Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1163 ggr
Hawknestgrove
0

Nu tigger jag om hjälp för KAttkedjan....

Ja, inte med omplaceringar.

UTan jag ber om hjälp om någon skulle kunna göra medlemskort som fil här på datorn till mig? Tänkte att den som gör det ska få en bautaråtta i belöning…..

JAg hade tänkt mig att göra färdigt så många som får plats på ett vanligt A4-ark, har både lamineringsmaskin och pappersskärare, så om man gör korten 7x4 cm, då använder man sig av ett a4-ark  och får ju ut 21 kort maximalt.(3 på bredden och 7 på längden…. Logga har jag  ju skall bara lägga till text, medlemskort för årXX, telefonnummer och pgnummer.

Vidare, nån som kan tala om för mig hur jag ska göra ett vanligt medlemsregister? HAr glömt hur man gör, att jobba i excel blir så många kolumner, vilket jag inte behöver…..Skall möta upp på kommunen på måndag för att söka kommunalt stöd…..

Maila mig eller ring mig! Ta mitt mobilnummer så länge, har bytt hemnummer så det vill jag inte lägga ut här!

0705760889

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

Jag skulle kunna hjälpa dig med ett medlemskort om det skulle vara så Gunilla. De kort som jag fick av Sofia om billyhittekatt och som jag delar ut är i visitkortsformat. Vilket vill säga ca 8.8X5.5 cm och det går på 9 st på ett A4.

//Pia

Hawknestgrove
0

Åh!!!!!! Vill du? Ja då blir de lite större, jag var ju lite småsnål, när jag räknade att få ut så många som möjligt per A4, men det kanske ser bättre ut med vanligt visitkortsformat….Du behöver inte göra korten, bara skicka mig filen, för jag kan göra korten själv.

Underbart.

Då återstår medlemsregistret. Hur gör  jag det? Alltså, behöver ju bara 5 kolumner. namn adress, telnr epost och betalt/ejbetald…

Puma77
0

Men är inte excel bäst på det då. Där kan d ju själv flytta och dona så du får så många kolmner som d vill ha på ett A4.

//Pia

Hawknestgrove
0

Puma…. kan inte…….. har glömt hur man görSkäms……..När jag öppnar ett nytt exceldokument, så får jag ju upp allihopa typ 1000 kolumner……

Puma77
0

Ha ha dra i strecken lite så ser du att raderna blir större;)

Jag beöver loggan och uppgifter till medlemskortet och hur du tänkt det. Antar att en iten rad där namn ska stå med.

//Pia

Hawknestgrove
0

Då får du det via teliamailen! OCh rådisen skickar jag i morgon!

Hawknestgrove
0

Puma ska ha heder för sin hjälp. Jättesnyggt blev det..

Nu en fråga till.

Vi ska ha ut en annons i STNB, liten. Vad ska vi ha för slogan i den?

I mitt huvud så står det bara: Hjälp oss, för katten, stöd Kattkedjan, men det kanske är lite hårt?

Alla förslag emottages med tacksamhet! Tänkte faktiskt att ni skulle få bestämma!

Så jag gör en omröstning sen när jag fått in flera förslag!

kattassen
0

#7 Hehe den var ju riktigt bra tycker jag.

- Hjälp oss för Katten! Stöd Kattkedjan!

Kul och underfundig men budskapet är rakt och kan inte misstolkas…

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Sidentass
0

Toppen att du fått hjälp här av Puma!

Jag har också glömt detta med exel..man sitter för mycket på nätet tror jag, så att man glömmer de gamla hederliga programmen som man lärde sig en gång i tiden, ang slogan, tycker jag den är träffande o bra..snitsigt när det är lite annorlunda som får folk att tänka till!

Mison
0

verkar som att det löser sig för gunilla, annars kan jag meddela att jag är officepakets-nörd. gör julkalendrar, visitkort, bildofferter m.m.m.m.m. till gubbens företag, så hör av dig om det kör ihop sig så kan jag säkert hjälpa till. puss och tack för hjälpen med tavlan

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Puma77
0

Ett litet utkast som jag visade för Gunilla vilket jag gjorde på 10 minuter.

Bilden “http://hittekatter.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=df703981-8526-47f4-a268-95b81986d5c0” kan inte visas, då den innehåller fel.

//Pia

Hawknestgrove
0

Suveränt snyggt Puma!! OCh Tack, Mison, det ska jag komma ihåg! Kommer säkert att behöva mer hjälp framåt! Har ju en snäll webmaster, men kan inte begära, att han ska sitta med allt hela dagarna! Han har ju ett jobb att sköta också!

Kom på en snabbare och enklare variant på slogan till annons också..

Stöd Kattkedjan, För Katten!