*Låst*Vildatter i Alveta fångas in.
Kopierat från smp.se
_Redan några dagar efter att fällorna ställdes ut har djurskyddsinspektörerna fångat 13 katter. Exakt hur många som finns i området är lite oklart men det talas om 16. De flesta av de infångade katterna är förvildade och är inte lämpliga att omplacera.
- Men vi har fångat några ungar, som bara är några månader, och de skulle nog med mycket tålamod gå att omplacera, säger Tina Eckersten när hon var ute och tittade till fällorna.
Katterna är tydliga blandraser, flera av dem är långhåriga och påminner om norsk skogkatt. Och någon har perserdrag. Med en ficklampa lyser Tina Eckersten i kattens öron för att se om det finns tatuerade märkningar innan hon lockar in den i transportburen.
- Katterna får mat här i området men katter behöver mer än mat, säger hon.
De behöver tillsyn, någon att bo hos och ser till att de mår bra. Ungarna som fångats in var nedkylda och huttrade berättar Tina Eckersten.
De infångade katterna finns i ett boende fram till mitten på månaden. Någon av ungarna är tingad till ett hem. Och de som inte hämtats inom_ en viss tid avlivas.
De ska avlivas snart! går inte att socialicera, Hon kollade inte Chip vad jag kan utläsa!!!!!! ghaaaa, De gör som vanligt här och avlivar och skiter totalt i katterna, var senast i våras de avlivade en hel koloni!!! samma djurskyddsinspektör som hadde hand om Vislandakatterna och där var hon inte speciellt hjälpsam! Nån som hinner ringa och tala förstånd med henne, be henne kolla chip? annars borde det anmälas, jag ska jobba nu och kommer inte hem förens halv sex och då lär hon inte va där , Får ju inte lägga ut nr här men nr till Alvesta kommun borde välll gå, 0472-15000 .
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

putt, ingen som ringt? jag kan inte ringa på jobbet, pappa ringde men då svarade hon inte,
Vad jag har förstått kollar inte djurskyddsinspektören/kommunskytten chipmärkning, inte ens id-märkning ibland. De har inte möjlighet att göra det.
Om jag vore en katt som rymt från mitt hem, är hungrig och ensam, så söker jag mig ju till ett ställe där det serveras mat.
Så man kan ju inte dra alla katter över en kam och kalla saamtliga för "vildkatter", bland alla dessa finns säkert katter som är saknade från hem runt om i landet.
Vad är det då för mening med märkning om inte de som fångar in katterna ens kollar???
Det undrar jag med… Mina katter e ganska rädda för främlingar när de är ute… De katterna som skjutits här har dom aldrig kollat märkning vad jag vet. Det är ett fall här nu på Smögen där de skjutit en katt som var märkt men den va så rädd att de inte kolla…
Man blir nedstämd. Undrar också hur det kommer sig att det blir blandkatter, släpper de även ut dyra raskatter tro???
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Ja jag tänkte att om jag visste att hon inte ämnar kolla chip så tänkte jag göra en polisanmälan, vill hjälpa men jag FÅR inte ringa från jobbet och från mobilen har jag inte råd, e luspank tills på tis, hon e inte otrevlig att prata med vill jag minnas men lite trögfattad då hon avlivar alla katter med hänvisning till att de inte går att omplacera, senast i våras avlivades 20 st av henne , de är två kolegor men har för mig att det var denna, de skulle avlivas vislanda katterna om jag inte hjälpt dem med,,, som ja ser det så e enda möjligheten att hjälpa katterna att först och stad lokalisera dem, höra om de är friska, få de som tar hand om dem plus djurskyddsinspektörn med på saken, sen anonsera med bra bilder som med alla andra katter, finns inga djurhem elr katthem här, bara kks men de har anonserat på hemsidan nu att de inte kan ta sig an nya fall, djurens vänner ska lägga ned tills de hittar nya lokaler, känns lite hopplöst det här, var bättre i våras när jag var arbetslös och hade massa tid,,,

Jag tror vi låser denna tråd och hänvisar till gullivers tråd om samma ämne. Anledningen att vi tar den tråden istället är att där är fler inlägg för tillfället. Hoppas det är ok martdat!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus