Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 672 ggr
incan
0

Blev nyfiken på ..... ja vad?

Alltså, kan någon hjälpa mig? Vad i hela fridens dagar är en Roslagskatt för något??????????? Såg en annons  där dom sålde "norskaroslagskattungar", mamman äkta skogskatt, pappan blandning mellan skogis och "roslagskatt" Förvånad.

Någon som vet???????

anebit
0

hi hi hi jag googlade men det enda jag fick upp var annonsen och sen stod det    "menade du roslagskött"

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Imasy
0

hehe, behövs det ytterligare en ny "ras" för att kränga ungarna nu? :s

johnnys girl
0

Katten bor såklart på  Roslagsgatan, men eftersom Roslagsgatan ligger i stadsdelen Sibirien så är det egentligen en Sibirisk katt, såklart.

Logiskt!Tungan ute

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Simson
0

#3 Självklart Sickan… Skrattande

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

incan
0

#3  Glasklart Ewa Flört

Lizzieming
0

Jag har två roslagskatter och en smålandskatt! Texas är från Kalmar och Matilda och nytillskottet Cleo är födda här i Roslagen.

Imasy
0

Och bara så ni vet så är katten i min Avatar av rasen Dalmas ;D

Fagddu
0

hahahaah, då har jag helt enkelt två Skånekatter. Får de heta så nu fortfarande eller har Skånekatten TM:at det nu så jag måste kalla dem för Lundakatt Och Staffanstorpskisse? *nyfiken* ;)

Det är ju svårt det där med raser. ;)

Puma77
0

Jag har en Kalmarit och en Blomstermålakatt;) Finns en hel drös med raserSkrattande

//Pia

Fagddu
0

Japp tydligen. Blomstermåla låter ju rätt lyxigt? Kan den måla blommor eller är den kanske blommönstrad? ;)

Imasy
0

men hur ligger det till hos era raser?

Mina Dalmasar har inga exklusiva extra tår, inte heller deras syskonras Dalkulla ;D

Vore ju spännande att veta hur det ligger till, ifall man ska börja föda upp Dalmasar och kullor nån gång ;D

Fagddu
0

Ja, nu är det ju lite oklart om mina katter tillhör en eller två raser beroende på om Skånekatten har ensamrätt på Skånekatter så jag måste hitta nya namn. Men min röda katt har vissa speciella särdrag; han sjunger, ylar och pratar. Han svarar när man ropar på honom också. Mina andra kisse gör inget av detta, och därför kanske de inte är samma ras? *klura*

Min andra katt är mer som en stridstank. Och så är han inte så bra på att gå från punkt A till B, han måste jogga eller springa. Så det är nog två helt skilda raser. ;)

Imasy
0

Något som jag har märkt hos kullor och masar är att de gärna dricker ur våra mjök/vatten glas, så vi vet aldrig vem vi delar drickat med ;D En av dem har till och med haft en förkärlek till grogg, så man får passa sig om man ska ha den rasen ;D

Simson
0

Jag har två Gnagare och en Bajare. Låter som något helt annat… Tungan ute

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Imasy
0

Hmmm, jag har en ordentlig Bajare här, som dessutom inte har vett att krafsa över efter sig och det luktar skurk.

De som sålde honom sa att han var en äkta Dalmas, men jag börjar fundera ja, om det inte ev kan finnas Bajare bakåt, för jag fick ju ingen stamtavla med, de sa att det var så onödigt att regga kullen, så jag fick honom lite billigare pga det.

anebit
0

Ha Ha ha va ni är roliga!     Skrattande

Här hemma har jag en Sörmlandskatt som pratar så fort jag tittar på honom och så är han den mest klåfingriga katt som finns på denna jord.    

Samt en Västmanlandskatt som på gamla dar blivit en Bajare som inte heller krafsar över efter sig URK:

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna