Ursnäll stor kastrerad pojke dumpad!
I fredags kväll, så fick jag ett telefonsamtal av en person, som har sommarhus ute vid Daftö Camping i Strömstad. En väldigt trevlig norsk man, som sett artikelnn i tidningen. Nturligtvis så rörde det sig om en kisse.
Det hade alltså gått en övergiven, stor snäll kastrerad kisse runt campingen ända sedan i juni. Mannen hade gett kissen mat och var nu orolig. Han hade ju bara sommarhus, och skulle åka hem till Oslo.
Vad gör jag en fedagkväll? Mörkt och regnigt,? Hade dessutom tagit mig ett par glas vin.
Nåväl, i dag på förmiddagen, så åkte jag ut, plockade rätt på kissen, ursnäll var den och åkte iväg med den till ett akut stödhem.
HAn är supersnäll, kastrerad, fina tänder och bruntabby och vit. Bilder kommer sedan. Så finns det någon, som kan öppna sitt hem permanent till denne goe herre, som så sorgligt blivit dumpad av sina uschla ägare, så hör av er till mig! Jag kan hjälpa till med en liten transportbit i alla fall! HAr kört en hel del idag för kissen skull redan, det gick 10 mil, och jag är inte gjord av pengar… Så om det är någon, som vill ha en kramgo mysig herre, så hör av er till mig!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Å nu gråter hjärtat igen! Varför kan inte folk ta hand om sina djur efter sommaren…
Puttar upp för den goe herren som behöver ett hem nu i höstrusket.
(På din beskrivning låter det nästan som om han är som min Baffe och då kan jag lova att det är en gosig gubbe man får hem;-)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Ohhh nej!
Brun tabby sa du? Skygglapparna är redan på!
Det är ju en sån kisse jag vill ha! 
Ja, färdig och klar. Frisk som 17, hatade att åka bil, men väldigt lugn och fin i transportburen, så länge jag inte körde. Lite naggad i öronen…..
Som farbrorn sa, du behöver bara gå fram till huset och ropa Pus… Så kommer han… Jag var väldigt tveksam, men gjorde som han sa. Vips så stod den lille bastante killen där, och strök sig mot min ben! In i buren, inga problem, men jag hade en sån där billig plastbur, så jag fick binda luckan, för han ville ta sig ur! Det gick bra så länge bilen stod still, men så fort jag körde, så blev han orolig.

Hur i hela fridens namn är folk funtade som kan överge sina djur på detta vis…finns inte ord för att uttrycka hur jag känner för sånt..
Tänk om man kunde gå efter känslan..då hade jag tagit hand om missen..men Herr Förnuft knackar på här o säger att det är bättre för misse att få komma till ett hem som inte är lika knökfullt som vårt..
Så gott att du fanns där för missen o kunde hjälpa till med skuts.skönt också att sommargästen på platsen tog sitt ansvar och ringde till dej..
Tass o tumhållning hos oss i Linköping!

#2/3 Ja som Gunilla säger - färdig och klar! Kan ju inte vara bättre. Stora gosiga tabbygossar är härliga kan jag intyga. Är de sedan lite naggade i öronen också är de ju extra charmiga
En halv Postafen innan avfärd blir han lugn som en filibunk i bilen vill jag lova!
Det man blir mest förvånad över att man kostar på att kastrera sin katt och sedan dumpar den…..
Men, man blir inte förvånad, de kan ju fått honom i andra hand, "räddat honom från avlivning" som många gör utan att tänka efter om de verkligen kan/vill ha katt…..
Man får hoppas att katten kommit med en bil eller annan transport och är saknad och att ägaren kan hittas. Han kan ju vara chippad….

Troligen är det väl en katt som varit med en husvagn till campingen i början av sommaren. Familjen hade väl semesterrutten inbokad och nästa anhalt väntade. Kissen smet iväg och man ägnade kanske en eller ett par dagar att leta. Sedan åkte man vidare för att "semestern kan ju inte bli förstörd pga katten…". Man intalade sig och barnen om att katten får det bra där, det kommer säkert någon som tar hand om honom…
Detta är ett tänkbart scenario men tyvärr inte helt osannolikt eller vad tror ni?
#7, du kan ha rätt, många orkar ju inte ens sätta upp en lapp om katten försvinner. De tar bara för givet att katten är borta utan att ens leta, det är ju BARA en katt.
Och det är ju så lätt att skaffa en ny….
Gunilla, kanske du ska kontakta lokaltidningen i Strömstad så kanske de kan sätta in han med en liten snyftare.
Jag hoppas att ni kan hitta en ägare till katten eller ett nytt hem. Håller tummarna.
Håller tummar och tassar för katten.
//Pia

#9 Ja en liten blänkare i lokal-pressen kanske kan spåra ägaren… (Fast vill man att katten kommer tillbaka dit om han är dumpad?
)
Jo,men han kan ju ha kommit bort från ägarna också man vet ju aldrig om den är saknad.

Jag tycker katten verkar underbar! Men min sambo han sa vi kan inte ha fler!
JA jag väntar på bilder. Så då ska jag sätta in en snyftare, om det går i STNB. Tror att det kan vara så, som du säger #7, Kattassen. Inte tatuerad i alla fall oh han som matat den, har känt efter chip och jag med. Inget. Som sagt, nu har han det varmt och skönt, men det är som sagt enbart ett akuthem. JAg har inga som helst möjligheter att göra mer för kissen. Försökte ringa Sofia, hon hade visst någon, som ville ha en vuxen katt, men hon är inte hemma förrän på onsdag.

#15 Skönt att han är inne i stugvärmen i allafall nu när stormen ryter utanför igen. Det blir väl kanske inte så svårt att hitta ett hem åt honom via annonser då han är vuxen, trevlig, kastrerad osv. En pensionär kanske? Hos PRO i Strömstad kanske finns någon intressent;-)
Ja, jag tänkte på det i går, när det regnade och blåste så hemskt. Stackare liten. OCh nu idag, när det hglade och regnade och blåste, då var han inne…..Hmpf, nä, tyvärr, jag håller inte Strömstadborna i allmänhet så högt……
LAgt kilen ute på SKS forum också!
Puttar upp om killen!
En sista putt för idag! Ingen?

putt
Då puttar vi för den goe killen igen. Har inget hört från stödhemmet, så jag antar, att det går bra!

Vad hände med fotona??
Inga ännu… Hoppas att allt ä bra…….
Ja jag har skickat ett mail nu. Han är ju så fin må ni tro! Hade jag inte haft tre stycken redan på våra ynka 85 kvadrat, så hade jag tagit hem honom!
Stackars kissen! Bra att han är i jourhem nu. Hoppas någon aspirant infinner sig snart. Det brukar alltid gå lättare med foto.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
En chip kan man inte känner. Jag känner iaf bara chipen på en av mina katter och den har nog varit lite fel från början och nu vandrar den mot ena frambebet. Men på de andra känner jag ingenting.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja, meningen är, att när han landat ordentligt, så skall han få komma iväg och kollas. Men igår så fanns det ingen att tillgå i Bullaren, alltså polis eller vet. Men som sagt, jag tvivlar på, att någon har saknat denna kisse. Farbrorn som tog hand om den och gav den mat har satt ut både annonse och lappar.

det kanske är någon någonstans som saknar sin fina gosse, dom kanske tror att han är borta för alltid
Ja visar det sig, att han är chippad, så ska han förstås tillbaka till sin ägare, om det är önskvärt. Fick mail nu, det funkar rätt bra med både tjejens katt och hund Hon skulle fixa bilder i kväll och så har hon fått länkne in hit.

Plånboken säger nej och sambon likaså och även mina katter. Vi har bara två rum och kök
#32 Säger som jag brukar säga, det börjar med 1, 2, 3 , 4 … Man ska inte bli kattsamlare :-)

Nej och det var med nöd och näppe som lilla Ebba fick bli katt nr 3 här. Sen som sagt, jag har helt enkelt inte råd.
#35 ?

#37 Vad taskigt att säga att man är kattsamlare bara för man räddat katter från att bli avlivade! Alla mina är kastrerade, vaccinerade & har det jättebra! Ibland går de före en själv!
#38 Ok, svarade på ditt inlägg men inte gentemot dig samt dina/era katter eftersom jag inte känner dig mer än via ett nick på hittekatter.ifokus. Nåväl, ibland börjar det så vilket jag tror du håller med om. Nu kom vi dock OT från TS ursprungsinlägg.

#39 Jo, det har man sett!
Ingen, som blir förälskad i mig? Jag är så snäll och gillar att sova i sängen och går på lådan och är urtrevlig!
Puttar upp!!!

Men Gunilla är han inte brun tigre????

Men jööses. Han e en kopia av vår gamla katt Musse. Det enda är att denna har en lite sneare bläs men annars så lika.
//Pia
Åh vilken sötnos han är…
Tyvärr ska vi inte ha någon mer katt, min gubbe säger Nej…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Ojojoj sicken gojting! Han är så lik både min Rasmus och även storkatten men han har exakt Rasmus "klädsel".
Lite mer vitt på goskuddarna
Vet ej med säkerhet, men just det tydliga M:et i pannan tyder väl på tabby? Vem, vem, vem, vill ta mig till sitt hem??? Han har haft en otrolig tur, denna kisse! Alltså, dumpad i juni nån gång och tydligen, som farbrorn sa, har någon varit elak mot honom, för han är liiite rädd om ryggen ibland. Men alldeles för snäll för sitt eget bästa. Jag menar, så foglig och go som han var mot mig, när jag bara kom och bara plockade in honom i buren! Inte bra, egentligen….

putt för Herrn
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Om han skulle gå bra ihop med min kisse så skulle jag vara intresserad, men vart finns han?

Tjohoo en intressent till Strömstadsgossen!
#55 Jag skulle tro att han befinner sig i Strömstadstrakten dvs. i norra Bohuslän.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Söt kille som nog ät gla att vara inne i värmen, han kunde inte följt med farbrorn hem till oslo?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ja bättre husse än Wassago kan man inte få!!!
Puss på båda två!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Men åhhh…så fin han är!! Känner så starkt för honom..o är så otroligt lättad över att han är inne nu. I stugvärmen.Vi fortsätter att putta tråden..en såhär fin kattherre har så mycket att tillföra i ett kärleksfullt hem..
MArdat, det gick inte. Farbrorn har barnbarn som är allergiskt. Så det var väldigt synd. Men som sagt, ni som är intresserade kan kontakta mig och även slå en signal på min mobil. 0705760889. För er som har mitt vanliga telefonnummer, så gäller förstås det. OCh ja, jag kan mycket väl tänka mig att köra en bit, tex till Gbg för kissens skull. Han är ju placerad 5 mil från mig, ca.
Just nu är han inne, men jag antar, at med tiden, så skulle han nog trivs betydligt bättre av att få gå ut om dagaran. DVs när han landat på permanent ställe!
Vilken häftig kattman för pojke får man inte säga om en katt som denna. Synd att jag har fullt.
Ja, lille gubben… Nu får jag se, håll tummarna Jag har ringt till Wassago!

Hoppas att han hittar ett hem snart.
Jag håller tummarna
Ja, har du sett bilderna? Visst är han söt?
Wassago, kom igen nu! Ok, jag får gå och duscha…..

Putt!
Ingen som hör av sig? Veero, han kommer bra överens med Stödmattes katt och hund också. Hur snäll som helst
Puttr upp min pojke här!

Puttar!
Tack Lilo! Lille killen, han är ju så snäll!
Putt för i kväll1 Ingen som kan ta hand om för denne charmige kille?
Puttar upp denna tråd, så Wassago kan se kissen!
Puttar igen!!!!!
Puttar upp och önskar e alla en trevlig fredag och lördag. i vet var ni kan nåå mig ifall det är något viktigt. Som denna kisse, tex! nu ska jag sätta mig och virka! Ha de!

Tyvärr för denna goa bamse blev det ingenting den här gången heller då vår gamla Gerdan fann en katt på nära håll samma dag vi fick nys om denna killen. Hoppas han finner ett gott å varaktigt hem! Hos oss får han inte plats då vi redan har tre katter å det räcker utmärkt! 
Ha en trevlig helg/I
Åh, lille vännen! Då puttar vi upp för nästa! Veero, hur var det?
Då puttar jag för vår stödkisse!
Putt?

putt!!

Puttar för en riktig chamör! 
Tack snälla ni! Finns det kanske en lugn vrå för en lugn och fin kille?
Puttar upp! Ingen som har plats för en go,kille?
OCh så puttar jag upp min lille stödkisse……
Tack Snälla Catfoot! Skall böna och be för honom i HAlden i kväll också!
Puttar upp för min snälle stödpojke!
Fortsätter tjata om min snälle kastrerade övergivna kisse……
Puttar upp för min lille stödkisse. INGen som har en plats till honom?

Puttar för en underbar katt!
puttar för denna herre
Tack snälla ni! INgen som har ett hjärterum för dena vuxna kille?
Nej tyvärr men jag önskar verkligen att jag hade det för då hade han redan varit här lille gosegubben.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Var bor du? Går han i hop med andra katter? Jag har två kattungar här redan..
Ja han går utmärkt ihop med både hund och katt. Katten finns i Bullarebygden, alltså i Tanumstrakten. Transport brukar vara det minsta problemet. JAg kan köra en bit om så behövs.
Jag bor på Öland, vet inte riktigt vad bullarebygden ligger alls om jag ska vara ärlig. Är han innekatt? Eller vill han gå ut? Jag bor i lägenhet och inte på markplan så mina två pojkar får vara inne. Men vi håller på att näta in balkongen så friskluft och fågelsång går de inte miste på..
Jag behöver diskutera detta med min sambo.. Vi har pratat om en pojke till här i huset..
Ja, just nu så bor han i en lägenhet(2 rum o kök) och jag har ju sagt, att han absolut inte får gå ut nu. Han verkar finna sig väldigt bra i sin situation. Bullarebygden ligger lite nedanför Strömstad. ifall, så kan jag köra till Göteborg. Eller motsvarande sträcka, dvs 20 mil.
Oj, det är långt bort.. vet inte hur jag skulle fixa det.. Och sen om han inte funkar här med mina vad gör jag då.. Måste verkligen tänka igenom detta.
Ok, puttar upp!
Puttar upp för denne herre! HAn vill ha ett eget hem!
Ingen som vill ha mig hem till sig?

Hänger på i puttningen för denna charmör. Har 4 själv och har nätt å jämt råd med dem. Därav kan han inte komma till mig *osis*
Fast skulle jag ha tagit honom hade jag haft 2 väääldigt lika herrar *hehe*
Han ser sååå himla mysig ut. Är han enns inärheten av lika go & snäll som min så är det klart han ska ha sitt alldeless egna hem
Håller tummar och tassar för denna underbara charmör 
Tack snälla…..Putt igen!

Puttar!
Putt
iNGEN?
Puttar upp för min stödkatt igen… Ingen som har plats?
Ok, då puttar jag igen… Ingen som har plats?
Tack, Catfoot!
Puttar upp för min stödis! NÅgon?

Putt!!! Han är ju sååå fin..lycklig det hem som blir berikat med en sådan gobit!
Hallå? Ingen?
Putt?

Lilla gubben! Är det verkligen ingen som kan öppna dörren för dig? 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Ärligt talat dock i all välmening tror jag att de flesta här inne har sett detta upprop och känner nog som jag stor personlig frustration över att man inte har möjlighet att hjälpa till. Jag puttar gärna vidara denna tråd men på hittekatter känns det som om det permanenta hemmet dessvärre kanske blir svårt att finna.
Jag tänkte lite längre i periferin:
Varför inte ta och skicka in en bild och skriv en liten snyftstory om katten till ex. Hemmets Journal eller någon av de andra skvallertidningarna. Jag vet att HJ har mycket fokus på katter. Sälj verksamheten med hjälp av att de kanske kan göra ett reportage hos er förening.
Mmm, har fått det förslaget förr med. Risken fins att blir det publicitet vanliga medi, så kommer det en hel drös med katetr, som vi ska ta hand om, som dena goe kille. HAn kom ju p g a artiklen i Strömstads tidning, där det stod att vi SKa bilda e föening…. Då hade vi ine ens lämnat in pappae till Ksattemyndighetene. Nu är den biten klar. Men jag är livrädd att folk ska få fö sig, att vi har katthem och kan ta emot en massa katter. För det är inte huvudsyftet. Men jag ka ta tillm ig ditt råd om HJ, det ska jag göra!
Mmm, har fått det förslaget förr med. Risken finns att blir det publicitet vanliga media, så kommer det en hel drös med katter, som vi ska ta hand om, som denna goe kille. Han kom ju p g a artiklen i Strömstads tidning, där det stod att vi SKA bilda en förening…. Då hade vi inte ens lämnat in papper tillSkattemyndigheten. Nu är den biten klar. Men jag är livrädd att folk ska få för sig, att vi har katthem och kan ta emot en massa katter. För det är inte huvudsyftet. Men jag kan ta till mig ditt råd om HJ, det ska jag göra!
Så ska det se ut. Jisses, så slarvigt jag skrev!
Nåja, puttar upp ifall det finns någon, som känner för att ta hand om denne snälle kisse!
Puttar igen för min snälle stödkisse!
Gaww.. Jag skulle vilja ha honom hem hit men jag har ingen bil.. kan inte ta mig någonstans att hämta pojken..Har även dåligt med pengar då jag är sjukskriven
Har oxå rädslan av att tänk om det inte funkar.. Tänk om han inte orkar med mina små vilda monster här hemma. Han är vacinerad va? Mina pojkar har haft kattsnuva men är behandlade och visar inga symptom längre.. Men magarna är helt upp och ner efter pencillin kuren, men det jobbar vi på att ordna..
Vad kallar du honom?
Nix, han är inte vaccinerad. Kissen finns i Norra bohuslän och jag erbjuder mig att köra lika långt som GBG. men Då kanske det inte är så bra, om du är osäker på om det funkar…..Jag har och inte heller stödhemmet har ekonomiska möjligheter att vaccinera. Jag blev ju bara uppringt sent en fredagskväll om denna kisse, , alternativet hade varit att han kontaktat kommunen och då vet vi ju alla vad som hade hänt. Kissen är ju dumpad.
Han har inget namn, förutom Pus……

#126 Det var du som bor på Öland? Om Gunilla kan komma till Göteborg med Pus så kanske jag kan köra en bit neråt och så kanske vi kan göra en transportkedja?
Jag skall till Skåne (Malmö) 8-9/11.

Puttar för lilla gubben!
Men mina små kan inte smitta honom då om han inte är vacinerad..? Om det går att ordna någon sorts transport kedja.. Ja, då skulle jag gärna ta in honom.. Och mina är så små så jag tror inte det ska vara någon fara. De är 3 månader gamla. Det är om han inte orkar med de små liven. Dom har MYCKET energi.. Men jag har oxå ett annat alternativ.. Min kompis har ett par vänner i göteborg som har stuga på Öland och jag tror dom ska ner till öland på höstlovet, men det är inte säkert.. Jag ska kolla upp detta.
Är det någon som har erfarenhet av att sätta i hop en vuxen kisse med två små katter? Är tre katter för mycket i en 2:a? Dom har tillgång till balkong och jag övar dom små i att gå i sele.
Jag månar väldigt om mina djur! Så om detta funkar ska du inte vara orolig för vart han hamnar. Är han hos mig så kommer han stanna hos mig.
Men som sagt är lite orolig för hur kattsnuva smittar..
Gunilla vad tar din veterinär för vaccinationen? Jag blev så glad att här finns chans till ett bra hem för lilla gubben så jag kan betala 1 vaccinationen när jag inte kan ta honom själv.
Åh, Emjon, så himla snällt! JAg PMar dig telefonnumret till tjejen där kissen är! För det är närmare att ta sig till Veten i Tanum än att jag skall åka 10 mil igen.
Nu kanse det dyker upp en till som är intressent i helgen, vem vet, hr precis pratat med Tigers matte (Tiger från Strömstad alltså) och hennes dotter hade en bekant som sökte kisse och hade hört sig för på Trollhättans kattsluss, men där har e också policyn att katten bör gå ut och det vill inte den här tjejen att katten ska göra.
Hon i sin tur har en bekant, som har två kattungar från Göteborgs Katthjälp, Alekolonin tror jag, som lever värsta lyxlivet i en stor lägenhet.
Nu har jag försökt ringa henne men hon var inte hemma men jag har lämnat meddelande på mobilsvaret.
Hoppas att lilla kissen snart har ett eget hem nu det verkar ju lovande i allafall.
Jättegulligt. Ja, hon jobbar i butik, så hon har ju lite tokiga arbetstider. Så då har vi ju två hopp här inne" hoppas Tigers matte hittar in hit!

#130 Tre st katter i en 2:a med balkong är ingen fara!
Jag själv har 4 st katter i en 2:a UTAN balkong!
Jag ska säga dig att när min 4:e katt herre kom (6 år), då var mina andra katter vuxna!
Det är inga problem alls!
Dina katter är yngre, så det blir nog ännu lättare & en härlig äldre katt
herre är så otroligt mysigt! /Nadja.

Om ni behöver hjälp med att vaccinera honom innan avfärd till Öland kan jag stå till tjänst med det här i Göteborg. Vi har en bra och billig veterinär här i Partille som dessutom har öppet hus på onsdagskvällar.
Om kissen kommer via Göteborg hjälper jag gärna till och huserar honom här om så behövs samt ordnar med ett veterinärbesök för vaccination. (Även ekonomiskt)
Om det finns någon nära er som vill ha honom så är det bättre, men jag ska kolla upp om vägar att få ner honom om det inte löser sig med dom som kommer i helgen.

Som sagt åker vi västkusten ner 8 november och om någon kan möta upp i Halmstad fvb. Kalmar/Öland vore det ju en idé.
Ja har inget hört ännu, vare sig av Tigers Matte eller stödmatten till kissen….
HAr fått mail från kissens stödmatte. Han är hur go som helst och är numera döpt till RUNE!
Aww, gulligt.. Hur går det med dom som var intresserade av honom?
Har inget hört ännu. JAg tror, att de är på landet i helgen och inte har dator där. Men kontaktat stödmatte och bett henne boka tid hos vt för vaccination. Ho jobbar ju som jag s i butik här uppe i Strömstd, lite knasiga tider, men det löser sig och bett henne att när hon har tid, gå in i tråden här. ÄVen Katten Tigers matte. Så vi får väl se, vad som sker i veckan!
Puttar upp för Rune….. Skulle så gärna vilja skriv en liten rad i STNB, en är så rädd, att det bar kommer nya katter….. Ska ta mig ett personligt prat med redaktören i morgon tror jag…..
Puttar upp för Rune!
Ja jag är helt flexibel, förutom fredagar och lördagar, bara så ni vet. OCh jag kan köra ner Rune till Göteborg om det är så.
Och kattassen kunde ju köra till halmstad.. Nu behövs det bara någon som kan ta honom lite närmre kalmar..
Putt! Hoppas jag får besked i kväll från dem i Vänersborg hur de ska ha det!

#147 Kan Rune komma ner till mig i Göteborg så kan jag köra honom till Halmstad. Tanken är att vi åker neråt lördagen den 8/11 på förmiddagen. Rune får gärna vara hos oss några dagar innan så det är ingen panik att det måste köras fredag eller lördag från Strömstad.
Jag antar att Rune hinner bli kastrerad och vaccinerad innan han far?
Puttar för vackra, gosiga Rune! Han var väl redan kastrerad?
Åh, Kattassen, så go du är! Då har jag ju massa respit även för Tigers mattes dotter, ifall hon hör av sig! Hon är inte den som sitter vid datorer, så jag väntar otåligt på mailsvar. Har ju tappat bort hennes telefonnummer. Jag kan ta och höra med Trollhättans Kattsluss, för det var via dem vi fick kontakt.
Ja den goe herrn är kastrerad.
Men då tar jag och kontaktar goa Emjon och Sanna och så får vi se till, at kissen blir vaccinerad i nästa vecka då i så fall.

#153 Så bra då att han redan var kastrerad, det underlättar om han kommer in hos oss ett par dagar om så behövs. Även vaccinationen är ju bra om han hinner få innan, inte för att vi har något som kan smitta honom men ändå.
Om det blir Ölands-konceptet hoppas jag att det löser sig med transporten Halmstad-Öland också;)
Ja, Ok, då P:ar jag Emjon och mailar Sanna, att det är lika bra oavsett, om Rune blir vaccinerad nästa vecka. Då är den biten klar i allafall.
Putt!!!!!!!
Jag har försökt att skicka pengar men det fungerar inte med kontonumret. Jag har mailat till er så jag väntar på svaret så skall det nog ordna sig.

Transport från västkusten till Kalmar önskas den 8/11! Någon som vet någon som vet någon annan som …. kanske åker en tur mellan väst och öst? (Eller mellan Lund-Kalmar för den skull går ju också)
#155 Nu är inbetalningen gjord och om allt fungerar så borde pengarna finnas på kontot inom de närmaste dagarna.
Åh…. Men snälla, har du betalt i förskott? Det hade du inte behövt!
OK, då puttar vi vidae upp för Rune!
Putt för Rune!
Putar för Rune! Glöm inte honom!

#162 Han är i mina tankar hela tiden;-)

Hoppas att detta blir bra…ett hem för Rune..