Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 2562 ggr
Lena
0

Godmorgon/Godkväll v 45

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ny vecka och dags för en ny tråd!

Jag har haft semester idag. Vi har varit till veterinären och kastrerat Cornelius. Allt har gått bra och han ligger nu och vilar ut tillsamman med Linus.

Fyller faktiskt år idag. Tillhör dock den samlingen tråkmånsar som inte brukar fira min fördelsedag så där värst mycket. Men lite tårta har det allt blivit.

Vi har haft frysgrader i helgen och alla sommarblommor har nu fysit. I år dröjde sig blommorna kvar längre än vanligt, men nu är det finito för den här säsongen.

//Lena

På bilden Cornelius innan kastreringen:

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
0

Grattis Lena och ha en skön födelsedagskväll!

haä är dimmigt, var skitjobbigt att köra hem,, satt in en inbyggd bokhylla i väggen jag målat om, blev skitsnygggt, sakta går det med renoveringen men det går ju framåt, Träffade en kille jag känner flyktigt på väg från jobbet, de har hafft problem med en katt som kissar inne länge.. hon är kastrerad, hon har fått antibiotika men icke,,, de har försökt att omplacera till utevistelse över ett år men misslyckats, nu hade hon kissat blod och de har vart hoss vetten och tatt prover och röntgat men hittar inget fel, de ska dit i morn, har inte vetten kommit på vad göra så blir det avlivning, usch vad tråkigt,, kissar blod men prover visar inge fel,,, skumt, jag blir lessen,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Puma77
0

Grattis Lena;)

Själv har jag skurat skåpsuckorna och rensat i köket. Bara golvet kvar sen. Har även inhandlat nya gardiner till köket, denimsvarta stolsdynor och svart tallriksunderlägg. KOmmer bli kanon när jag fått det färdigt. Efter det så ska jag ta itu ordentligt med badrummet, sen vardagsrummet och hallen.

//Pia

Sidentass
0

Grattis Lena!!

Hoppas du får en riktigt fin födelsedagskväll!

Den här dagen har jag haft nerverna utan på kroppen..Lucia..smet ju ut som jag berättade om här i en egen tråd..men är tack o lov inne igen..

Vi kör avmaskningsprocedur här hos oss..o varje år när man har operation-avmaskning , får man minsann veta att man lever!

Några funkar det med på en gång..andra får man lirka..o jag har ett chema sitter på kylen där jag prickar av varje katt dagvis..

Kallt värre ute..den tråkiga delen av hösten har nått landet..då svampen är mer eller mindre slut i skogarna o man hellre sitter i soffan med tända ljus o varma mjuka katter än vistas ute i kylan..vi satte den traditionsenliga glöggen här igår kväll..det är inte utan att man längtar till första advent då den är klar att smakas o värma sig med!

snickan
0

Grattis Lena på din födelsedag

karins
0

Grattis på födelsedagen Lena!

Jenna-Gun
0

Grattis Lena.

Här regnar det .

Katterna ligger inne. Eller retar varandra så det blir race av i hela huset.

Jenna

anebit
0

Ett stor GRATTIS Lena!

Usch så fort det blir mörkt på eftermiddagarna nu, men jag är optimist och tänker att snart är det mars och ljuset kommer tillbaks.

Var ner till stan och skulle köpa årets glögg 08 (blåbärssmak i år)  på em.  De hade redan sålt slut på ca 1000 flaskor    Förvånad     så jag får gå ner i morgon igen för dom skulle få hem mera då.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

martdat
0

#7 Blåbarsglögg.. låter supergott, är det på systemet elr matbutik?

[Cuyo]
0

Hej Lena vi vill inte vara sämre vi som bor i Partille,vi säger oxå ett stort Grattis till dej på din födelsedag och hoppas att du får dom presenter du har önskat dej,så nu är det upp till gubben att visa vad han har i bakfickan hi hiSkrattande

Hej hälsar jag och min fru Barbro och önskar dej en trevlig helg HURRA HURRA .Skrattande

Hej CuyoSkrattande

PS Bilden är inte från Partille hi hi

anebit
0

#8 martdat.   Systemet.

Dom gör en  årsglögg med olika smak varje år.  I år är det blåbär och det står  08  på flaskan.

Tidigare år  har det stått     07    06     osv.

Inge-elsie
0

Grattis Lena.  Måste nog köpa glöggen i år för att smaka.

Här var det kaos som vanligt, mammas blodsocker låg på 17,2, vilket var väldigt högt. Hon hade ätit 3 dammsugare med nötter och en påse godis. På eftermiddagen låg det på 3.7 vilket var för lågt. Så nu är det kak och godisförbud som gäller. Har gjort månadens goda gärning.  Katterna bråkar som vanligt. Skruttan kräks igen eftersom hon hetsäter. Men det blir nog bättre tror jag. Affären har gått i Kk. Men vi skall få en turkisk affär istället. Bara dom har mjölk så är det bra.

martdat
0

Godmorgon, Kan det inte få va jul snart så man får va lite ledig, hatar att stiga upp när det är mörkt, tryckte på snooz så många ggr så till slut kom Kajsa o pep att hon var trött på oljudet, Ska jobba som vanligt, Ha en bra dag alla,

essut50
0

Godmorgon..

#12 Inte jul, för då jobbar jag Flört 

Grattis Lena i efterskott på din dag..

"11 Man ska inte äta godis alls, det är inte bra för nån..

Idag ska jag iväg till Stockholm för att handla på Panduro, behöver lite saker därifrån.

Tänkte kolla lite runt i Stockholm när jag ändå är där..Man kanske hittar nått man vill ha.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Fagddu
0

Grattis i efterskott Lena!

Här är det riktigt tårkigt väder, grått, mulet och duggregn. Men men, jag har iaf lyckats ta mig iväg på ett gympapass så jag känner mig duktig ändå. ;)

anebit
0

God kväll!   Har legat för ankare hela dagen då det började med nysningar och rinnsnuva i går som övergick till halsont på kvällskvisten.  Nu känns det som om det redan vänt. Hoppas iaf.

Vädret är mörkt och mörkt och mörkare lär det väl bli innan det vänder.

Det blev inget glöggköp i dag men får verkligen hoppas att dom tillverkta mycket i år.   Blossa 08.    Förra året hann jag bara köpa en flaska sen var det slut.

Kat08ja
0

Grattis i efterskott Lena!

Jag är lite förkyld och det är tur att jag en massa värmande och förstående katter. Idag har jag legat på soffan och tagit det lugnt och sen har jag virkat lite, men mycket mer än så har jag inte gjort…

Puma77
0

Funderar på att ta en tripp till bolaget imorgon o se om det finns ngn 09 glögg:) Den låter god.

//Pia

martdat
0

mm, vad kostar glöggen?

Lena
0

Tack alla för grattishälsningarna!

Idag har jag jobbat igen och det var längre dag än vanligt. Har varit på konferans i Alingsås. Nu är jag jättetrött!

Cornelius är precis som vanligt idag. Det verkar som han tyckte att det var en lätt match att kastreras. Inga sura miner där inte.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

anebit
0

Puma då får du vänts till nästa år för  Blossa 09 kommer inte ut förrän nästa höst.       Flört   Skrattande

Glöggen kostar 64:- eller 67:-  har jag för mig.

Puma77
0

Oj skrev jag 09 *fniss* Ja 9 ligger ju nära 8 för jag menade ju givetvis 08 Flört För 09 är det nog försent med blåbärsglögg:))

//Pia

Fagddu
0

God morgon.

Här är labbet i full gång igen. Varenda gång jag cyklar förbi baracken där "mina" lundakatter bodde förut så blir jag så glad och tacksam för att de är små är inne. Inte nog med den råa skånska snålblåsten utan de har också grävt bort buskarna som skyddade baracken eftersom det ska sättas cykelställ där. De började förra torsdagen så jag har tänkt på mina små hos Alexej och bara vara glad för att jag vet att just de är inne iaf.

Glögg låter trevligt. Jag hittade "saft"glögg på ICA med hjortron smak (trots att inga hjortron var tillsatta) så den tänkte jag prova någon kväll när jag har tråkigt. :)

Annars låter ju inte blåbärsglögg helt fel heller :)

anebit
0

God Middag!  Solen skiner från en klarbå himmel  i dag       Skrattande

Nu kom min dotter in med en flaska glögg Blossa 08 till mig men jag är besviken.   God förståss men var är blåbärsmaken?     Förvånad

Förr om åren har det verkligen smakat det som står.

Äpple/kanel ett år sen minns jag inte.  Priset är 79:-     15%

Sidentass
0

#19 Så skönt att Cornelius hämtat sig nu! Brukar ju oftast gå bra med kastreringar..

#23 Men åhh..vad sugen jag blir..älskar glögg! Den här sorten ser så spännande ut..vi sätter glögg varje år som traditon här, den står uppe nu i klädkammaren o jäser till sig inför avsmakning den första advent..vi har så grått, kallt o mörkt att man längtar tills det blir dags att ta fram ljusstakarna..måste iväg till stan idag, sonen o jag ska ha utvecklingssamtal med hans fagottlärare, har tappat kontonr till barnbidraget så man får gå in på nordea o försöka trassla ut det ändå på något vis..katterna är helst inne idag, dom tycker det blir lite kallt om tassarna..

karins
0

Godmorgon! Då håller vi på att flytta igen. Han som bott där innan är vräkt och har inte flyttat ut sina grejor, så nu håller vi på att hjälpa till flytta ut dom mot att vi får betala mindre hyra. Har åxå flyttat två Taiberrybuskar som jag satte här i våras. Jättegoda bärTungan ute Så här fin är den öppna spisen dit vi flyttar, helt i marmor, lyxigt värre…

martdat
0

#25 vad myzigr!

morgon, äntligen fredag, hoppas dan går fort sa man e ledig snart.

Jenna-Gun
0

Solen skiner och katterna njiter av att springa ut o in.

Skönt att det är fredag så gubben är ledig.

Jenna

Puma77
0

Äntligen lite lgn och ro. Ska bara lata mig hela dagen. Imorgon ska jag till Vimmerby och hjälpa min faster och hennes sambo med det sista flyttlasset då de flyttar till dalarna. Sen på kvällen ska vi fira fars dag och min komande födelsedag.

//Pia

anebit
0

Godmiddag!

Karin vilken fin öppen spis du får. Synd bara att ni måste slita för andra som inte kan göra rätt för sig. Han har väl inte städat heller kan jag tro?

Här är det mulet och +2,8* men iaf uppehållsväder och ej blåst så då är jag nöjd.

Härligt Jenna att du har sol hos dig.

Underbart Puma att du får lata dig hela  dagen.

Inge-elsie
0

God middag har varit ner på stan och skulle shoppa kläder till mig. Hittade ingenting som vanligt, men Magnus fick 2 tröjor en som han inte ville ha. Tror jag tar den. Katterna tjafsar som vanligt. Har köpt sheeba till dom och dom vill inte ha. Dom äter torrfoder istället. Det är 5 grader varmt och Sarah har börjat med vinterkläder, undrar vad hon skall ha på sig när det blir kallare. Nu skall jag nog sova middag tror jag eftersom alla andra har lagt sig.

essut50
0

Godmiddag.

Vi har haft fel på nätet nästan hela dan, suck.. Men nu fungerar det som det ska.

När jag ska boka biljetter till Göteborg så har SJ tekniska problem på hemsidan. suck igen..

Ska snart iväg för att jobba natt, har ju varit ledig nu i 5 dagar. Ska bara jobba fredag - lördag natt sen är jag ledig igen i 3 dagar. Bra schema jag har skaffat mig.Skrattande

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Sidentass
0

God eftermiddag!

Bäcksvart ute nu kl 16.45,Lucia är numera nästan alltid ute bland de andra katterna när vi är hemma o kan ha lite koll..går riktigt bra, och jag märker att hon blir mer o mer hemtam i hela lägenheten med dom andra katterna, lite smågruff, men inget allvarligt, hon är så duktig o visar inga tendenser till att själv vilja bråka.

Nu ska jag snart åka åt Skäggetorp o träffa Samantha som glädjande nog kan ta sig an den herrelösa missen som jag skrivit om..så gott att veta att stugvärmen väntar för en frusen misse..Måste dock kolla upp så att paret där den brukar vistas har lyckats ta in den..

Tidig kväll i afton..ska upp vid fyra-snåret i natt eftersom sonen ska göra en resa till Lund med musikskolan imorgon, inget kul, men som förälder får man ibland göra sina uppoffringar..

karins
0

Godmorgon!

#29 Nä han har inte städat, så det får vi oxå göra. Det är inte lika Tomtebosött hus som detta, men vem vill bo i ett hus som kan ramla ihop närsomhelstObestämd

Ha en trevlig helg alla! Och Grattis alla Pappor!

anebit
0

Godmorgon!

Nu är det dags att åka på födelsedagskalas igen.
Denna gång är det sonhustrun som fyller 36 år.

För övrigt är det mulet ute och det har regnat i natt. Usch läste nyss att en 14 års flicka har blivit våldtagen i Stadparken utanför vårt hus i går kväll vid 22.00 tiden.   Stackars flicka!    Snepas borde dom!

martdat
0

Godmorgon! finns inget vatten , kul, vi är 10 hushåll på gemensam brunn tack och lov så nån ska ordna det men de skulle inte ringa förens i morgon,,, jag vill duscha jue,, bara otur denna helg-

i går åkte Eva och jag på kattutställning, Hadde läst i tidningen kattliv att det skulle va i höör, väl där var det helt dött och vi fick via biblioteket veta att det sen länge är flyttad till Borås!!! jäklans tidnig sär jag bara, ska aldrig lita på den mer,, Näväl vi åkte till Borås och hadde trevligt, såg massa söta kissar och mina hemma fick myntamöss, så nu har jag sett nässtan hela skåne.. ja vi hade trevligt ändå men det hade ju vart bättre om tidningen skrivit rätt ord, vi var inte de enda som åkt till Höör det var rättsåmånga sa de vi fick hjälp av,,,

Jenna-Gun
0

Jo man blir ställd när man inte har vatten. vet hur det är.

Här är grått o trist. harlegat länge och lyssnat på radion och myst med Sara.

Men kroppen sa ifrån så det var att kravla sej ur sängen.

Ska städa lite i dag. Annars vet jag inte vad det blir.

Ha en bra dag alla.

Jenna

Puma77
0

Här blir det lite röj. Fick en ny kattlåda igår så nu har jag två st med huv. Minskar förhoppningsvis lite på sand på golvet efter sprätt Tudde. Ska nog ner och lämna lite saker i förrådet med som jag inte behöver nu i vinter och sen fixa lte mer i vardagsrummet.

Igår var jag ju i Vimmerby och hjälpte min faster att flytta det sista från huset så nu bor de över 40 mil härifrån tillsammans med större delen av släkten. Men de är ju fint samlade när man väl åker upp och hälsar på, då kan man ta alla flugor i en smäll;)

Annars sitter jag och virkar för nästan alla mina möss är slut. På två veckor ha jag blivit av med över 100 st, inte illa:))

//Pia