Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1066 ggr
Kat08ja
0

Sleepy IQ dumpades på en altan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sleepy IQ är en av mina nyaste akutkattungar. Hon dumpades på en snäll mans altan en man som är en sann djurvän och har hjälpt flera djur tidigare. En kväll när han kom hem från jobbet så låg den lilla kattungen ensam och övergiven på hans altan utan mamma och utan syskon :( I flera dagar satt jag och en annan kvinna där och försökte fånga in kattungen, men hon låg bara och sov under altanen. Jag satt där på min födelsedag från tidig morgon till sen eftermiddag och hade med mig en massa godsaker till kattungen, men hon låg bara och sov hon ville äta när jag hade gått…Därför döpte jag henne till Sleepy, men sen kom vi på att den här kattungen är väldigt smart för när vi startade bilen och åkte därifrån en liten bit och vände så kom hon fram och gick till fällan och åt upp maten. Då tänkte vi att vi testar samma sak (en satt kvar och vaktade fällan), vi startade bilen, kattungen hörde motorljudet, vi åkte en liten bit, kattungen gick fram till maten, vi vände och åkte tillbaka och kattungen satt i fällan :-) Äntligen…Vilken unge en smart en. Så kvinnan tyckte att den skulle heta IQ och tillsammans tyckte vi att den skulle heta Sleepy IQ ;-) Hon är ca 7veckor.

Sleepy IQ

Stäng fönster Visa i nytt fönster (full storlek)

Sömnig

Stäng fönster Visa i nytt fönster (full storlek)

Imasy
0

Men så söt :)

anebit
0

Å en sån sötnos. En sån tur  att dom  dumpade kissen hos en djurvän.  Annars gillar jag inte när det dumpas katter.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

wolfie
0

Åh vilken otroligt söt kisse!verkligen en smart en!:))

Puma77
0

Åh jösses så söt.

//Pia

lilo-nova
0

Så söt! Kyss

Kat08ja
0

Ja, hon är riktigt söt och charmig ;-) tyvärr är det flera kattungar (inte samma kull) som har dumpats. Jag ska starta en ny tråd sen ang. mina 4 nya akutkattungar.

martdat
0

men vilken söööt tjej!!!vill gosa!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Sidentass
0

Åhhhh så söt missen är! O vilken otrolig tur att du fanns där..toppen bra jobbat, ni är smarta..så väl du som kissen:-) Men jag gillar verkligen inte att man dumpar katter o tar för givet att den ska bli omhändertagen för att den hamnar hos en djurvän..bättre om dom hade frågat om mannen hade kunnat ta hand om kissen..