Rara kattungar söker egna hem!
Sigge och Sessan har varit här hos oss nu i snart 2 mån. De har utvecklats massor under den här tiden och nu sociala och keliga. Det enda som de har lite problem med fortfarande är att bli burda, då stretas det emot lite. Men man märker också att det går enklare om man är helt själv i ett rum med enbart en utav dem.
De är runt 12 veckor tippar jag på. De är rumsrena sen start, går även på låda med tak och lucka.
Har de väl bestämt sig för att kela så är det lite svårt att fria sig från dem för de klättrar upp i knäet osv.
De behöver komma till nya hem där de kan få all uppmärksamhet. Tror inte de skulle ha nåt emot att flytta till samma hem för de är väldigt nära varandra.
Har annonserat ut om dem både här och där, men rätt hem har inte ännu dykt upp. Vill ju att det ska bli rätt, och vilket ställe mer än här, vet vad det betyder att ge dem den tiden som de behöver för att vänja sig vid nya människor.
Med kattungarna så följer ett litet startpaket som innehåller kattlåda, spade, mat och leksaker.
men så fina katter.

Så söta de är! 
Men låt inte Puma ser dem!

Kolla in de små gostrollen. Jag tror de skulle passa perfekt i Pumas samling av lakritstroll. 

Puma, kom hit nu :D

Puttar upp för dom små söta lakritsbitarna..

Puma! Titta här!
Sätt på solglasögonen. 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Ser inte
//Pia

#7 Fegis! ;)

Måset säga att dessa småttingar är de som vi har haft svårast att placera om. Vi har haft helsvarta rackare tidigare men hittat hem snabbt till dem. Dessa behöver verkligen komma till egna hem för att utvecklas ännu mera så jag hoppas att rätt hem till dem dyker upp snart. Visst får de stanna om det inte går att hitta några nya hem men det är ju inte det bästa för dem.

puttar upp för skönheterna!

Puttar för dessa sötnosar!

Jaha, de enda som hört av sig som vi har gillat ringde idag, då hade de fått tag i två svarta bröder istället som de skulle ta istället..
Så nu är vi tillbaka på ruta ett igen, i stort sett. Har en tjej som ska höra av sig imorron eller början av veckan, men just nu känns det inte så hoppfullt. De behöver verkligen sina egna hem nu så de får utvecklas ännu mera.
Vad synd för Sigge och Sessan och jag förstår hur svårt det är. Det är verkligen ett lotteri för kissarna vilka som blir sedda och har tur att få egna hem.
Det är ofattbart vad mycket katter det finns överallt som behöver hem och de som vill skaffa katt har verkligen stort utbud.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Vi har aldrig haft svårt att bli av med katter tidigare som har behöv hem, men det verkar gå segare nu. Mycket ligger nog i att de är helsvarta skulle jag tro.
Det har ju hört av sig en hel del men inga vi har fastnat för och som känns rätt. Så det är bara att leta vidare.
Ska slänga ut en annons på de andra kattungarna och mamman snart med, så man har annonsen ute i tid för de är ju inte färdiga att flytta ännu.

Putt!

Sessan har idag flyttat till sitt nya hem, känns som att det kommer att bli bra. Förhoppningsvis visar hon sina fina sidor väldigt snart så som hon har visat dem här.
Sigge däremot visade inte sin fina sida när de var här och kollade. Han blev helvild, och morrade och rev som en galning och ville inte alls vara med. Så har han inte gjort sen han kom in. Men så fort de hade lämnat huset så blev han lugn som en filbunke igen.
Så han behöver verkligen en matte/husse som kan ge honom tid och inte blir rädd för lite rivsår till en början.
Tycker det är så synd att lillsyrran och hennes kille inte kan ta en katt just nu för henne funkar han med.
Ingen här inne som vill ha en svart liten kille??