Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 759 ggr
denstore
0

Nu kom första snön i Lund....

…och anledningen att jag skriver är att utanför min gamla mors hem sitter en stackars övergiven katt. Han får mat av morsan, men kan inte få komma in. Hon har redan två, och det funkar helt enkelt inte med en till. Vad ska man göra? Det börjar ju bli ganska akut nu. Ingen jag känner kan ta emot honom, jag själv allergiker, och både syrran och brorsan har tre var. Det är helt enkelt fullt inom familjen. Ändå är det hjärtskärande att se den stackarn slänga sig runt fötterna varje gång man kommer dit. Och en hel vinter ute känns som rent djurplågeri. Avlivning är för mig inte aktuellt. Inte för katten i alla fall. Idioterna som kastade ut honom i somras är en annan femma….

Fagddu
0

Stackars liten…. förstår vad du menar, human avlivning har fått en helt ny innebörd för mig på senare tiden. (Lösa alla problem för människan, permanent.) Jag har ju tyvärr redan två egna, och får inga fler på ett tag. Men jag puttar och hoppas på att någon annan kan ta in.

Vad är det för kön? Hur gammal? En bild brukar hjälpa vissa att öppna sina hjärtan och hem. :)

pau
0

Mina tankar går också till alla hemlösa nu, det snöar rätt rejält :(

essut50
0

#0 Kan inte syrran eller brorsan ta in katten så länge tills ni har hittat ett hem? Dom kanske har ett rum som katten kan vara i så länge..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Sidentass
0

Åhhh..jag lider så med kissen..kylan sprider sig ju runt om i hela landet nu..finns något varmgarage i din närhet där kisse skulle kunna få bo som en akut lösning innan ett stödhem kan hittas..

puttar!

majvi
0

Om ingen av er absolut inte kan ta in katten och det inte finns det inget bod,gäststuga, garage kan ni väl försöka ordna ett krypin till kissen. Det finns kattkoja att köpa någon annan kanske kan komma på var, Man kan göra en egen koja av en frigolitlåda där man kan lägga in en värmedyna och filtar.  Förhoppningsvis hittas nytt hem snart till kissen, men då kan den få det lita varmare under tiden.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Kattis999
0

å… stackars liten… ibland måste man nästan hindra sig att gå in på hittekatter, för det gör bara för ont.

hoppas hoppas någon kan ta in den, iaf för ett tag.