"Hemma"Försvunnen ragdoll i Aspudden
Vår älskade ragdoll-katt Yogi är sedan 28 oktober försvunnen i trakterna kring vår bostad på gränsen mellan Aspudden och Gröndal söder om Stockholm. Han är rätt skygg och går sällan fram och hälsar.
Utseende: Långhårig päls. Relativt stor. Färg: nosen och området runt nosen samt öron, tassar, underben och svans är mörkbruna (nästan svarta). Ljust beige övriga delar.
Vid försvinnandet hade han ett halsband (till stor del begravt i pälsen) med en kapsel med vårt namn och telefonnummer.
Hittelön eller tips som leder till att vi återfår honom: 1000 kr.
Alla tips mottages tacksamt!
Tel: 0739-95 44 75
E-post: chili_qvinna@hotmail.com
Jag antar, att kissen är IDmärkt dessutom och att du sätter upp lappar, hör dig för hos polis och intillliggande katthem.
Vi håller tummarna!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Där är mycket grönt så han kan hålla sig undan och även sitta i något träd. Kanske blivit uppjagad? Många kattmänniskor finns där så det är att lappa även vid promenadstråken i "skogen". Håller tummarna att någon ser han!! Borde uppmärksammas för det utseendet. Vilket är närmast? Stockholms Katthem vid Telefonplan? De har sida med upphittade..lägg in efterlysning också…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Jadå det är klart att han är chippad och lappar finns uppsatta.
Tack för alla tips hoppas…
Sätt upp lappar lite överallt och förse lapparna med avrivningsremsor med ert tel så man lätt kan ringa. Kolla så att lapparna inte tas ner, då upp med nya. Han är förstås anmäld försvunnen hos polisen, annars gör det och kolla regelbundet där om man fått in honom. Framför allt sprid budskapet hos allmänheten att han är försvunnen och kolla i grannskapet så han inte blivit inlåst. Efterlys honom med bild på Blocket under Efterlysningar. Lägg också in honom på Stockholms Katthems sida.
Fortsätt leta aktivt efter honom. Han har ännu inte varit borta så många dagar. Hoppas så att han snart är hemma igen.

Hoppas ni hittar sötnosen igen. Han ser ut som en riktigt gosig misse.

Tänker på er och håller hårt i tummarna…

Det ringde en trevlig kvinna som sa att hennes kille sett en ragdoll i Rågsved med samma färger som våran, vi har ingen bil så vi ringde min son som gjorde en brandkårsutryckning och kom och hämtade i sin bil. Snabbt till Rågsved där kvinnans kille passade på katten, det var en kopia av våran men det visade sig att det inte var våran, han hörde hemma där i Rågsved folk började ropa från balkongerna och det blev lite ordväxling och förklaringar från oss. Var är han
Jag är glad att folk bryr sig i alla fall och vill hjälpa. Han är ingen streetsmart katt alls och ovan att vistas ute, jag vet inte hur vi ska klara oss genom detta jag och sambon. Vi längtar vår rufsbebis.

vad synd att det inte var han. Skönt ändå att det finns folk som håller utkik och ringer. Hoppas han snart kommer tillbaka.
Ja jag hoppas jag med! Lycka till!

Det finns massor med grönområden han kan vara i därikring. Ifall han blivit "utskälld" av en hund eller så.
Tänker på årsmodellerna på husen därikring och undrar om det är några pågående stambyten/renoveringar? Då finns det massor med ställen att gömma sig i samt även öppna dörrar att smita in i.
Det som gäller är väl mest att tapetsera området/affärer och kolla att lapparna sitter uppe.
Är det Söder om Söder som är lokaltidningen hos er? En liten annons där gör susen. Speciellt med bild.
Finns det veterinärer i området så gå in med lapp dit också.
Håller tummar och tassar att ni hittar varandra!

Usch, vad jobbigt. Jag hoppas ni hittar honom snart!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Hoppas att ni hittar honom snart…

puttar sorgset lite på min egen tråd då jag är rädda tt den försvinner…

#14 Det gör du rätt i! Det gäller att aktualisera de trådar man har intresse i. Har ni inget hört ännu? Vad sorgsamt! Vi håller alla tummar och tassar för att ni återses snart! Kram!
Hoppas så att du finner din lilla katt. Som Simson skrev,kolla så att lapparna inte tas ner. Kolla också regelbundet med polisen.
Puttar för Yogi!

Pukor och trumpeter, idag har vi fått tillbaka vår älskade Yogikisse
Han hittades i en källare två kvarter bort av en uppmärksam man som hittade tuben i halsbandet och ringde upp oss.
Han har gått ner 4 kg och liktar damm och malpåse men är överlycklig att vara hemma igen.
Kram på er alla från lycklig solqvinna och Yogikisse.
Å så underbart!!!!
men så underbart härligt, gud så lycklig ni måste vara
Underbart att det finns folk som bryr sig och att ni fick tillbaka er älskade kisse
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Åh vilken lättnad, har verkligen förstått hur oerhört saknad han var!

Så underbart att du fick tillbaka honom
Vilken lycka att Yogi är hemma igen..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Snickan: Vilken underbar bild!

Härligt att kissen är hemma igen.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Åhhhh vilken underbar nyhet:-))
Gläds verkligen med er!!

Hoppas på att få se fler foton av rymlingen. 
Men vad kul att ni fått tillbaka eran katt! Det var mig en riktigt god och glad nyhet! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Men 4 KILO??? Nog för att ragdoll väger en hel del men det låter som att han förlorat ohemult mycket i vätska. Vis av erfarenheten av min bortsprungna katt - har ni kollat njurvärden? Akuta tillstånd kan hävas men de måste vätskas upp…
Grattis till hemkomsten dock!

Vilken lättnad. Hoppas nu han håller sig hemma och inte får några men av viktnedgången. Ni får väl göda honom lite igen. Lagom är alltid bäst. Som om någon kan hålla det när katten tittar med fina ögon på en. ;)
Ja jösses 4 kg det är en del. det är hela min Thindra. Skönt att han är hemma igen och att han inte fått några långvariga med.
//Pia
Åh sån lycka! Själv är jag så leden, då lille fine Harald är borta. Han har inte synts till på fyra veckor. Antaglingen lodjursmat………