Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1200 ggr
Anna77
0

Hittekatter i Blomstermåla, hjälp

Hemlösa katter söker jourhem. Mönsterås kommun, Blomstermåla. Jag har blivit kontaktad av en dam som matat dem jättelänge, troligtvis sen de var kattungar.. (får mer detaljer sen) De är hemlösa vet vi iaf..och nu börjar det bli riktigt kallt. Rynkar på näsan

Två vuxna och en kattunge.

Finns någon här från KKS?

Jag har 5 katter själv (tre hittekatter) och kan ev ta en kattunge till som jourhem om jag får lite hjälp bara..vet inte hur sånt här fungerar riktigt..tips råd osv mottages gärna. Har haft hemlösa katter förut men har då betalat allt själv, det kan jag inte denna gången tyvärr..

Anna77
0

Ringde djurskyddsinspektören, de ska avlivas. suck.Gråter

Engla
0

Prova att kontakta Djurskyddet i Oskarshamn eller Djurhemmet i Kalmar. Katthemmet Kompis har dock intagningsstopp, annars finns vårt katthem också i Småland.

Jag hoppas det löser sig!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Puma77
0

Åh jag hoppas det löser sig. Bomstermåla kommer ju min Thindra från:(

//Pia

Anna77
0

#2 pratade förut på förmiddagen med Djurskyddet Oskarshamn men det var fullt.. Ska ringa Kalmar nu, tack Engla.

"#3 Tack, ja jag släpper inte detta! Det SKA lösa sig…men vet inte hur bara..

Anna77
0

Så här står det på Kalmars  hemsida: Djurhemmet tar endast emot djur från Kalmar kommun och Mörbylånga kommun, som samarbetar med oss. Tillhör ni någon annan kommun får ni ta kontakt med djurinspektören för respektive kommun

Rynkar på näsan Men vår djurinspektör sa att alla katter utan hem ska avlivas.

Veero
0

Du har inga vänner/familj/släkt som kan ställa upp? Hoppas det löser sig iaf!

Anna77
0

#6 nej tyvärr inte eftersom jag redan har haft 11 hittekatter så mina vänner har redan tagit hand om en del som bor kvar och trivs bra.

Det är nästan storm ute och ösregnar….ska försöka åka dit och se om jag hittar någon nu, om min vän ställer upp med skjuts..

Onikan
0

Jag jobbar på djurhemmet i kalmar och nej tyvärr har vi inget samarbete med Mönsterås kommun, de tackade nej. Dessutom har vi precis fullt och massa katter på kö :( Det är helt eländigt mycket katter i nöd i höst…. usch.

Hoppas det löser sig för dessa kissar iaf! Det är verkligen inte roligt väder ute nu, jag tänker på alla stackare som är hemlösa ikväll :(

martdat
0

Vet djurskyddsinspektörn var katterna befinner sig? usch att avlivning alltför offta ska vara nr ett hoss komun o dyl,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankie
0

#9 ja jag säger detsamma, det är just därför man tvekar att ringa

kan de inte införa något annat system än avlivning, det är väl förstås det lättaste.

Ankie
0

men va tusan vad arg jag blir

stackars katter, ska de avliva de för att de inte har något hem

vad är det för nedra policy, vad är det för inställning djurskyddsinpektörerna har eller de som sitter där uppe o bestämmer

Du Anna77 försök med allt, finns det ingen som kan ställa upp som jourhem åt de heller? Inte ska de behöva dö…….

martdat
0

#10 Har föreslagit detta här, men allt handlar om pengar, ingen vill betala,,, annars skulle pappa byggt ett katthem jusst för sådana fall där djurskyddsinspektörn är inkopplad,

Anna77
0

Nu har jag varit där och kollat.. Det var fyra katter.. Två vuxna honor, den ena med två kattungar och gravid igen!

Tog hem den ena katten, verkar lite tjock, hoppas hon inte är gravid hon med..Hon hade sprungit ute i mer än sex månader, säkert längre. Nu är hon i af i min källare och har fått mat, låda och sängplats. Tur vi har ett trevåningshus så alla får plats. Det är en dam som matar den andra honan och hon hade tagit in de två kattungarna och ev fått nytt hem till den ena iaf.

Nu har jag 6 katter hemma.. Tur att min sambo är så snäll!

Ankie
0

#13 Så då är alla katter som varit ute räddade eller?

Anna77
0

#14 Katten som är gravid är fortfarande hemlös men är iaf inne hos en dam för tillfället men hon kan inte behålla den tyvärr. Den kan vara där ett litet tag. Jag ska försöka lösa det med men det är svårt att få jourhem till en gravid kattmamma. Katten är troligtvis birma eller siamesblandras eftersom den är maskad och superfin.

Ankie
0

# 15 Du ska ha en eloge för att du ställer upp och hjälper dessa katter

Lena
0

Vilket elände! Blir också så trött och besviken på att myndighetern inget annat gör än att förorda avlivning i alla fall med hittekatter. kan ingen ideell kraft ta sig ann katterna ifråga då dödas de. Nej det finns mycket som skulle behöva förändras här i landet.

Hur som haver toppenbra att du arbetar för dessa katter! :) Funderar på om det djurskyddsföreningen kan hjälpa till med kastreringskostnaden för dessa katter? Det gör de ibland nämligen. Om dräktigheten inte är för långt gången går det att kastrera och adoptera samtidigt.

Skriv även om katterna på www.katter.nu du kan även lägga in omplceringsannonser där.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
0

#17 abortera menar du hehe,,  sorry , kunde inte låta bli,, Flört

ja om tjejen blir kastrerad vore det toppen, maskade katter är superfina, borde inte va så svårt att hitta ett hem till henne bara hon inte är gravid,

Anna77
0

#15 tack så mycket!Skäms

#16 ska kolla upp det tackar!!

#17 ja hon är ju superfin och rätt så kelig med!

Håll tummarna!

Anna77
0

Har satt upp massa lappar idag får se om jag får något svar.

Kusten
0

Vad bra att du det verkar gå åt rätt håll för dessa katter, toppen kämpat!

Denna kommentar har tagits bort.
Anna77
0

Tack Kusten!! Den katten jag tog hem är kelig och mår bra, kallar den Zorba. Önskar bara att jag kunde plocka hem den andra katten med..

Onikan
0

Har funderat och funderat om jag inte känner någon som kan vara jourhem, men kommer inte på en enda :( Jag hade gärna ställt upp om jag inte redan haft 4 katter hemma på mina 65 kvadrat, så tyvärr :( Damen som tagit in den dräktiga katten, vad gör hon om du inte hittar jourhem snart?

Du har inga foton på henne, då kanske det är lättare att få någon att fastna för katten så att säga?

Anna77
0

Tack iaf vad snäll du är..!

Jag har nu startat en ny tråd på katter söker hem.

Jag och min helt underbara sambo kommer att hämta den andra katten med och ta hand om den och hennes kommande kattungar.

Puma77
0

Åh ni är för goa.

//Pia

Onikan
0

Åh gud så bra! Ni verkar otroliga :) Det är så skönt med sånt stöd ifrån sin sambo, han verkar bra!!

Hoppas det går bra med att hitta nya hem till dem alla så småningom!

(jag har för övrigt en bekant i nöd där 5 kattungar behöver hitta hem, fick jag veta igår :( det tar aldrig slut…)

Anna77
0

#27, 27 SkämsSkrattande tackar..

Ja det tar aldrig slut…Hoppas det löser sig för henne.

Jag har satt ut Zorba på Blocket med nu, så hoppas eget hem dyker upp.Skrattande

Fagddu
0

Man vad bra att hon för komma in iaf. Massa rosor! :)

Hoppas ni får en underbar bebistid och att ni hittar hem till alla gosnosar. :D

Anna77
0

Tack så mycket Fagddu!!