Upphittad katt i Lund
Hej hallå i stugan. Jag hittade en katt i ladan. En creme. Den såg väldigt förvildad ut. Skygg för människor, men hälsade på de andra katterna som bor på gården. Så jag ställde ut mat och vatten. Inget halsband och ingen märkning i örat. Så gick det 2 veckor av att jag försökte bli vän med honom. Han åt dag och natt i ladan och sov där också. Men det började att bli kallt, så jag kände att han behövde komma in.
Long story short. Han bor nu i ett av våra badrum, byggde en liten koja till honom så han kunde känna sig lite säker iallafall. De andra som sett honom tycker att han är en 4 månader kanske, jag själv har ingen aning. Men ja, jag har varken tid eller pengar att spendera på en katt till.
Hur ska jag göra?

Först måste du ju kolla upp så det inte är någon som äger honom!
Annars är det faktiskt en som söker en röd katt här inne!
Kanske är detta hans öde! 
Hur kollar man det?

#2 Ja,har kissen någon tatuering i örat? Kanske är katten chipad!? Chipet kan man kolla grattis hos veten!
Ring & kolla med polisen, det kan vara någon som anmält honom försvunnen!
Lägg en annons på blocket!
Han har ingen tatuering. Med tanke på hur han reagerar så skulle jag gissa på att han inte haft mer än flyktig kontakt med människor innan. Men ja, jag ska ringa till polisen.

Tror att det var 1-2 veckor man skulle söka efter en ägare! Finns det ingen som hör av sig då! Så får man omplacera katten!
Du kan hänga upp några lappar med bild i affären osv. Kanske det finns någon som saknar honom? Men om du inte vill behålla katten skriv samtidigt att du söker efter ett nytt hem.
Han är jättesöt och vad snällt av dig att ta in honom.
Om du vill behålla katten finns det Billyfonden att söka för kastreringen. http://www.billyhittekatt.se
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

putt

Så bra att du finns för kissen.så att han slipper gå ute i höstkylan..puttar upp tråden..någon som har plats för en vacker herre..

Puttar!
Putt för en fin liten kisse!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
*Uppdatering*
Han har lärt sig att gå på låda helt själv (var någon enstaka incident i början då han missade) och han tillåter att man kliar honom lite (även fast han är ganska reserverad).
Han är verkligen en jättefin kisse.

Puttar för en mysig kisse!

putteliputt ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

putt igen!
Usch, det här känns så hemskt. Men jag kan verkligen inte ha kvar honom längre. Ska flytta.
Tar kontakt med alla kattföreningar och katthem i närheten. Häng upp en massa lappar överallt med hans bild men kollar nya ägaren noga.
Det borde nappa någon. Kollat med alla i släkten och bekantskapskretsen. Arbetsplatsen, skolan?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#15 Har du annonserat ut i tidning och Blocket?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Ingen i min bekantskapskrets kan ta hand om honom och jag har annonserat på blocket, utan lycka än så länge. Är inte medveten om några katthem här. Försökte med ett i malmö, men de hade fullt. Även fast de från början sagt att de skulle kunna ta hand om honom. Aja.
Har precis märkt att han är en skeppskatt, små tummar på framtassarna, mäkta imponerande! Och han är helt rumsren nu. Gosar jättemycket också.
Här finns en del kattföreningar i närheten:

En skeppskatt är en difekt! Inte ska man avla på det inte!

är det någon i den här tråden som avlar på det då? :)

Vad jag har hört, så har katten nu hittat ett hem som hon har flyttat till :) Så det här är ordnat nu.

#22 Nej det är inte någon som avlar på det i denna tråden!
Men det finns ju folk som faktiskt gör det!
Jag bara tänkte på om katten inte var kastrerad!?
Så ska det göras!