Studiecirkel om kattstatus, kan det vara något?
Cuyo kom men ten tanke hos mig, alltså grundtanken, att starta en studiecirkel. Man behöver visst bara vara 4 st, så kan man köra igång i antingen ABF eller Studiefrämjandets regi. Ska ta upp det i morgon när jag träffar del 2 av styrelsen.
Kanske det kan vara något för flera här inne att väcka intresse för en bättre katthållning där ni bor?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja absolut.
Det finns så många myter om det ämnet så det är inte klokt.
Du kan väl fixa en cirkel hit upp oxh. Den här byn är full av korkade kattägare.
Har diskuterat med dem så jag vet.
Jenna
Verkar vettigt och ett bra sätt för folk att få mer kunskap. Toppen faktiskt!
Ja och där kommer ju vikten av att kastrera sina katter.
Jenna
Hej Gunilla mycket bra ide det här det kan löna sej att prata med varandra då och då som vi gör hi hi,jag själv har en data cirkel som vi har öppnat på PRO här i Partille och där är vi 10 stycken nu,och varför inte samma sak när det gäller våra djur som i det här fallet katter som Gunilla har föreslagit bra jobbat.
Jag var på en kattutställning idag och fick lära mej en del som jag inte visste om dessa katter men här kommer länken så ni kan läsa själva om vad jag var med om idag.
Hej Cuyo
Vilken bra idé! Om du inte får igång en hel studiecirkel så vore det ju mycket vunnet med en informations- och frågekväll om katter.
Om du ska starta en studiecirkel är det nog att rekommendera att man är tio från början för det blir alltid avhopp och det räknas inte som studiecirkel om det inte är minst tre närvarande varje gång och dessa tre måste ha varit med från början.
Det finns ju hur mycket som helst att ta upp om katter: Lagstiftning, sjukdomar, behov av mänsklig omvårdnad, stimulans, innekatt - katt som får gå ut, förökning, kastrering mm.
Hoppas verkligen att du lyckas på i gång något.
Åh, Kurran tack! Just det där visste jag inte! MEn som sagt, ska ta kontakt med ABF och Studieförbundet. Räknar kallt med att få hjälp med matereial här inifrån och kanske även någon som vill komma uppp och föreläsa någon dag.
Nu är båda förbunden kontaktade i alla fall!