Äntligen har jag något att göra! :D
Hej
Nu har jag matat hemlösa katter i lund för andra gången, ska nu i början bara göra det varje torsdag, men sen senast så har jag tänkt på katterna så mycket och längtat till idag ^^
Nu har jag cykel här i lund med, så jag cyklade dit med en ryggsäck med kattmat, vatten, toapapper (att torka ur skålarna med, inte till mig :P ) och en thermos med varm choklad till mig. Fick låna pappas ryggsäck som har en stol inbyggd. Så när katterna hade fått mat satte jag mig på stolen en bit bort med ryggen vänd mot katterna och så sjöng jag sånger för dom :P hahaha.
så många de är… har ingen aning om hur många, men det vimlar av dem.
förra veckan var det en som strök sig mot mig när jag lade fram maten, men inte denna veckan. var lite tråkigt. däremot var det katter som gick fram riktigt nära mig, en halvmeter eller så. spännande ^^
usch, vad jag längtar tillbaka dit nu! det får vara torsdag snart igen, och sedan får jag se till att maka lite plats så att ja kan mata dem en dag till i veckan ^^
så får jag träning oxå, jag med mina kassa benmuskler fixade knappt att cykla fram och tillbaka :P
/Johanna
ps, jag vet att det är en kass bild, men det är rätt mörkt, och mobilkamerans lampa är inte så stark ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Vod kul, är det genom nån före ing du gör detta? Varm choklad låter ju toppen. hm, sidospår, vad e det för koloni?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

det är KKS tror jag, eller om dom har startat en egen i lund nu som har hand om dessa, de andra som matar katterna visste inte riktigt. :)
det är på ett ställe i Lund, tror inte jag får skriva så öppet om var det är någonstans. ^^
Katter???
Jag tror minsann du matar aliens?! ;D

hahaha. jaa! :D
du kanske har rätt. hjälp… man ser ju inte mycket mer än små varelser och lysande ögon. shit!
jag har blivit lurad.
och nu hjälper jag aliensen att ta över världen. attans ^^
japp, då vet vi vem vi ska skylla på när allt går åt skogen ;D
Är det industrikatterna kanske? De som bor på en bilskrot i Lund.Till de katterna fanns det en lösning- TNR men det blev tydligen förstört
Så här stod det om dom;
Hösten blir allt kallare och den lösning som KKS Lund lagt ner mycket tid och pengar på förstördes av okända människor.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Oooh, ett berömt lysande-ögon-i-mörkret foton. Har en hel del såna själv. Och angående aliens… vad ska man göra? Svälter de så får man väl mata dem också. ;)
Och dessutom är de rätt kassa på att ta över världen om de inte ens kan fixa mat till sig själva. :)
Kattkolonierna i Lund har väl olika namn, till exempel Centrumkatterna, Industrikatterna och sådär. Du vet inte om dina aliens har något sånt alias? Då hade man ju kunnat gå in och läsa lite om dem. :)

En stor eloge till dej som ser till att missarna får mat som dom så väl behöver! Härlig bild med de lysande ögonen:-)

det är nog industrikatterna dehär då :)
jag vill snarare säja, en stor eloge som har matat dom här katterna under lång tid utan slut… massa år har de funnits där. jag matar bara en dag i veckan, de andra två matar 3 dagar i veckan!
hehe, det brukar kunna bli en hel del lysandeögonimörkretbilder ibland ^^ men det är väl inte illa det, katter har ju vackra ögon, trots allt.