Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1115 ggr
gulliver
0

AKUT! Liten vacker svartvit tös riskerar livet(?)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nytt "trevligt" mail till KKS. Skribenten har fått diverse råd och erbjudits utläggning på vår delsida "Akuta katter".

Jag har avrått från att lämna till polisen då de åtminstone i Malmö sätter katterna på ett pensionat i 5 dagar sedan avlivas de på Djursjukhuset. Pensionatet har eget avlivningsrum där.

Vet ännu inte var den lilla tösen finns men återkommer så fort jag vet.

Hej!

Vi har tagit in en katt som har varit här ute hos oss i några veckor, jag har satt ut annonser och pratat med polisen, tyvärr funkar det inte här då min ena katt inte vågar komma in och den andra har börjat markera så jag kollar runt om det finns någon plats den här lilla katten innan jag lämnar henne till polisen
har ni någon plats eller kanske vet någon annan som har?
det är en jättego katt snäll o tam.

mvh. XXX

Fauna
0

Hej! Om de kan ta katten till Göteborg så tror jag att här finns ett permanent hem åt henne. Maila mig på elin@trollkatt.com om det går att lösa, gärna med fler bilder på katten om ni har. Mvh Elin

lilo-nova
0

Putt!

gulliver
0

#1 Tack, det ska jag absolut göra så fort jag vet.

Elega
0

Ser ut som att hon skulle kunna vara Simbas syster ^^

Fagddu
0

#1 Det var snabbt jobbat. :) Roligt att höra att det kanske löser sig så snabbt för lillkissen :)

Hawknestgrove
0

Putt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Shadows
0

#4 Ja jag tänkte samma sak! Otroligt lik! Jätte söt liten dam, hoppas hon får ett bra hem!

Sidentass
0

Vilken fin liten kisse! Ser att det kanske ordnar till sig redan..håller tummarna!

kattassen
0

Jag åker från Lund till Göteborg på söndag eftermiddag. Kanske vi kan hjälpa till med transport isåfall.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

lilo-nova
0

Putt!

gulliver
0

#9 Hjärtligt tack kattassen. Människan som mailade oss har inte behagat svara så jag vet fortfarande inte var lilla tösen finns.

kattassen
0

Inget nytt om kisen? Åker som sagt Lund-Göteborg på söndag om transport önskas. Men då måste jag veta senast ikväll. Sedan är jag datorlös.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

gulliver
0

Personen som anmälde katten till KKS har inte trots påstötningar svarat på mail. Hon lämnade varken efternamn, ort eller telnr så enda möjligheten har varit att skicka mail.

martdat
0

#Usch vilken dålig stil av anmälaren,, stackars katt,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

annebeate
0

Inget hörts från anmälaren?

gulliver
0

#15 Nej tyvärr, jag mår illa av oro.

annebeate
0

Märkligt beteende att först maila till KKS och sedan inte höra av sig. Det verkar finnas all anledning till oro när det gäller den lilla katten.