Hemlösa katter giftmördas i Malmö
http://www.kvp.se/nyheter/1.1357056/20-tal-katter-dodade-med-gift
Varför hade jag inte råd att köpa den stora avstyckade gården strax utanför Malmö? Kostade "bara" 4.9 miljoner och hade varit perfekt som katthem. 

Skamligt hur vissa människor är funtade.
Man upphör inte att förfasa sej över vissa människors rena ondska.
Hur kan någon överhuvudtaget leva med vetskapen om vad de eller den gjort mot dessa stackars utslängda hemlösa katter
Vad var motivet?
Inget som någonsin kan försvara det den,de gjort det är ett bevis på total okänslighet inför andras smärtor lidande och död.

Bra talat Eva, skånekatten, sjuka människor det finns…..
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jag läste det i tidningen! Jättebra skrivet!
Fruktansvärt och kommunjägaren verkar nästan tycka att det är okey nu när de inte får skjuta katter hejvilt längre.
Citerar uttalandet från Skånekatten:
"- Ett katthem i kommunens regi är vad som krävs. I dag jobbar vi i de olika kattorganisationerna på frivilligbasis och har inte de resurser som krävs för att ta hand alla katter, varken tid eller pengar. Om det hela sköttes av kommunen så skulle man kunna ansöka om bland annat EU-pengar. Jag tror att vi på bara några år skulle kunna komma till rätta med problemet, större delen av problemet i alla fall".
Jättebra skrivet!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Kan vi inte starta en namninsamling för att trycka på politikerna om behovet av ett kommunalt katthem?
Måste lägga in en dementi här.. kommunjägarna är inte så hemska som det ofta låter. Vi i SkåneKatten har varit i kontakt med dem några gånger och dom tänker inte bara på att skjuta katter. Tvärt om.. våran lilla Mercedes kom till oss just genom kommunjägarens försorg. Kvinnan på Mercedes som hittat lilla Mercedes hade ringt runt halva staden innan hon kom till kommunjägaren som gav henne SkåneKattens telefonnummer.
Lilla Mercedes

Blir så ledsen när jag läser sånt här 

Klarar inte att läsa såna artiklar.
Vad jag tycker om såna som gör sånt ska jag inte skriva…