Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1218 ggr
Smulan89
0

Katthane vill in i värmen

Jag har under en lång tid sett en svartvit katthane stryka omkring i området utan halsband och som alltid är hungrig.

Jag har börjat mata honom varje kväll men vet att han behöver komma in och få ett hem. Det är tydligt att han är en innekatt, såfort han får möjlighet hoppar han upp i min famn och somnar efter en stunds klappande. Jag gissar på att han har blivit utslängd från sitt tidigare hem.

Jag har tyvärr två katthatande hundar hemma, därför kan jag inte ta in honom själv. Finns det någon annan som kan hjälpa?

Katten finns i Hässleholm, nordöstra skåne.

babbla
0

Har du kollat med katthemmen. Kolla på kks.nu hemsida också…

Det är nog det jag känner till i ditt område.

Du kan ta ett kort och sätta upp lappar i områden du rör dig i. Typ affärer, Zoo mm.

Ge inte upp! Lycka till!

Mvh

Smulan89
0

Ja jag har hört av mig till kks.nu här men de har fullt och kö. Ska sätta upp lappar så fort jag kan, tack för tipset.

babbla
0

Kan någon du känner ta in honom så länge så att han slipper gå ute och riskera att nån är dum mot honom. Det finns en del faror för en snäll katt som inte vet bättre…

Ta ett kort och sätt in på Blocket också! Chansen finns även om den är liten…Fortsätt och uppdatera, det finns mycket duktiga människor här med mer erfarenhet än jag som säkert har förslag!

Tack för att du hjälper en liten kisse Glad

Mvh

Debattia
0

Har du kollat upp ifall den är märkt?  Det finns också ett par i Örkelljunga som brukar ta emot katter. Vet du själv eller någon annan adressen till dem?? jag kommer tyvärr inte ihåg den.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

annebeate
0

Vet någon vem paret i Örkelljunga är?

Smulan89
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag känner inte till paret i Örkeljunga.

Katten har fortfarande inte kommit in i värmen. Han har dock magrat av ännu mer så imorgon ska jag börja avmaska honom.

Bifogar bild.

Smulan89
0

En till bild på sötnosen.

Imasy
0

Men lilla plutten. Du har inte ens en liten plats på toa åt honom?

lilo-nova
0

Men lilla sötnos så olycklig du ser ut att vara!Rynkar på näsan

Hur kan man kasta ut dig!?

Så vacker & underbar kisse!

Smulan89
0

Det hade varit elakt att ha honom på toaletten med en arg hund utanför. Vet ju inte hur länge han hade fått stanna där. Vi bor i en väldigt liten lägenhet så tyvärr är det redan väldigt trångt med två männsikor, två hundar och ett antal smådjur. Önskar att vi hade kunnat flytta till ett hus!

babbla
0

Hur går det för honom?

Mvh

Misan
0

vet du om han har någonstans att krypa in för väder och vind, regn och kyla?

Förstår att det är svårt för dig att ta in honom men gå in på www.djurhjalpen.nu och under intagningsstopp finns nu hur man bygger en vinterbostad enkelt till hemlösa katter. en liten lösning tills han kan få komma in någonstans.

Lisa

Lena
0

Stackars kissen! Det kan ju även vara en katt som sprungit bort från sin ägare. Har du kontaktat polisen? Det händer ju ibland att katter lyckas ta sig rätt långt ifrån där de egentligen hör hemma.

Du känner ingen annan som kan ta in honom så länge? Katter far hemskt illa av att gå ute den här tiden på året. Det brukar inte ta så lång tid innan de blir skygga och på annat sätt märkta av den bistra tillvaron. Därför är nästan vilket litet utrymme som helst bättre i väntans tider. Typ toaletten, garderoben, inglasad balkong etc.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ankie
0

#13 Garderoben låter väl inte som ett bra ställe att ha en katt på

Sidentass
0

Åhhh..stackars kissen..o nu när det blivit så kallt också…någon som kan ta in kissen tills ett hem går att finna..

martdat
0

#14 tror inte Lena menar en vanlig liten garderob, finns ju större klädkammare elr som i hus, stora snedgarderober med fönster till och med,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankie
0

ok jag tänkte inte så långt, jag funderade jag å. Vi har bara vanliga små garderober härhemma så det var väl därför jag tänkte på en sån.

annebeate
0

Lille kisse. Inte skall han behöva gå ute i kylan  med alla de umbäranden det innebär när vintern nu kommit. Gråter

Finns någon vänlig människa som kan öppna sin dörr för honom, en riktigt rar katt ser det ut att vara.

katt-utan-hem
0

Ankie.

Kontakta mig. lena.olsson@kks.nu så lägger vi in honom både under upphittad och hem sökes hos oss på kks.

Sen kan du under tiden gå till till fiskaffären, be dem få köpa en frigolitlåda som de transporterar fiskar i. Du skär ut en hörna, lägger i något riktigt varmt och tejpar fast locket så det inte flyger iväg. Ställ lådan där han gärna håller till. Du kan också lägga en tidning i botten som gör att värmen håller bättre.

Är katten kastrerad? Då finns chansen att han är chipmärkt. Du kan ta honom till djursjukhuset och be dem kolla efter chip. Kolla även hans öron efter märkning.

Sätt in annons på blocket under efterlysningar om du inte redan gjort det och då med bild.

Med vänlig hälsning

lena ohlson

KKS

Ankie
0

# 19 menar du inte Smulan89?

Smulan89
0

Nu har han fått ett hem, tack för all hjälp!

Det var en kvinna som såg min annons på blocket. Han fann sig tydligen direkt där hemma, han åkte för någon timme sedan och jag har redan fått foton på honom i mailen.

Titta bara så fin och nöjd han är!

Smulan89
0

<3

Smulan89
0

I barnens rum

Smulan89
0

Glad

martdat
0

Toppen! men ni har väll kollat så han inte är efterlyst elr chippad?

tänker alltid på lille kalle när en svartvit hane hittas, hoppas nån kollar chippet på han så han får komma hem…

Smulan89
0

Nej det är han inte, jag tror att det är mina grannar som slängt ut honom. De hade en kattunge i somras, vet dock inte hur den såg ut. Sedan började denna katten stryka omkring i området och grannarna gav den mat utomhus, men efter ett tag slutade de upp med att mata. Har dock inga bevis, och kommer inte ihåg hur kattungen såg ut så jag kan inte riktigt skälla på dem känns det som.

annebeate
0

Så skönt för kissen att ha fått ett hem. Tack Smulan för ditt engagemang för kissen.

mardat, det är väl VislandaKalle du menar. Jag undrar också hur han har det, det var väl ifrån Linköping han försvann eller jag kanske minns fel.

martdat
0

#27 Japp det är det, ska inte sluta hoppas, han är ju chippad i allafall, ja. Linköping,

lilo-nova
0

Vad skönt för honom! Men då kan någon ändra rubriken till Löst!

Hawknestgrove
0

Så bra!!!!!! Det är nästan, så man ska börja omvärdera Blocket! Det verkar, som om kissarna får goda hem!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Simson
0

Han ser ut att må bra på nya stället! Skönt att det löste sig! Tack för att du engagerade dig så! Kram!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

anebit
0

Å så glad jag blir för katten att han fått komma in i värmen.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna