Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: media
Läst 1092 ggr
[Gisele]
0

Hemlös katt sökte hjälp i djuraffär

Mina föräldrar skickade mig denna underbara artikel om kissen som sökte hjälp inne på Arken, en djuraffär i Birsta utanför Sundsvall. Vilken klok liten kattpojke!

**Hemlös kisse sökte hjälp i djurbutik
Mager, trött och ensam strök missen runt i Birstaområdet. I onsdags hittade han sin tillflykt - hos Arkens djurvaruhus. - Han sökte verkligen hjälp på rätt ställe, säger Eva Årblom på Sundsvalls djurhem.
Katthanen vilar nu upp sig hemma hos en av Sundsvalls djurhems medlemmar. Han har tillfälligt döpts till Legolas, efter hjältekungen i "Sagan om ringen".
- Vi hoppas att han är en kämpe, säger Eva Årblom.
Katten sågs i onsdags stryka runt på parkeringarna i Birstaområdet. Vid lunchtid tycks han ha bestämt sig för att söka tak över huvudet - och knallade därmed rakt in på Arkens djurvaruhus.
- Han gick fram till klösbrädorna, hittade en leksak på golvet och började leka, berättar Eva Årblom.
Hon tror att Legolas haft ett hem tidigare.
- Han är otroligt go', men i väldigt dåligt skick. Det är bara skinn och ben. Vad som har hänt honom är en gåta än så länge, säger Eva Årblom.
Sundsvalls djurhem hoppas nu att hans ägare ska höra av sig.
- Han är en blågrå tabby och har fina tänder - det är svårt att uppskatta hans ålder men vi tror att han har i alla fall något år på nacken, säger Eva Årblom.

( dagbladet.se**)

Kissen är numera omhändertagen av Sundsvalls djurhem, här finns bild på Legolas som han fått heta:
http://www.sundsvallsdjurhem.se/index.p … &Itemid=44

martdat
0

vilken tur att han gick in i rätt affär, kan riktigt se han när han hittar kattsaker ikring sig, han måsste trott han kommit till himmlen.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankie
0

men kissen, tänk om det vore så att han kunde hitta hem igen

Fagddu
0

Det var ju en jättefin solskenshistoria att han ändå kom in. Och han måste verkligen ha trott han kom till himmerlriket när han smög in där. Massa kattleksaker, hyllor fulla av mat. Och säkert med akvarier längs väggarna som kattunderhållning. Hoppas han hittar hem till snälla föräldrar eller ett nytt hem hos någon som bryr sig mer.

Som det fantasy-fan som jag ändå är, måste jag klaga lite. Legolas är ingen kung! Han är visserligen prins hos alverna, men ingen kung. Hjälte är han ju såtillvida att han är en av personerna som Sagan om Ringen handlar om, men den som ska kallas hjältekung är faktiskt Aragorn.

Simson
0

Vilken underbar liten historia om en som tar lyckan i egen hand! Bra karl reder sig själv! Lycka till grabben!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady