Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 904 ggr
essut50
0

Godmorgon/Godkväll v. 48

Godmorgon.

Här i Kungsör snöar det för fullt…

Ikväll ska jag och Sarah på Mariehamnkryssning, så vi hoppas att båten.. Tänkte på stormvarningen som alla tjatar om..

Katterna sover i kätterträdet nu, Milou högst upp och Pontus längst ner…Så hon har tagit över den platsen från Pontus.Skrattande

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

anebit
0

Godmorgon!

Va snöar det i Kungsör?  Det gör det inte här i Eskilstuna men då är det väl på väg hit för det är väldigt mörkt på himmlen. Det är väl ca 2 mil mellan oss.

Ska tänka på dig i kväll Essut när du är där ute på Östersjön. Burr!
Hoppas att det inte blir för mycket storm iaf.

Rasmus sover i sin stora transportbur och Pysen har suttit i fönstret och glott och glott och jag kunde absolut inte se nått annat än att grannen har cykeln på balkongen och sadeln ligger på räcket så jag vet inte om Pysen trodde att det var en fågel.  Förvånad    Skrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Puma77
0

Här har de snöat hela natten men inte så att det är så himla mycket. Ett par cm högst. Blåst har det inte gjort så mycket och då bor man ändå vid kusten men storen skulle inte riktigt nå ner hit utan gränsen går strax norr över.

Ska strax iväg också och fixa en del grejer så katterna får ligga här hemma och mysa under dagen, fast det brukar de ju göra. Sen när jag kommer hem igen så blir det att ta fram virknålen återigen, kanske fixar mer här hemma till nästa helg då jag ska ta fram adventsakerna. Undrar om man kommer ha någon julkänsla iår? Förra året fanns det ingen allsRynkar på näsan

//Pia

Fagddu
0

Då är det exakt en månad kvar till julafton. Jag måste säga att lite julkänsla har ändå infunnit sig. Antagligen för att vi fick snö i Skåne, och det ligger fortfarande kvar, tre dagar senare. Men det ska tydligen smälta i övermorgon. Även om jag älskar snö och vinter så tänker jag ju såklart på alla frusna kissar ute… Vår egen hittis luktar på snöluften ute, tittar på allt det vita och går sen in och lägger sig ovanför elementet. Han vill nog inte riskera att behöva frysa mer. Någonsin. Tur att vi har många element. :D

Min julkänsla kan ju också bero på att vi ska åka bort under jul så jag vet att det inte kommer att bli speciellt mycket julfirande under tio timmars väntetid på Beijing flygplats… får liksom passa på att julkänsla av mig här innan :)

maggan47
0

här i Väsby har det kommit massor med snö, och fortsätter att komma, ingen plogbil i sikte bara, så man är insnöad i dubbel bemärkelse, ha det så kul på kryssningen Essut, och hoppas vädret blir någorlunda

Maggan47

majvi
0

Några mil norr om Uppsala har det snöat nästan hela helgen. Men de flesta vägarna är plogade och de flesta bussarna går faktiskt, men det är förseningar.Det har blåst en hel del.De katter som älskar att vara ute vänder när de kommer ut på bron.

Ytterligare några mil norr om uppsala är några skolor stängda, en del bussar inställda ,flera skolskjutsar är inställda och några skolor håller stängt.Det är flera som inte kan ta sig till jobbet, och 3000 är eller har varit utan ström.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

essut50
0

Tänk att det är snö nästan i hela Sverige nu..

Nu har det slutat snöat här som tur är. Men det är ganska halt på vägarna så man får gå försiktigt när man ska till tåget nu.

Vi ses imorgon kväll ska iväg till tåget nu för man vet aldrig om dom är försenade, vill inte missa båtresan…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

snickan
0

Här i Jönköping har första snön kommit i natt, men det är inte mycket  gräsmattan syns genom.

#6 essut50 ha en trevlig båtresa i kväll

Sidentass
0

Vi har fått snö som många andra också fått runt om i landet. Missarna går ut o luftar sig, men vill efter någon minut in till värmen igen..själv har jag bestämt mej för en innedag då jag skarpt ogillar snö och vinter! Måste ta itu med gardinerna i köket, såg att det fastnat tussar med katthår på dom, sen om man inte fastnar här i stolen vore en fönstertvätt på plats inför  till första advent..

Inge-elsie
0

Inatt är jag ensam hemma med katterna. Har varit ute och skottat en gång får nog göra om det imorgon. Magnus har åkt till jobbet och Sarah är med Essut på sjön. Mamma är kvar på sjukhuset, får se hur länge. Skall upp till henne i slutet av veckan. Har börjat att julpynta. Skall nog försöka att sova några timmar.

Fagddu
0

Har åkt på någon influense, låg med hög feber igårkväll och känner mig ganska spak idag. Hoppas det går över, jag har inte tid att vara sjuk. Katterna tycker säkert att det är bra med sällskap iaf. :)

Inlägget är låst för nya kommentarer