Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1541 ggr
Caitlin
0

3 upphittade kattungar!

En man i Skurup, Skåne,  har ringt till KKS och berättar att hans dotter idag, (onsdag) kommit hem med 3 små kattungar, som de nu har i badrummet.

Kattungarna måste bort därifrån omgående!

(Annars finns risken att dom åker ut igen).

Någon som har plats för 3 små moderlösa kattungar?

Maila till:

lisbeth@kks.nu

eller

duffytiger@hotmail.com

destiny
0

Hur gamla är kattungarna?

Danielssonsgarden
0

Attans att man bor så långt bort, och har rätt fullt just nu.

SagaLina
0

Ja attans säger jag också över avståndet!

Caitlin
0

Kattungarna är ca 8 veckor gamla.

Debattia
0

Dottern verkar vara den bästa i den familjen. Har KKS kollat med stödhemmet i Höganäs, dom har ju fått hem till dom  förra kattungarna?

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Caitlin
0

Oj, stödhemmet i Höganäs var en nyhet för mig Glad

Känner inte till det stödhemmet. Jag kan höra med vår stödhemssamordnare, men skulle tro att det redan är tingat.

Det brukar inte ta många minuter förrän ett ledigt stödhem blir bokat.

Debattia
0

Du kan telefonnumret av mig i fall det inte har löst sig för dig.

Jag vet dom tog hand om tre kattungar till KKS. Dom annonserade och fick hem till samtliga.

Debattia

piamaria
0

Hur har det gått för dessa kattungarna?

Caitlin
0

Debattia

Kan du pm:a numret till stödhemmet i Höganäs till mig?

Caitlin
0

Nej, det har ännu inte löst sig med stödhem för de 3 små kattungarna.

Så om någon vill vara stödhem så hör gärna av er till mig!

Kusten
0

Puttar upp

Marga
0

Puttar för kattungarna

lilo-nova
0

Puttar!

Debattia
0

Har skickat dig telefonnumret. Hoppas det ordnar sig för kissarna.

Debattia

Debattia
0

Hur har det gått för kattungarna! Har du kontaktat stödhemmet eller hittat något annat til ldem ?

Debattia

Anna77
0

någon hört något??

Kusten
0

Undrar också hur det gått.

Caitlin
0

Har pratat med de som har kattungarna och de har sagt att om KKS kan ordna något stödhem inom den närmaste tiden, kan kattungarna stanna hos dem tills dess Glad

De kan även köra kattungarna till eventuellt nytt stödhem om det inte är alltför långt bort.

Debattia
0

Hur gick det med stödhemmet i Höganäs????

Debattia

Barbro55
0

Jag bor i skurup,o skulle det inte ordna sig med något annat stödhem kan jag ta hand om dom

lilo-nova
0

Putt!

Caitlin
0

Stödhemmet i Höganäs ville tyvärr inte ta in fler katter iallfall inte den närmaste tiden.

Ankie
0

men #22 såg du att #20 kunde hjälpa

destiny
0

Kattungarna finns hos mig nu. Dom kom hit för en liten stund sen bara. Har precis gett dom mat och dryck och nu får dom vara ifred för ikväll.

Det är tre söta lite långhåriga kattungar. En svartvit, en blåvit och en padda. Mamman är tyvärr överkörd. Men ännu värre är att det finns en kattunge till som dom inte lyckats fånga än. Tjejen som lämnade kattungarna har inte gett upp om att få in den kattungen också men behöver hjälp. Hon jobbar i Eslöv och det är där kattungarna kommer från. Finns det någon i Eslöv eller i närheten som kan hjälpa henne få in kattungen?

Marga
0

Putt!

Caitlin
0

Putt!

Min fälla finns för närvarande i Helsingborg om någon i närheten av Eslöv vill försöka fånga kattungen!

Den kan behövas vid infångandet av den sista kattungen.

martdat
0

#26, 20 har erbjudit sig att vara stödhem,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Bumbis
0

Stackar sista lilla bebben, hoppas verkligen den låter sig fångas in.

Tack Destiny för att du är en gång gör en insats! Och tack förståss till er som fångat in de tre små.

Sidentass
0

#24 Så sorgligt och hemskt tråkigt med mamman…o jag håller så hårt i tummarna för att den sista kattungen kan fångas in också..den ska ju inte behöva gå därute helt ensam, och kallt är det nu också! Hoppas att det finns någon eller några boendes i dom trakterna som är beredda att hjälpa till för lilla missen…jättefint att den här trion finns hos dej!

Caitlin
0

De sista månaderna har det hittats många hemlösa kattungar i just Eslöv!

Förutom denna lilla stackaren som är kvar ute, finns det på ett annat ställe i Eslöv 4 kattungar ca 16 veckor gamla som också behöver komma in i stödhem.

Debattia
0

Hoppas det finns någon i Eslöv som läser detta och hjälper till !

Annars kanske någon har en bekant eller annan som bor i Eslöv och kan tipsa om detta.

Stackars unge som nu blivit av både med sina syskon och mamma och kylan som kryper närmare varje hemlös.

Debattia

Caitlin
0

Själv har jag fullt upp med katter på ett koloniområde i Malmö denna veckan. Längre fram kan jag hjälpa till men kattungen samt de andra 4 kattungarna behöver komma in Pronto!!!

Malin från Rädda Katten kan köra till Eslöv, och hon har även en fälla,

men behöver hjälp av någon/några att fånga in då hon är höggravid!

Ni som känner att ni har tid i denna veckan och vill hjälpa till!

Skicka pm till mig eller Malin i Rädda Katten, alias: Malou77