Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 536 ggr
[sofia-85]
0

Frågor till katthemmen

Jag ska ju försöka skriva om olika katthem i KattBladet så nu har jag tänkt sätta ihop lite frågor de kan svara på…

Någon som har tips på bra frågor att ställa?

Ja har en del frågor men vill inte missa någon viktig :)

martdat
0

Vad de gör om de får veta att en katt de placerat missköts?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[sofia-85]
0

Det e en frga ja missat, tack Martdat :)

Kan vara väldigt bra tat veta

Bumbis
0

Oj Sofia, nu vaknar min sida upp som värnar om skygga katter.
Du vet vilka åsikter jag har….Flört 

Fråga vilka slags katter de tar in! Tama hittekatter, skygga hittekatter eller omplaceringskatter??

Om de inte tar in skyggisar, fråga varför…

Onikan
0

Jag tycker att det är intressant att veta hur olika katthem har löst den ekonomiska biten, hur de får det att gå ihop?

[sofia-85]
0

tack för tipsen

Kurran
0

Jag har flera frågor:

- Hur klarar man av en eldsvåda? Finns larm? Hur skulle det gå om det började brinna och katthemmet just då är obemannat? Om det skulle börja brinna hur får man då ut katterna? Har man tränat på evakuering?

- Vem på katthemmet har befogenhet att sätta in medicinering av vilket sort det vara må?

- Hur har man ordnat det med burar för att man ska leva upp till lagstiftningen sedan den 1 maj i år? Vad gör man med katter som blir kvar mer än tre månader?

- Hur ser förhållandet ut mellan inkomna katter per år och placerade katter per år?

- Vem har befogenhet att tala med massmedia?

- Vilka läkemedel har man alltid tillgängliga på katthemmet?

- Hur klarar man att kommunicera regler mm till alla som arbetar på katthemmet.

Pelusa
0

#6 Bra fråga om brandövning på katthemmen. Den frågan har jag ställt många gånger. Tycker nog att man, om inte annat, borde med jämna mellanrum gå igenom rutinerna åtminstone teoretiskt. Vad är alltslå det första man ska göra efter att ha ringt nödnumret.

Om brand utbryter när katthemmet är obemannat är ju en annan fråga som det nog finns ett givet svar på Gråter 

/Pelusa

martdat
0

intresant tråd, det här om brandövningar har jag grunnat på halva dan,,, Nåt jag med undrar är hur katthem gör när en katt får en diagnos på smittsam sjukdom,,,, tänker på vårt lokala här där flera katter därifrån avlivats då vetten sagt att det är FIP,, man blir ju rädd att ta hem katter därifrån  ju,,,, nu tror jag inte på att det är fip i alla fall men man blir ju rädd….

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.