Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1076 ggr
solqvinna
0

Vanadislunden i Stockholm

En kvinna hade sett vår efterlysning på Blocket och mailade min sambo. Hon matar tydligen någon katt i vanadislunden och i fredags kväll så hade hon sett en katt liknande vår där, oerhört skygg. Avgjort en ragdoll eller birma (svårt se skillnad i mörkret).

Är det någon här som känner till om det går hemlösa katter i vanadislunden???

Att vår skulle hamnat där verkar långsökt fast om han blev stulen som vi tror så kan någon som upptäckte hur skygg och försiktig han är ledsnat och dumpat honom där. vi bor ju mer söder om stlm och detta är i mer i city.

Någon som vet något ?

[Norrbysa]
0

Katter har man ju sett där, men hemlösa vet jag inte. Du får kanske åka dit och kika?

Simson
0

Han kan ju ha hoppat in i en bil och följt med och hoppat ur när den stannat? Är fullt möjligt.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

solqvinna
0

Nej han hoppar inte in i bilar, han är för skygg för det utan i så fall så har han blivit stulen och dumpad som jag skrev. Min fråga var om någon visste ifall det finns katter på drift där.

Släpper folk ut sina katter om de bor i city ?

Det här var vanadislunden nära sveavägen vem släpper ut sin katt där ?

Jag har så svårt att tro det men det kanske folk gör.

Ledsen

Simson
0

Jag bodde inte så långt därifrån (Lidingövägen) och där släppte de ut sina katter. Det är mycket mer vanligt än man tror. Vet också att katter är lösa på innergårdar. Att det är enkelt att smita med ut är inget som folk tror händer.Obestämd Vanadislunden är grön så där finns säkert många katter.

Misan
0

det finns både gott om hemlösa katter i hela sthlm och som flera säger så släpper de ut sina katter och vanadislunden är halvstor och det finns gott om platser att göma sig på.

Simson
0

Det är inte speciellt långt till Lill Jans skogen och Hagaparken så på nätterna när trafiken är mycket lugn så kan de springa ganska bra däremellan.

Djurens Vänner ligger i Vanadislunden…fortfarande? Tydligen är det en avlivningsanstalt som Djurskyddet har. Stämmer det?

anebit
0

Har ni varit dit och kollat om ni kan hitta honom?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

annebeate
0

Om inte, gör det snarast möjligt.

solqvinna
0

Ja det här var som sagt i fredags kväll så jag har inte mycket hopp, jag är väldigt  sjuk just nu men orkar jag så tar jag mig dit en sväng och ropar om rösten bär. Mitt hopp är ändå att om han skulle (fast det känns väldigt långt bort) vara där att någon som går där förbarmar sig. Det rör sig mer folk där än här tänker och resonerar jag.

annebeate
0

Be din sambo kolla upp om din katt är i Vanadislunden. Be också damen som mailade dig att höra av sig till dig om hon ser katten igen.

Simson
0

Jag har bett min kompis som är i krokarna titta extra mycket och smsa om han ser den.

Damen kan ju ringa när hon ser den så ni kan åka dit. Det är inte långt ens med tunnelbana dit.