Godmorgon/Godkväll v. 43
Godkväll. Vi har glömt att starta en veckotråd, men bättre sent än aldrig.
Det blåser väldig kallt här i E-tuna idag. Jag har varit hos min dotter hela dagen och städat då hon flyttar på söndag. Vi vill städa så mycket som möjligt i förväg.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
I Dalsland är det regn och rusk som gäller just nu. Vi har dock ovanligt milt för årstiden.
Jag är så tröött för det har varit en tuff dag på jobbet. Massor av möten och ingen lunchrast.
Katterna ligger och myser framför pelletskaminen. Othello har varit så snäll mot Cornelius och tvättat honom flera gånger. Cornelius myser och mår gott av behandlingen.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Har varit till ögonkliniken i dag. Inga muntra besked där.
Soligt och 14*, fint väder men blåsigt.
Sååå skönt att vara hemma igen.
Jenna
Har varit och storhandlat med Sarah idag. Hade vilda diskutioner om vad vegetarisk räksmörgås är. Låter knäppt tycker jag. Har varit till fotvården med mamma men hon vägrade gå till frissan. Hon tyckte det var långt att gå fast hon satt i rullstol. Så det blir ett nytt försök nästa månad. Det blåser så att katterna vill inte gå ut.

#3 Ha, vegetarisk räksmörgås,,, mmmm, interesant föresten vad som är vegetariskt elr inte, Fick veta av kockarna på jobbet att LINGONSYLT av allt är INTE vegitariskt! innehåller gelatin som är gjort av , ja ni vet, nöff nöff, schit vad som gömmer sig i sånt man tror är helt harmlöst,, Pelletsbrännaren krabbar här, så det var kaaalt att duscha,,, ihh, vilken start på dagen,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Godmorgon från ett soligt Stockholm och idag nu blåser det inte så det är jag tacksam.Då pasar det bra med långpromenad med hundarna.
De yngre kissarna här är ju väldigt lekfulla och ibland går leken lite för vilt till som den nu har gjort. Tror att Mimmi råkade komma i vägen och har blivit skadad i munnen för hon har svårt att äta. Hon är ju rätt skygg fortfarande och tillåter inte hantering hur som helst. Vi skall till veterinären ikväll för det måste kollas upp hur illa hon än tycker om det.
Håll gärna tummar och tassar för oss att det går bra hos vetten ikväll.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Godmorgon, har nyss kommit hem från jobbet till en lägenhet utan vatten
Tänk vad det är kallt ute nu för tiden..
I tisdags kväll när jag skulle åka till jobbet i Tumba så hamnade jag i Västerås
så jag blev 2,5 timme försenad till jobbet, inte så populärt kan jag säga.
#5 Håller tummarna och tassarna för Mimmi..Hoppas att det inte är någon allvarligt.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
God kväll. Idag har det varit kattslagsmål igen. Skruttan har tagit Puckots stol, så dom har slagits om den. Puckots var riktigt arg, hade svarta ögon och skrek och flög på henne. Så dom fick vara i varsit rum ett tag. Men skruttan ger sig inte, hon skall ha stolen. Fast dom har andra korgar att ligga i. Så jag får nog köpa en till stol.

Godkväll, här har regnat och vart kallt hela dagen, usch, men tog mig i kragen och åkte till konkursbutiken i Väckelsång, jusst nu har de sortiment från djuraffär inne som har kursat,. de har de emellanåt om nån vill tokhandla lite,
köpte en elementsäng för 69 kr! har länge velat ha en till kissarna men inte kunnat slänga ut flera hundra, en trekantig kattkoja, 99kr, karda, skålar, möss (ej päls) allt tokbilligt.så nu har de lite nytt att kika på , dottern fick fler reflexer, kan inte ha för många så här i becksvarta höstvädret,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#8 Vilka bra priser det var på sakerna. Hade en elementsäng när Tusse levde men den gav jag bort, han gillade den inte alls..
Pontus har varit utan tratt i några timmar nu, men man får passa honom så att han inte tvättar rumpan..
Undrar hur många som hade glömt att ställa om klockan imorse.?
På mitt jobb var det två som kom 05.45, dom hade ingen aning att det var vintertid nu..
Men vi som jobbade natt fick ju jobba 11 timmar istället för 10
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

God afton!
Lite bättre dag än igår..då kändes allt för eländigtt, hade återfall med panikångesten av någon anledning..o datorn krånglade värre än nånsin på grund av ett virus..viruset är visserligen kvar..men datorn är mera tjänstvillig trots det, (har en granne som vi ska be om hjälp) och med hälsan känns det bra idag igen..skönt när det vänder saker o ting blir till det bättre…:-)
Inget kul med panikångest Siden, skönt att det är bättre idag i alla fall.
//Pia
#10 Vad jobbigt att panikångesten gjorde sig gällande och att datorn krånglade. Skönt att det är bättre idag! :)
Börjar nu en ny God Morgon/God Kväll tråd eftersom det är ny vecka.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"