GBG: Sponsra inte Djurens Vänners dödsfälla!
Djurens Vänner i Göteborg har börjat annonsera för att få fler stödmedlemmar. Berndt Ekelund, som regerar Djurens Vänner i Göteborg med järnhand, har i olika sammanhang uttalat sig ha dödat tiotusentals katter.
Läs mer:

Fy f*n säger jag bara. Går inte att läsa mer om denne dj*vul om man inte är inloggad.
Som gulliver skriver så går det inte att läsa om man inte är inloggad. Av allt man hört och läst om Djurens Vänner i Göteborg och Berndt Ekelund tidigare, varna alla!
Kommer inte heller in på sajten. Men det är väl för egendomligt ändå att han får fortsätta med sin verksamhet trotts allt som framkommit.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#4 Nej samma som förut - jag saknar behörighet.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nu funkar det, jag lovar! :)
Men vem är den där Röjland då??
Eller är det två av samma skrot och korn?
För ekelund håller han till i göteborg, och Röjland i borås, eller är det samma? nu vart det förvirrande :s
Jag kom in. Det är underligt att detta får fortgå ? Man blir så……..
Jag fattar inte riktigt var detta är publicerat ??? Har det stått i någon tidning???
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
#6 Nu fungerar det! :)
#7 De är ordföranden för två olika DV-föreningar. Båda har varit i blåsvädret i massmedia. DV Göteborg har dock varit det under längre tid.
#8 Du tittar längst ned i artikeln som det finns länk till i #4 hittar du massor av länkar till tidningsartiklar där detta behandlats.
//Lena
F Y faderen en sån äcklig person!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hmm ja hade några som hörde av sig till mig om en katt de hittat i Gbg, de hade ringt runt till olika. Så de hittade någon som kunde ta den. Jag undrade vilket katthem då sa hon Djurens vänner… Visste att det var något skumt med dom, ja har mailat henne men inte fått svar.

#8 Det kom ut en bilaga tillsammans med GöteborgsPosten förra veckan (eller möjligen veckan dessförinnan). Det var en bilaga till dagstidningen där man samlat information annonser etc. från zoo-affärer, veterinärer och lite artiklar av annons-art. DV i Göteborg hade fått en större annons där man beskrev sin verksamhet och sökte efter sponsorer. Jag reagerade direkt när jag såg den och kände illamående. Hur många Göteborgare får inte där svart på vitt att det bara är att ringa DV om en katt springer runt och verkar hemlös - dvs. skickar den i dödens kammare. Helt utan vetskap om verkligheten.
Däremot såg jag senare i tidingen en artikel där Djurskyddsinspektör i Göteborg hade uttalat sig med viss kritik till denna annonskampanj. GP
Bra att ni tar upp detta i Göteborgs Katthjälp!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Bra att djurskyddsinspektören uttalat sig. Då har dom tydligen inget tillstånd!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Jag har skrivit ett mail till GP, bland annat reportern som skrev om förvaltningens kritik, fria ord mm och även till annonsavdelningen, chefredaktören och VD där jag kort sammanfattar Ekelunds historia och om de på framtiden har tänkt sälja annonsplats till honom igen. Jag tycker det är omoralisk om de skulle göra det!

#15 Bra! Jag blev faktiskt lite oroad att ingen på tidningen kände till DVs verksamhet, för då hade man väl inte låtit dem annonsera?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Om det nu är fria order kan man väl köpa sig en annonsplats och berätta baksidan om detta? Om man får vara lite elak så att säga…
Jag läste ju någonannstans här om en kvinna som ville polisanmäla sin bortsprugna katt men inte fick för polisen utan blev hänvisad till "djurens vänner"detta var just i Göteborg.
Man blir helt förtvivlad att detta kan få fortgå.