av tråden.
Livlinan har varit väldigt tillmötesgående över telefon. Är glad över att de hjälper till med att söka hem på sin sida.
Här är en bild på två av syskonen från lövgärdet som är inne, två nästan identiska går alltså kvar ute. Plus den något mindre som ska vara grå. fia434 får rätta mig om det är fel om den grå.
Ena syskonet på bilden har fått ett jättebra permanent hem och den andra, lite knubbigare tjejen som jag kallar Naima, finns hos mig och gör sakteliga sina sociala framsteg. Hon är väldigt lik mamma Lina på alla sätt och vis.
Hektor och Hedda är naturligtvis också de högst akuta. Ska försöka dra ut spikar ur trappan ikväll. Åtminstonde böja dem så att de inte kan skada.
Naima på bilden hoppas att hennes syskon får hjälp
Här ligger hon på kudden i vardagsrummet och har koll på allt och alla :) Hon har de sista dagarna hoppat upp i sängen när man ligger där, så det är en jätteduktig tjej.
Kan någon ta emot syskonen så står jag för vaccineringen m.m. Funderar på att lägga upp en auktion med några julkort som kanske kan ge någon krona till katterna.
Kan något lämpligt tryggt hem ta emot lilla Naima permanent så är även det naturligtvis välkommet. Jag öppnar i sådana fall dörren för en av de andra akuta som tråden handlar om.
Hej Kusten!
Du har PM 
Mvh
3 - Hejsan! :) Ska hämta en nykastrerad hane om en stund men svarar dig med en gång när jag är hemma igen. Tar vägen förbi Hedda och Hektor med mat innan och hoppas få ett foto taget denna gång. Tass så länge!