Nu blir jag ännu mer upprörd
http://www.na.se/artikel.asp?intId=1413220&wpa=orebropappa-torterade-sonens-kattungar
Fy f*n vilket dj*vla as!!!! Det knyter sig i magen av förtvivlan. Jag vill bara skrika rakt ut ……

Kanske man skulle bränna, penetrera och skära av denna persons privata delar …
Sajtvärd och Medarbetare ni får ta bort det ni anser stötande och bryter mot Skrivregler jag är så förtvivlad över dessa stackars oskyldiga små kattungar.
Sorry, kan inte titta. Men är det polisanmält?
Mvh

#1 Ja det är det och han har fått dagsböter men det räcker inte på långa vägar …. Lille sonen i familjen hade fått kattungarna i present. Vem ger sig förövaren på härnäst, det lilla barnet?
Man blir så arg när han säger att han minns ingenting av händelsen.
Håller med dig gulliver, nästa gång är det sonen som får för det hela.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
En pappa som inget minns och då tydligen har en hjärnkapacitet som en två åring efersom han verkar ha trott att kattungarna inget kände av den fruktansvärda misshandeln de utsattes för,hur kan han förväntas ta hand om treåring?
Sedan undrar man verkligen hur någon kan ge två oskyldiga kattungar till en treåring i present ,som däremot inte själv har förmåga att uppfatta vad som är leksaker eller inte ?
Det här är en sån sjuk historia som lämnar många frågetecken och två ihjälplågade kattungar som behandlats som saker utan känsel.Blir väldigt illa berörd av hur de här kattungarna misshandlas fram till deras avlivning, hemskt hur de fått sitta emellan när vuxna människor inte kan ta sitt ansvar.

** ***!!! Om jag hade varit där hade jag lätt dödat människan. Nu är ju inte min man sån, men om han var det så hade jag dödat honom också.
Och om den här mannen bara får dagsböter vilken tyr av djurmisshandel krävs då för att få fängelse??? Hade jag haft multum med pengar så hade jag gärna betalat för att han skulle dö.
Och farmodern? Borde inte hon känna sin son tillräckligt väl för att inse att man ska hålla den här omänniskan så långt borta från djur som det bara går? Och kan han göra sånt mot djur borde han väl inte få se sin son något mer heller.
Vad arg och förbannad jag är nu!

När det gäller detta, lindrigt sagt, vidriga betéende finner jag inga ord för det..eller å andra sidan finns det massor av ord att använda här som inte lämpar sig i skrift..tänker desto mera!!!
Han borde omedelbart bli fråntagen sin son…usch..så jag lider med dessa små oskyldiga kattungar..man blir illamående för mindre och mycket mer därtill..tviiiiiiiiiiiiii!!!:-(
Så vidrigt!!!!! OCh vad är det för en farmor, som ger sin sonson på tre år två kattungar? hoppas verkligen, att den personen som födde upp dessa kattungar och gav bort dem till farmodern, för det var antagligen så, får vetskap om detta…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Det var det j*******te!!!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Det tar aldrig slut p¨å idiotierna! Vilken dj….vla idiot och sjuk människa. Håller med om att farmor bör känna sin son och att man inte ger två kattungar till en treåring, hon verkar också dum eller så trodde hon att det var leksaker.Det verkar inte klokt överhuvudtaget,hur är man som människa i övrigt när man kan göra något sånt?? Hoppas han får livstid, sitta där och lova att sluta med allt räcker inte .
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
det är bara å hoppas att rättvisa skipas åt dessa små kattungar
egentligen skulle han utsättas för samma sak själv
fy fanken för en sån människa, hoppas hon flyttar ifrån han
stackars missar…

Så ont det gör inne i mig!

Tyvärr är det sådant som händer när man ger ut katter/kattungar utan att kontrollera.
Det finns föreningar tex i Malmö/Skåne som ger ut katter, säljer dem UTAN att besöka hemmet mm. Detta här är såklart extremt, och mkt illa, jag vill inte ens läsa det, men saker händer när ens enda intresse är att prånga ut katter, till vilket pris som.
Sånt händer i Malmö av mindre nogräknade personer. Enda instresset: hjälpa och smabbt ut. Hur många v dessa tror ni får ettlångt bra liv? Ja det kan vi bara spekulera i, men långt ifrån alla.
Vi har tom fått ta över katter där nån annan förening prackat på folk katt som de inte ville ha. Jag tycker det är högst oseriöst!
Att höja kattens status betyder ett nogsamt förarbete, men det förstår inte alla.
Många köper en katt utan at ha tänkt och är det då en mindre seriös förening så blir det fel, på ett eller annat sätt!
Det tror jag fler kan skriva under på eller hur?
Ja och med hänsyftning till tidningsartikeln, så hade det varit mer humant för ungarna att bli avlivade med en gång i stället. Så tyvärr, det finns värre saker än en smärtfri avlivning hos en vet, det ser vi nu……Våldföra sig sexuellt på en kattunge…. Nä, såna förtjänar inte att få existera. Inte hans morsa heller. HEder åt hans syster, som såg eländet och anmälde och såg till att de stackarna fick somna in….
Det är hemskt ifall inte föreningarna kollar upp hemmen. Men tyvärr kan man kanske heller inte se på folk om dom är sjuka eller inte.
Dom kan vara hur trevliga som helst i telefon eller vid ett besök , men gör man ett oanmält besökhemma hos dom kan man få en annan uppfattning. Det har jag varit med om.
Också viktigt följa upp hemmen där dom blir placerade. Helt klart är det inte lätt arbete när man placerar många katter. Hade jag inte varit tvungen hade jag inte placerat någon katt eller annat djur.
Man vet aldrig till100%
Debattia

Flashback har en tråd om detta. Förhoppningsvis dröjer det inte länge innan dom går ut med namnet, jag kommer då inte vara sen med att kontakta honom.
Det ligger naturligtvis massor i det att man ska kontrollera och göra hembesök innan man säljer en katt, men hur många katthem över hela Sverige är det egentligen som verkligen gör hembesök innan katten får köpas och hämtas från katthemmet?Jag vet inte så det är därför jag ställer frågan finns det någon gemensam policy för katthemmen att aldrig lämna ut en katt innan hemmet har besökts och kontrollerats och kontrakt skrivits vad som gäller?
Tänker även på alla blocketannonser och tidningsannonser om katter som behöver omplaceras, vet ju förstås inte hur det var i just detta fallet där kattungarna misshandlades om de kom från något katthem, förening eller via annons ,blocket eller privatperson.
Jag tycker det är för dålig kontroll på föreningar. Och det borde liksom Katthjälpen säger vara så man gör INNAN katten anländer.
DEt hör liksom ihop med kattens status, att göra så. Gör man inte det är man inte seriös anser jag! Har läst här i sammanhang hur man bara vill prånga ut katter. "har du katt" "ska du ha en".
Jisses….
Heja dem som verkligen jobbar för kattens status!!!
Från och med 2008 maj krävs det tack och lov kunskaper om katter mm för att bedriva katthem, men det har man man nog missat på vissa håll när man läser hur det går till. Jag hoppas och tror att de räddar många katter från oseriösa klåpare. Å andra sidan kan du ha förening utan katthem och bära dig likadant åt…
JAhapp, då svarade jag i den tråden. Ibland så gillar jag flashback forum!
Gunilla.H är jag där!

Tårarna bara strömmar nerför kinderna, ser knappt att skriva.

Jag vill bara SKRIKA!

Måtte han brinna i H******.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
anebit, gå med i forumet. Dä kan du skrika och svära som du vill!

Bra Gunilla *stor applåd*.
Hur kan denne dj*vuls identitet bli känd?
Hur blir man medlem på flashback?

Vi måste få fram hans identitet!
Om ens bara för att kunna skicka facebook-meddelanden om vilken ynkrygg han är!
Vi kanske ska vara glad att han faktisk fick dagsböter. Även om det inte var straff nog så fick haniallafall något för vad han gjort mot de stackars små liven. Men många anser ju att det var ju bara katter…. 
Men what goes around comes around…

#26 Det får vi ju verkligen hoppas… men det känns inte riktigt som det är så det brukar fungera. Tyvärr.
Vid ett tillfälle när jag hade annons ute om en katt så kontaktade en kvinna mig och kom och tittade. Jag hade då ett par katter tillsammans men sökte enbart till en som hade blivit social. Hon ville inte ha den utan den skyggaste jag hade. Vi kom överens om att hon skulle prova. Det tog ett par dagar innan jag fick in kissen. Hon ringde mig och sa att hon satt och längtade.o.s.v. innan jag åkte hem till henne med den. Hon sa att hennes förra också var en skyggis och det skulle få ta den tid som behövdes. Hon var en stor djurvän och mycket bra. Vi hade telefonkontakt ett par ggr i veckan.
Helt plötsligt var där ingen som svarade i telefonen, jag ringde dag efter dag, olika tider på dygnet, ingen svarade. Letade upp ett nummer som kanske tillhörde familjen. Det gjorde det. Först blev jag utskälld för jag placerat en skygg katt, sen fick jag info om att kvinnan låg på lasarett. Jag bad då om att få komma och hämta katten, det fick jag. När jag kom dit var katten infångad i en hemmagjord fälla som luktade fruktansvärt starkt. Jag flyttade över katten i min bur och den såg fruktansvärd ut. Tassar helt nedsmutsade av jag vet inte vad, och den luktade, den kunde inte gå upprätt. Jag såg att där var gammalt vatten i fällan. Såg att det var gammalt kiss och bajs också i fällan.
Debattia
Jag frågade mannen som hade fällan, vad den brukade användas till ? Han svarade :Att skjuta vildkatter i. Jag frågade honom hur han fått in katten i fällan. Det hade gått mycket bra ,det tror inte jag på, med den starka lukten. Jag frågade vad det luktade för något? Svarade att det var för katten hade bajsat i buren. Katten satt i transportbur hem och det stank i bilen, likaså dagen därpå. Ett par dagar efter jag hämtat katten dog kvinnan på lasarettet. Hade jag inte gett mig den på att få tag i dem ,hade nog katten varit skjuten och död i dag.
Debattia

……………………………………….
Jag gråter för dessa kattungars lidande…Får ej skriva det jag vill skriva…Men lovar det gör ont i hjärtat…
… jag har svårt att tro på mänskligheten, den krossar ständigt mitt hjärta…/catfoot