Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 3263 ggr
BlBiKa
0

"LÖST" EN KATTUNGE ÄR UPPHITTAD I FARSTA!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej

min bror o min pappa hittade en kattunge som kom fram till dom men sprang iväg o jag sprang ner o  hämtade upp den ej idmärkt lr halsband!!

Den värkar lite loost,den låter hela tiden har kelat med den ett bra tag men han vill ut! den är liten den är va väll lika stor som bilbo va när vi fick han!

MEN HAN FUNKAR INTE MED BLONDIE LR BILBO!.

KAN någon ringa sthlms katthem o be dom hämta kattunge!

dom ha fått hälsa men de funkar inte han vill gå på både bilbo o blondie

bilbo är livrädd för den lillaFoten i munnenRynkar på näsan

den ha fått lite mat..

jag vet att de är sent men katten ha varit här nu i 30min

jag kan inte ha blondie o bilbo o halen..

kan någon ta hand om den lilla?????

Bor i farsta!! han kelig men låter hela tiden han vill ut…

Finns ingen bild har ingen kamera…

nu ligger han i sängen iaf o är lungt.

hade ingen mask iaf bara en fästing som kröp på han Obestämd

BlBiKa
0

jag har ingen mobil längre kan någon ringa sthlm katthem o fråga om dom kan ta den lilla??

han få bara va här tills i morgon,asså han ska va borta innnan pappa kmr hem från jobbet…..

kattassen
0

Hej igen! (För det är väl du Blondies-matte:-)  Jättefint att ni kunde ta in den lille. Den är säkert vilse som du skriver. Kan ju vara någon vars kattunge smitit ut av misstag.

Vad du än gör så släpp inte ut den igen då är den säkert borta "for ever". Se om du kan ha den lite separerad från de andra om den inte accepteras genast.

Annonsera i affären, tidningen och på Blocket osv. Du kan säkert göra det bekvämt för h*n det är jag övertygad om! Lycka Till!Glad

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

BlBiKa
0

aa de är jag de :P

nej men att pappa sa att vi bara fick ha kvar han tills i morgon jag vägra släppa ut han nu..

hur mkt jag än vill ha vkar han tills någon kan ta han så få jag inte de det är pappa som bestämer…..

han fräste åt mig precis…..jo halv vild är han nååg.

men OM DE FINNS NÅGON DÄR UTE SOM BOR RUNT FARSTA o har plats för den lille så uppskattas de!

lilo-nova
0

Putt!

BlBiKa
0

KMR några bilder på han!

snälla kan inte NÅGON TA HAN o låtah an va hos er tills något hem dyker upp!

han är så söööt men han fräser o ha sig :(

BlBiKa
0

en till

BlBiKa
0

sista.

kattassen
0

Finns ju en tråd om en som söker bondkatt i Gävletrakten! Kolla den:

bondkatt sökes

BlBiKa
0

tack ska maila nu på en gång.

//karin

Simson
0

#8 Precis! Tipsa Gävlebon! De ville ju ha en röd kattunge! Transport går säkert att ordna!

OM den inte har ett hem i Farsta!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

TamlinsMatte
0

#10 Precis, känns inte som rätt läge att föra en katt till en väntande ägare, när det är långtifrån självklart att kisse inte har ett hem alldeles runt hörnet där husse och matte längtar och letar…

kattassen
0

#11 Nej det är rätt. Men kanske man kan ordna en kontakt så att kissen i såfall kan få ett nytt hem OM den tilläventyrs skulle vara hemlös.

"9 Försök BlBiKa att övertala pappa att han får vara kvar tills ni åtminstone konstaterat att han inte har en ägare som sitter och väntar. Sedan vore det ju kanon om Gälvebon kan ta över om så behövs.

BlBiKa
0

jag tvivlar på att den inte ha något hem en tam kattunge fräser inte åt folk lr fösöker slå till me klorna…..

desutom va den skitig o har långa klor….den va hungrig oxså…

en kattunge ser inte ut på de sättet…har själv haft 2 kattungar o dom va inte så som den här kattungen är.

har iaf mijlat om kattungen till dom…

men om ingen napar så åker katten ut i morgon efter 16.00 .

inget jag tycker om men att pappa bestämer…

BlBiKa
0

pappa ville inte äns ta in katten från första början..

men jag kunnde inte låta han va kvar ute..

jaja jag har iaf tipsat om kattungen mer kan jag inte göra.

men om de är någon som skulle ÄGA Kattungen så borde dom ha satt upp lapar iaf på Lidel där dom flesta av oss handlar :P lr på dörrarna ..

men vi få se va som händer .

//karin

TamlinsMatte
0

#13 Det är inte självklart att katten beter sig vänligt även om den är tam. Min tidigare katt Snussa var jättetam och go hemma, men ingen skulle kunnat fånga henne ute. Jag fick fånga MIN EGEN katt med att slänga en jacka över henne och skadades själv rätt ordentligt. Ändå hade lilla fröken definitivt en matte som längtade sig blå…

Har du kollat om katten är efterlyst någonstans? Särskilt i närmaste matvaruaffär? Eller frågat grannarna såklart…

BlBiKa
0

det är ju sant men hans betende är inte tamt….

varken blondie lr bilbo fräste åt mig lr fösökte klössa mig när dom va små o o kom till oss blondie va ju hittekatt han fräste aldrig åt mig…

de märks att katte ha sprungit ute ett bra tag den är inte precis tam .

har kollat finns  ingen efterlussning ävent kollat vid tvättstugan inget där heller…

men att nu väntar jag svart på hon som söker en röd kattunge ..

sen få de bli som de bli.

Marga
0

Om du (eller kanske din pappa?) vill kontakta Stockholms Katthem i morgon och be om råd hittar du kontaktinfo på www.katthemmet.nu. Men jag vet inte om dom kan hjälpa dig. Det vore i allfall mycket bra om du inte behöver släppa ut kattungen igen.

TamlinsMatte
0

Nu skulle kisse visserligen ha vandrat lite väl långt ända från Bredäng, men annars ser de inte bildmässigt helt olika ut…

http://www.blocket.se/vi/17634273.htm?ca=11_s

exitingsvillemo
0

gävlebon härFlört

Har fått mail ang kissen, men som andra redan skrivit så är jag lite tveksam om denna misse kanske redan har en husse eller matte som saknar honom?!? Vill ju inte stjäla ngn annans misse…

Om jag har förstått saken rätt, så har han ju inte strykit omkring i flera dgr utan detta var första gången dom såg den, så chansen att det faktiskt finns en ägare, är ju fortfarande ganska stor.

BlBiKa
0

men nu har jag iaf försökt att få någon att ta hand om katten innan morgon..

jag tänker inte hålla på o diskutera om kattUngen men den åker ut i morgon.

då kan väll ni forska vidare om kattungen ha ett hem lr ej..

jag har inte sett några lapar om kattungen.

han sover iaf nu på sängen.

jag menar inte att va Otrevlig =)

utan jag har inte tid  att diskutera om kattungen.

//karin

lilo-nova
0

Det är ju mycket synd om katten!

Jag vet hur det är att leva med en väldigt bestämd förälder!

BlBiKa
0

klart de är synd om han bara en kattunge ju :( få hopaps han ha ett hem o dom hittar han ute  dom få väll kolla extra någa vid buskarna han kmr ju når man ropar så… de ska väll inte va något problem.

min pappa är inte BESTÄMD men vi ha 2 katter vi bor i en 1an -.- de finns inte plats för fler djur

BlBiKa
0

tyvärr så Funkar inte detta jag har kattungen i mitt rum ditt vill mina  andra katter in jag kan inte låta dom va INstänga i hallen o hallen är liten..

KATTUNGEN VILL UT o han fräser o morrar.

jag kmr släppa ut han i kväll detta funkar inte han har iaf fått mat i sig o de är ju bra men han åker ut i kväll.

krm även ställa ut lite mat till han men sen så få någon annan ta över lr"hans ägare"..

har ia försökt de är de som räknas.

//karin

essut50
0

Försök att övertala din pappa att inte slänga ut kattungen. Det är inte rätt tycker jag.. Man blir så arg..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

anebit
0

Det är jättebra att du försökt Karin.  Men du förstår väl att det är svårt att kunna få någon att hämta katten  inom 18 timmar. Alla här inne har jättemånga katter och det tar alltid tid att skaffa hem åt en katt.

Jag kan göra lappar åt dig med foto på om du vill , så mailar jag om du har skrivare annars skickar jag på posten om jag får din adress. så kan du sätta upp lappar på lite olika ställen.

Snälla du kan du inte stänga in honom på toaletten i natt så att han slipper vara ute i natt iaf.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

BlBiKa
0

asså självklar fattar jag at tde är svårt o hitta ett hem till katten men att han kanske redan ha ett hem han kanske är en rymmare…

men jag tvivlar starkt på de.

inte fan släpper man ut en kattunge halv 8 på kvällen utan halsband o köret..

jag släppte ut katten för 15min sen det funkade inte me min andra katter biblo vart rädd för han sprang o gömmde sig mesen som han är o blondie är rätt elak mot kattungar…blondie ha fortfarande inte accepterat bilbo……

jag har sagt de förut han beter sig inte som en tam kattunge

han fräser o försökte klösa mig x antalgånger..

hans sov som en ägnel ena stunden sen vare dags med fräs o allt annat..

men jag kmr gå ut några gånger nu i natt o kolla om han är i buskarna kmr ge han mat om jag ser han finns en tjej som kan eventuelt ta hand om han så länge..

exitingsvillemo
0

det låter på dina inlägg som att du nästan kräver att ngn ska hämta honom… Men jag kanske missförstår?!?

Om det nu va så akut att bli av med honom, så hade ni väl kunnat åkt till katthemmet imorgon?

BlBiKa
0

jag har inte krävt att någon ska ta o hämta han Foten i munnen.

jo du ha någ missförståt…

jag sa att jag kunnde ha kvar katten tills i morgon men efter som att de inte funkade me mina 2 andra så fick han gå ut i kväll i stället men han fick iaf magen full med mat =)

nee har inget att åka på vi har ingen bil..

men att ni kan stänga tråden =) kattungen är iaf ute

så om de finns någon som vill jaga kattunge så varsegod han håller till vid buskar =)

anebit
0

Men Karin vill du inte att jag skriver lappar åt dig som du kan sätta upp?  Där jag kan skriva vid vilket område han finns runt.

hanna64
0

Ni kan ju ta katten till närmaste polisstation så slussar de katten vidare till närmaste katthem

catfoot
0

den lilla Kattungen är inte kvar inne..Å va rädd han ska vara, ensam i hela stora världen..Hoppas innerligt att någon kan förbarma sig över den, den ska absolut inte vara ensam ute../Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

essut50
0

Nu är jag verkligen lessen på dig Karin,Gråter katten kunde väl få vara på toan under natten..Stackars kisse…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

JA hur har det gått? Gick det verkligen inte att få kissen till något katthem?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Misken
0

Jag blir upprörd över att denna katt ska ut igen.

Jag som letar efter min katt som är försvunnen, kan vara i en annan kommun, hur ska jag veta att ngn har hittat honom om man inte sätter upp lapparatt man har hittat en katt? Tänk om dena katt kommer en bit ifrån dig? Ägarna kanske har satt upp lappar i närheten av var de bor? De kan ju inte veta om du har den?

Förstår att det är jobbigt när ens förälder säger att katten ska ut. Men om du pratar med katthemmet i Stockholm kanske de kan hjälpa till?

Håller tummarna!

exitingsvillemo
0

missen är redan utsläppt…

Hoppas att han hittar sin ägare, om han har en

Ankie
0

#35 ja det får vi verkligen hoppas, att han har en ägare.

Det kan han med alla sannolikhet ha. Hur många oansvariga kattägare finns det inte, som inte öronmärker, inte kastrerar släpper ut de vind för våg, det finns alltför många. Alla är inte som många här inne på detta forum är, ansvarsfulla ägare.

Men BiBika har du sett katten något mer? Jag får väl ändå hoppas att du inte bara struntar i katten nu när du har släppt ut den. Du kan hålla lite koll på den och se efter vart den tar vägen, du kan ta ditt ansvar i det.

solweig
0

bibika. har för mig att bilbo var din systers katt? ta kontakt med jonnys girl så kanske hon kan hjälpa dig.  tänk på de stackars lilla katten. vad den måste frysa. nu när det är ganska kallt ute.

BlBiKa
0

bilbo är min katt o det handlar inte om han.

som jag skrev förut så ska jag kolla till han då o då..

nej har inte sett några lapar uppsatta.

Hawknestgrove
0

Ja där har du ju en kontakt, som solweig säger. Ni känner ju varndra bra, du och Johnnys Girl hon kan säkert hjälpa till och i allafall sätta upp lappar åt dig eller hjälpa medatt kontrollera om kissen har ett hem. Så nu har du både Bilbo och Blondie?

BlBiKa
0

det här handlar inte om blondie lr biblo.

vi "delar" ansvaret på bilbo.

men jag ha sagt att jag kollar kattungen då o då om den syns till utanför.

mer gör jag inte,har iaf nämnt kattungen är till er.

den är iaf kompis med mask katten Prozac =)

Hawknestgrove
0

Jättebra. Men har du tagit kontakt med Johnnys Girl just när det gäller denna lilla kisseunge? Du kan ju pma henne här inne. Hon är ju Medarbetare.

Vi är ju alla nyfikna på att höra hur kissarna mår, det var bara det! Det var  ju så länge sedan du hörde av dig här inne!

BlBiKa
0

jag har skickat ett mail till sthlm katthem om kattungen.

de fattar jag :)

men jag är inte inne här längre lr nu är ja de angående kattungen.

Hawknestgrove
0

Toppen. OCh Johnnys Girl är ju aktiv även där, så du kan ju stöta på där för att få snbbare respons!

Sidentass
0

åhhh..lilla kissen..att han fräser och morrar skulle jag tro har sin orsak i att han är ovan vid oss stora otympliga människor…skulle önska att missen får vara inomhus tills det ordnat sig med katthem eller jourhem…snart blir det ju kallt också..puttar upp tråden för missen!

brutt
0

40. Det är i alla fall väldigt bra gjort av dej att bry dej om kattungen och att hålla kollen på vart han är.

BlBiKa
0

hej

min bror såg iaf kattungen vid buskarna med katten prozac han följer nämlige efter prozac…

kl va då ca 21.00

Anna77
0

Åhh att jag bor så långt bort…jag hade ju tagit in den direkt..

GråterGråterGråter 40 mil bort.. (småland)

exitingsvillemo
0

Om ingen ägare dyker upp, skicka misse till Gävle, så får han ett hem.

Lämna in honom till polisen, kanske han är chippad?

kattassen
0

#48 Tror att BlBiKa har svårt att ta sig till olika ställen med katten så om någon i hennes närhet skulle kunna hjälpa BlBiKa med att transportera katten, kanske till veterinären först för en snabb chipkoll och allmänstatus.

Jag skulle ändå föreslå att ni tar hand om katten och skickar den till Gävle, det går ju att fortsätta att efterlysa ägare även om den är i Gävle. Blir det ingen respons på några veckors annonserade - betrakta katten som hemlös.

Hawknestgrove
0

#48 du skulle inte kuna tänka dig min misse?

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Innan denna misse skickas nånstans måste det kollas att han verkligen inte har en ägare, lappar sättas upp i området, kollas av hos polis att ingen efterlysning finns och rapporteras in att den är upp hittad. Om den har ett hem bor den troligen i närheten så lappar i portar brukar lösa det.

Tyvärr är det många som släpper ut både unga och äldre katter okastrerade och ej id märkta så vi kan inte utgå från att de är hemlösa

Karin pma mig din adress så skriver jag ut lappar och postar igen till dig.

Imasy
0

Om den anmäls upphittad hos polisen övergår den i den som omhändertar dens ägo efter tre månader enligt hittegodslagen.

Jag gjorde så med en katt, försökte vända upp och ner på jorden, men ingen gav sig till känna. Efter de tre månader som gått tog jag kontakt med polisen för att få ett papper på att han faktiskt gått över i min ägo för säkerhets skull, så att jag kunde omplacera honom med gott samvete.

catfoot
0

Men ska den lilla behöva gå ute i väntan på att nån ägare hör av sig..Jag lider så mycket med dessa små, som lever utan hem..Tänk va rädd den lilla ska varaGråter..Den är ju bara ett kissebarn..

OT/Snyggt ....

exitingsvillemo
0

#50 vad har du för missemiss?Glad

Jag vill VETA säkert att kattungen inte har ngn ägare innan jag tar hem den. Katten som kommer flytta hit är här för att stanna och jag vill inte att ngn kommer och "kräver" tillbaka den, efter en tid.

Men om inte misse är märkt på ngt vis, så skicka hit den :o)

catfoot
0

#54 Läs under "Ursnäll stor kastrerad pojke dumpad"..

OT/Snyggt ....

anebit
0

Jag har erbjudit mig i både #25  och #29  att sända lappar till Karin.

Har redan skrivit ut dem men Karin har inte har inte tagit till sig det tyvärr.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Sorry #56 missa det

Hur som helst kan inte katten antas vara hemlös för inga lappar finns om att den saknas, kanske den inte saknas för den har ett hem även om den får vara ute på tok alldeles försent och omärkt / utan halsband.

Karin hör av dig till Anebit eller mig så fixar vi lappar du kan sätta upp.

kattassen
0

Det finns väl ingen i dess närhet förutom Karin som kan tänka sig och fara dit och bara ta en extra koll på katten. Det är ju alltid lättare om fler vill ge sitt omdöme om hur katten verkar. Det finns ingen som kan hjälpa Karin att ta den till närmsta polisstation och chip-kontrollera den?

SagaLina
0

Borde väl finnas någon härinne som bor i Stockholmsområdet som kanske kan åka över och kolla?

Hawknestgrove
0

HAr jag jättefel, när jag tänker, att det finns folk som bor i närheten?

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Det är ingen i Stockholmsområdet som kan göra nåt förrens Karin tar kontakt med någon så man vet vart hon bor, även om Farsta bara är en förort till Stockholm är det en hel del gator att leta igenom. Anebit har ergjudit Karin hjälp, jag har bett Karin PMa mig i tråden samt jag har PMat henne tidigare men inte fått nån respons, så vi kan inte mer än vänta.

lilo-nova
0

Enligt Lenas undersökning:

Vart medlemarna på hittekatter i fokus bodde, så bodde de flesta i Stockholm!

Var det inte så?

BlBiKa
0

hej soz att jag inte ha svarat.

#56 va bra jag skickar ett pm me min adress

jag har inte sett till kattungen något mer sen jag själv släppte ut den utan min bror har sett kattungen dagen efter på kvällen.

men jag ska testa med att sätta upp laparna som anebit #56 har skrivit ut sen få man se.kan ju va att någon annan ha tagit in kattungen man vet ju aldrig.

Hawknestgrove
0

Så bra, då får vi höra hur det hr gått. Det kan ju vara som du säger, att någon annan tagit in den.

Puma77
0

Karin, du har inte ngt av katthalsbanden kvar som du fick av Alexej, om du får möjlighet att sätta på katten om du ser dem så de kan höra av sig om den har ägare.

//Pia

anebit
0

Nu har jag varit och postat 10 st affischer med text och 2 bilder på till dig Karin.  Du bör ha dom i morgon om posten sköter sig.

Sätt gärna upp dem några kvarter ifrån där ni bor också för om katten har ett hem så kan han ju bo en bit bort.

Sätt även upp i  eller bredvid affärer där folk  går förbi.

Skrev även att om katten har ett hem att dom mailar mig så att vi vet.    (hoppas att det är OK Karin för jag har ju inte din mailadress)

Lycka till Karin

BlBiKa
0

Jo 1 finns kvar den gråa katten skulle igentligen ha det halsbandet som finns kvar men den har inte dykit upp något.

det är bara den vitta katten som har halsband.

jo jag vet har tänkt att sätta på halsband på kattungen om jag få syn på den.jag tänkte ju inte på att de fanns 1 halsbandkvar innan jag släppte ut han…Obestämd

men så fort jag få tag i kattungen så åker halsbandet på.

men att kattungen finns ute min brorsa såg denvid 19  när han gick ut o rökte han såg den springa under bilar på pakeringen.

66#va bra aa ska sätta upp en vid tvättstugan med o närmaste affären som finns 2min bort :]

det är lungt =)

Lena
0

#62 Ja det stämmer, det finns totalt sätt ganska många medlemmar som bor i Stockholm. Stockholm är dock väldigt stort vilket gör att det kan vara långa avstånd ändå.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

BlBiKa
0

anebit fick brevet idag med laparna ska ner o säta upp dom på portarna här o där sen en vid affären

tackar

BlBiKa
0

fick tag i kattungen i går kväll satte på halsbandet med tuben som alex hade postat till mig =)

nu väntar jag bara på att någon ska höra av sig.

//karin

Puma77
0

Kanon Karin.Skrattande

//Pia

Simson
0

Härligt Karin! Vad duktigt att få så mycket gjort! Underbart att du lyckats få på misse halsband med tub! Nu finns det chans att få reda på om misse har ett hem! Lycka till!!

Kram på dig, Karin! Kul att se dig igen!!

Jenna-Gun
0

Men så glad jag blir.

Vilken tur du fick tag i kisseungen och fick på den halsbandet.

Nu får vi hoppas att du får svar på vem som äger kissen.

Annars får vi hjälpa dej att fixa ett hem till den.

Den kan ju inte vara ute  i vinter.

Jenna:)

Hawknestgrove
0

Verkligen bra gjort!

KRam på dig!

anebit
0

Men toppen Karin att du fick på kissen halsbandet.  Nu får vi se om nån ringer dig.  Ingen har iaf mailat till mig ang.   lapparna som du satt upp.

//anebit

BlBiKa
0

aa få hoppas de,eftersom min mobil är sönder så få dom maila mig istället =).

det va ju rätt kalt ute stackars misse földe efter mig till porten :(

men jag va me den en stund sen gick jag in.

haha de är så gulligt när han fräser o morrar åt mig :P

laparna finns uppsatta lite här o där.

kattassen
0

Det känns lite som om man skall ge det här tid över helgen men har ingen reagerat tills måndag är det nog ingen som bryr sig om katten och då borde det ske ett omhändertagande tycker jag.

BlBiKa
0

aa låt de går några dagar för nu ihelgen så är dom flesta hemma o då kanske dom läger märke till laparna som sitter på visa portar o i tvättstugan och på soprumet där dom flesta går =)

ska ner till affären i morgon o sätta en lapp oxså.

det blir på morgonen.

så folket ser lappen..har även satt ditt rivlapar med anebits mail så slipper dom dra ner själva  affishen =)

BlBiKa
0

kan iaf meddela att jag inte ha sett kattungen sen torsdag de har gått 3 dar nu,om någon ha tagit han så bode dom ha mailat mig för de finns en tub på halsbandet….

kanske ser han i dag ska kolla på kvällen …

Hawknestgrove
0

toppen, tjejen ! Du är jättego som bryr dig!

Mirzadancing
0

Hppas det går bra nu ; )

anebit
0

Ingen har mailat mig heller ang. lapparna som du satt upp Karin.

lilo-nova
0

Det verkar ju inte som om det är någon som äger katten!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Det är nog lite tidigt att säga än att ingen äger katten. Så vansinnigt länge har inte lapparna suttit uppe. Man vet aldrig heller om ägaren inte tycker man ska bry sig om dennes katt och struntar i att ringa. Jag har kontakt med Karin

BlBiKa
0

hej

jag har inte sett kattungen iaf…

såg den sist i torsdags..

tänk om kattungen ha fastnat lr något me halsbandet de finns ju en risk,blondie ha suttit fast 1 gång :(.

ägaren till vita katten tog bort halsbandet då hon va rädd att katten skulle fastna.

har kollat o så men den syns inte till.

kan ju va att jag har missat den är ju inte ute o kolla 24/7 efter den.

BlBiKa
0

Kattungen är nu iaf i trpphuset!

de regnar ute o allt.

han har INGET halsband på sig utan någon måste ha tagit av de lr så ha den låsnat

men jag satte fast den ganska hårt….

kattunge ä iaf i trapphuset i våran port…

han fick lite o äta men vill ut så jag ska släppa ut han igen snart ..

stackarn

Hawknestgrove
0

Märkligt….. Att ingen bryr sig! Kan du inte höra med Johnnys Girl, om det fins någonstans kissen kan få tak över huvudet? Där den är säker tills eventuell ägare hör av sig? Önsketänkande……

BlBiKa
0

dom kunnde iaf ha mailat lr något om de är så att någon har tagit av halsbandet man ser ju att de är en tub på….

det finns ju lapar som fortfarande sitter kvar på vissa platser..

han är iaf ute o porten står öppen en stund till.

Simson
0

Jag håller verkligen med dig Karin! Om det är någon som tagit av han halsbandet så är det minsta man kunnat begära är att de mailat dig.

Hawknestgrove
0

Ja vi får se. Kanske, så har han krypit ur halsbandet!

BlBiKa
0

jag har iaf kommit in nu har varit med kattungen en stund han är så söööt haha lockade på han,han kom springandes nästan skuttade fram till mig :) så klart fick han mat.

han är så söt men efter 5min så börja han skrika!!!

då fick han gå ut,lekte med han ute

synd att han ska behöva va ute på natten iaf det är ju svin kalt ute nu på kvällarna :(.

kom fram 3 tjejer som skrek efter katten sa till dom att inte skrämma han -.- dom såg mkt väll att katten åt….

finns inte mtk mer att säga..

Hawknestgrove
0

Jo, kontakta polisen. Finns en tråd om just det här inne. Då hamnar han på katthem om jag tolkat tråden rätt

BlBiKa
0

fick mail av en kille som heter tobias

som saknar sin katt från ejdervägen 60

men de våre bra om han gav någon bild lr något…

jag vet ju inte äns vilken katt det gäller Foten i munnen

har iaf svarat på hans mail..

anebit
0

Hur hade han fått din mailadress?   Den hade du väl bara skrivit på en lapp som låg i tuben?

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#93 Karin kan du pm´a mig hans mailadress?

Nikita-
0

Börjar det inte bli dags att lämna denna lille kisse till polisen?

BlBiKa
0

mjo min adress fanns bara på halsbandet…

oki ska pm dig adressen.

Hawknestgrove
0

Åh, då verkar det vara en lösning på problemet då? I annat fall, så är det precis som Nikita säger, tycker det börjar bli en polissak. Att den går ute i kylan nu, är djurplågeri. OBS! Karin, jag menar inte dig!. Du har gjort vad du kan. Så du är guld värd i detta sammanhang.

kattassen
0

Pass upp!

Denne kille har sett katten och kan på så sätt naturligtvis säga att han äger den och beskriva utseendet. Hur vet vi att katten tillhör honom och han inte är oseriös och vill katten något illa. Ursäkta min skepsis men han borde lämna in någon bild på sin katt så ni kan jämföra först tycker jag.

Hawknestgrove
0

Kattassen har väldigt rätt! Blåklockorna ringer hos mig!

BlBiKa
0

daisy-moa har mailat han -väntar på svar från han..

jag svarade på hans mail att jag inte kan hjälpa han fören jag vet vilken katt han pratar om…

men om han nu bor på ejdervägen 60 så borde han ha sett kattungen springa omkring men att den kan mkt väll va hans.

få se om han skickar någon bild på katten.

haha beskriva kattungen är ju lätt han behöver bara gå till någon port så ser han bilder på kissen Flört

kattassen
0

#101 Just det ibland kan det vara bra att kolla om det finns något litet kännetecken på katten som bara ägaren vet.

När vi sökte ägaren till vår Baffe fick alla som trodde att det var deras katt beskriva hans ena bakben - det var ingen som träffade rätt. Han har fyra vita strumpor men en strumpa har en stor svart fläck på hasen som bara en som känner till katten kan veta om. Listigt inte sant?

Simson
0

Tycker det är bra att ha något kännetecken som bara en ägare vet om.

Kan berätta att jag i sommar lämnade in min kära cykel för reparation hos en reparatör i stan. En cykel jag vårdat för och hållit inlåst. Tre lås hade jag på den. Cykeln stod utanför hos reparatören och en dag gick två tjejer dit och sade sig känna igen den med följden att de fick ta cykeln och gå!! De betalade reparationen. Så för 50 kr fick de en 12växlad nyreparerad cykel. Ingen koll alls av reparatören. Varken på id, tfnno eller nycklar. Det är lätt att bli lurad.

Så kolla om det är killens katt på något vis.

Puma77
0

Varför kan inte folk id-mära sina katter? suck.

//Pia

Hawknestgrove
0

Ja och släppa ut en sån liten parvel själv?

martdat
0

3103 du anmälde det va? hoppas du fick ersättning.

hoppas det är rätt ägare nu till kattungen, vore skönt

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Denna kommentar har tagits bort.
BlBiKa
0

är inne nu va ute hos kattungen

han fick lite mat av mig iaf gissa om han är hungrig Förvånad

har inte hört något av kille som skickade ett mail till mig.

han sickade mailet i går kväll såg jag oxså..

well han bad mig ringa han iofs…men tyvärr kan jag inte då min mobil är sönder..

Hawknestgrove
0

ta kontakt med polisen.  det börjr väl bli dags nu ?

Simson
0

Karin…Daisy-Moa kan väl ringa åt dig?

BlBiKa
0

jag har kontakt med daisy-moi via Pm…

klumpiga jag raderade alla mail på inkorgen :(

anebit
0

Katten har ett hem.  Daisy-Moa har varit dit och kollat katten samt haft telefonkontakt med ägarna.

Så nu låser jag tråden.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer