Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 687 ggr
Naquita
0

Stallplats åt en katt någon?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna kattherre vill INTE bo inomhus.  Han är väldigt skygg och vill gärna bo på landet i en lada eller stall där han kan få komma och gå som han vill!

Han kommer kastreras och släppas ut på Sturkö igen hos mannen som matar honom om jag inte hittar något "bättre" åt honom.

Han är van vid andra katter, då han bott med en STOR kattkoloni.

Stallplats åt en katt någon?

Milton finns i Ronneby, Blekinge men ofta går transport att ordna. han kommer snart bli kastrerad, vaccinerad, idmärkt och avmaskad

Maria-I
0

Åh, såå vacker han är, vill bara ta upp honom och kramas…

Det är verkligen trist att det är så svårt att hitta stallplatser åt skygga katter, även de kastrerade.

Igår och förrgår kasterade jag två förvildade honkatter som ska bo på min systers gård i resten av sina liv. Försökte först att hitta stallplats genom en vädjan på Rädda Kattens hemsida, inte en enda hörde av sig… Mycket tråkigt, när det är så lite de kräver av dig för att trivas och få leva sina liv som de själv väljer.

Håller tummarna att det finns en trygg plats åt denna kille som har rätt till ett värdigt liv precis som alla övriga övergivna husdjur!

Maria-I
0

Hej igen!

Jag gick in på din hemsida Naquita, vilken fantastisk eldsjäl du är, du måste ha varit en hemlös katt i ditt förra liv eftersom du förstår deras behov så väl Flört. Det är något alldeles speciellt med dem som kan bli vän med skygga katter…

Naquita
0

njee, jag gör bara vad jag kan:) Men visst är det fantastiskt vilka framsteg Lyka har gjort! Igår fick hon en tvingad tur till vet. och jag trodde hon skulle gömma sig i veckor nu,men nejdå. Kände mig uttittad sent igår och bakom mig i fönsterkarmen sitter Lyka och tuggar på växten;)

och inatt när jag gick ner på toalåg hon på diskbänken tillsammans med Karizma och mös :)

Naquita
0
Naquita
0
lilo-nova
0

Har vi ingen här inne som bor på landet med stallplats!?

Puttar!

majvi
0

Du kan försöka på www.bukefalos.com där har de i alla fall en del stall. Det finns iallafall en del seriösa där.

Jag var in och tittade på annonserna där, det var några stackare som hade en hög/fullt med kattungar som de inte hade plats för… Kunde de inte tänka efter innan.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.