katt i transport bur
hur länge kan en katt färdas i transport bur , isommar kanske jag tar tåg och buss till landet och tar med mig lilla ullis i transport väska, kan katten må dåligt av det..
Siberlina, det går ju utan problem att transportera en katt från Stockholm till Göteborg. Ger den ingen mat timmarna innan och har en handduk över transportburen. Det finns matskålar som man kan fästa i burdörren och ger katten vatten om det är varmt ute. Rengöringsdukar, hushållpapper och en liten plastpåse ifall det händer något. Men öppnar bara buren på toaletten eller liknande ifall katten vill rymma.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Håller med Alexej här. Ingen mat, men vatten under resan ifall hon blir törstig. Åker du bil, så kanske hon behöver åksjuketabletter. Hör med KAttassen hon vet vad de heter de är receptfria
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag reste en gång med en treårig katta från sydstaterna i USA via New York efter mellanlandning på ett annat ställe plus byte av flygplats i New York och sedan över Atlanten till karantän i Göteborg via Köpenhamn. Resan tog sammanlagt över 15 timmar och kattan varken bajsade eller kissade inte på hela tiden.
Samma katt har åkt tåg och bil i fyra, fem timmar utan problem många gånger.
Katterna på bilden har åtskilliga gånger åkt tåg i fyra timmar plus resan till och från tåget.
Lägg i ordenligt med något som absorberar bra i buren i fall att olyckan skulle vara framme plus ombyte och ordentligt med plastkassar för eventuellt nedkissat underlag.
Jag känner en familj som åkt tåg med sina katter och då haft en plastkasse med en sandlåda i och sedan tagit katten och sandlådan med sig till tågtoaletten och katten hade då använt sin sandlåda.
De katter som jag rest med har varit lite skärrade under resan så de har varken ätit, druckit eller gått på toaletten under resan.

Hur långt är det du behöver åka med kissen? Rör det som om 1 timme eller typ 3-4?
Postafen är ett vanligt åksjukemedel för tvåbeningar som även går att ge 1/4 till 1/2 tablett till kisse innan avfärd.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

det tar högst 2 timmar att åka tåg och buss till landet…
Där hade vi preparatet och mängden fick du också.

tack för tipsen , nu behöver jag ej oroa mig.

Rune från Strömstad som reste i början av november hade ju en resa på nästan en hel dag. Iofs med några timmars uppehåll men sista etappen tog dock 5-6 timmar utan att lämna buren. Det gick bra det med:-)

men hur går det om dom innte kissar på flera timmar

#9 Ingen fara det klarar de fint om de inte har druckit och ätit så mycket före avfärd så blir det inga "utgifter" heller
Ja,lille Rune passade på att ta kisspaus när han var hos dig på mellanladning….
MEn vad har jag gjort!!!!