Katter dödas runt Årsta - Gullmarsplan Sthlm
KATTER I OMRÅDET HAR BRAGTS OM LIVET- släpp inte ut era katter.
Hej, det här är ett viktigt meddelande till alla som har katter runt Årsta - Gullmarsplan. Jag och Sabina har inom loppet av en vecka hittat våra katter döda/dödade. Vi tänker inte gå in på detaljer för det är för hemskt. Om vi inte kände att det här var viktigt skulle vi aldrig skriva det här, men nu känner vi att vi måste göra allt vi kan för att den personen/personerna som gör det här i vårt område inte ska få möjlighet att slå till igen. Tudor hittades den 14 september i skogen och Frodo den 22 september på taket ovanpå byggnaden som ICA Nära Årsta ligger i. En annan katt har hittats i ett sopnedkast, den katten klarade sig.
Uppdaterad 24 september
Sen igår har jag fått information om ytterligare två katter som är försvunna och en till som är död. Jag vill tacka alla som har hört av sig. Det här verkar tyvärr vara toppen på ett isberg.
Om det händer din katt något konstigt eller att den också hittas död - kontakta polisen. Ju fler vi är som hjälper till desto större chans är det att den här personen/personerna åker fast alt slutar. Vi funderar också på att starta en nattjour, att man vid vissa tider går och kollar i området.
Jag förstår om du vill ta ner lappen om du har visning etc… Men snälla varna alla kattägare i ditt område/hus först.
Om du vill kontakta oss för att prata kan ni nå oss på copylinda@gmail.com alt. sabinalindholm@live.se
Fy faderen. Det finns bara en sak, som är säker. Håll katten inne!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Visst är det hemskt, fick denna på mail just nu man blir mörkrädd.
Råkade lägga den under fel grupp, någon som ka flytta den?
Mvh
Lisa

Fy så vidrigt!! Jag som varit så mycket i Årsta. Där som finns så många katter.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Men så fruktansvärt. Hoppas att de får tag på den som är skyldig till detta. Stackars kissar som fallit offer för denna galning/galningar
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Fruktansvärt! Hoppas kattägarna håller sina katter inne och att förövaren/na åker fast. Man blir bedrövad.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det är ju fruktansvärt!!!
Har ni lagt ut det på alla andra kattsajter här på iFokus och på andra kattsajter?
I affären, gärna vid kattmatshyllan, skolan bushållplatser osv. Tidningen?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hm vad får de för straff igentligen???

Ush vad hemskt. Känner så för de stackars katterna. 
Undrar också vad de elaka människorna får för straff. Som sagt, jag är generellt emot dödsstraff men när det gäller människor som plågar djur och barn så är jag beredd att tänka om.
Bra ide att sätta upp lappar överallt och varna för kattmördaren na samt att be allmännheten vara uppmärksam på djurplågeriet.Det är djurmisshandel och ska inte gå ostraffat förbi vad har vi annars djurskyddslagen till.
Kanske även be en tidning varna med en artikel om det.

Men jag finner helt enkelt inte ord för vilka s.k. människor det finns..lider verkligen även med er som fått uppleva dessa vidrigheter för stackars katter…bra att ni försöker att göra folk uppmärksamma på vad som händer, det är ju tydligt att alla katter bör hållas inomhus i fortsättningen där det finns sådana här hemska faror..en tidningsartikel kanske för att uppmärksamma folk om vad för skrot o korn ni har runt er..
Usch..man blir bedrövad för mndre..

Fy vad hemskt 
Håller tummarna för att det inte har hänt henne något, är hon van att vara ute? Annars brukar de ligga och trycka i några dagar innan de vågar röra på sig, ställ ut mat där hon försvann så förhoppningsvis håller hon sig kvar. Gå ut sena kvällar och skramla med matskålar, tänk även på att även du kan vara skrämmande så stå still långa stunder på samma ställe och lysna och locka.
Lisa
Puttar
Puttar