Saknas en svart katt i Jönköping?
När jag gick en promenad vid munksjön idag så såg jag en svart vuxen katt i buskarna. Katten hade halsband med bricka. Jag försökte fånga den men den var väldigt rädd. Den sprang längs med stenarna nere vid vattnet och jamade hela tiden. Sen gömde den sig under en bil.
Det kanske är en vanlig utekatt men jag tvivlar på att någon skulle vilja släppa ut en katt frivilligt mitt i stan med tanke på att där jag hittade katten går det en ganska hårt trafikerad väg. Kanske har den rymt eller kommit vilse?
Någon som saknar?
Du kan ju kolla lite på olika hemsidor. Det finns DV Jönköping tex.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

DV jönköping, vad är det för något?

DV = Djurens Vänner.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Kolla denna annons, vet inte om det kan stämma men två svarta katter… ja hm, värt att kolla iallafall:
[
Blocket
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

puttar lite

puttar igen då jag på något sätt fått för mig att detta kan stämma.
Jag har sms-at till Blocket-annonsören också.

Jag har ringt flera gånger men ingen svarar!
Det måste vara denna katten, där jag hittade katten är ju precis i närheten av vart den smet.
Hoppas han svarar senare ikväll.

#7 Å du har sett mitt "anrop"! Jag har sökt upp hans mobilnummer och skickat ett sms också. Det känns ju helt klart som om det vore den katten. Hoppas den finns kvar i närheten och kan fångas in om det är så.

Jag kollade igen på annonsen - det var ju i september katten försvann. Jag läste det som om det var i torsdags förra veckan, (sorry lite vilsen på datum men…) Då har ju katten varit där en hel månad om det stämmer. Kära nå´n!

puttar också
Har inte katten hittat sin husse ännu

Jag har inte fått svar på vare sig mail eller sms till husse än.
Å lille kissen som varit hemifrån så länge och gått och letat efter husse kanske. Vore jag där skulle jag försökt hitta honom genast men ack så långt bort.

Usch stackars kisse ja. Husse svarade inte på mobilen heller när jag ringde men jag har talat in ett meddelande. Har ni några förslag på hur jag skulle kunna gå tillväga för att fånga in kisse? Han är väldigt skygg och springer så fort jag kommer i närheten.

#12 Tror att du hade behövt ha en kattfälla. Kanske DV i Jönköping kan hjälpa dig.

Ah jag ska ringa dem!

Har du tur kanske kissen kommer när husse kallar, men en kattfälla om back-up kan ju aldrig vara fel. :)

#15 Nu är det bara att få tag i husse som gäller. Han svarar inte hemma, mobil, mail eller sms hittills. Det såg ut i annonsen som om katten hade åkt med i lastbil och det kan tyda på att husse kör lastbil. Kanske är han ute på väg och har någon jobbmobil med istället.
Men fint vore om katten kom in och så får vi försöka få tag i husse vartefter.

Jag ringer Djurens vänner så fort jag vaknar imorgon och ber om att få låna en kattfälla!

Inget nytt från "husse"?

Inte hört ett ljud..

#19 Oj de kanske är bortresta.
Toppenbra att ni engagerar er i denna kisse. När jag kollat annonser och hittar något som kan stämma så brukar jag också försöka få kontakt. Tyvärr är det inte alls ovantligt att de varken mailar eller ringer tillbaka.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

#21 I detta fallet har ju en månad gått. De som äger katten annonserade i september och har nog gett upp hoppet.
Att de inte svarar i telefon eller på något annat sätt kan faktiskt bero på att de är bortresta, vi får ha lite fördragsamhet och hoppas att det blir napp.
Bra om kissen blir infångad i alla fall.
Vi har ju både namn och adress till den vi tror katten tillhör.

Jag ringde Djurens vänner och fick numret till bosses fru och en annan tjej som saknade en svart katt.
Jag fick tag i båda två, men Bosses katt hade inget halsband med bricka, den var inte märkt över huvud taget. Och den andra tjejen jag ringde till hade fått tillbaka sin katt förra veckan, den hade saknats i tre månader men en dag hade den helt plötsligt dykt upp utanför dörren. Men idag hinner jag inte åka upp och hämta kattfällan, men det ska jag göra imorgon. Men jag åker iallafall och lägger ut mat åt kisse/kissar.

#23 Det kan ju vara någon som satt på ett halsband - du vet inte vad som stod på brickan?
Nej, det är väl osannolikt kanske. Nåja det var värt ett försök det fanns så många likheter med denne katt.
Kunde DV kanske ta hand om katten?

Mjo det är sant. Nej det vet jag inte, har ju som sagt inte fått tag på katten ännu. Men mat har den fått. Är rätt säker på att jag såg den när jag steg ur bilen, den sprang in i en buske 50 m bort.
DV hade inte plats men jag sa att jag kan ta den så länge om dem hjälper mig att hitta hem till den.

#25 Vad fint att du kan ta in katten så länge. Kanske någon av de som blivit av med sin svarta katt vill ha en likadan;-) Nej, skämt åsido det låter väl fint att du får lite support från DV med att hitta nytt hem till misse.

Ja det tycker jag med :) Även om det inte är den svarta kissen bosse och hans fru letade efter så får ju den kanske också lite mat och kanske jag fångar in den istället, man vet aldrig ^^ Eftersom den försvann på samma plats.
Ja det är faktiskt väldigt skönt. Hoppas bara att vi hittar ägaren.

Detta är nog väldigt långsökt,men jag saknar en svart katt med halsband o bricka,id märkt..
Vad är det för färg på halsbandet?är katten endast svart?annat kännetecken??

#28 Var försvann din katt någonstans?

#29 i hofors i gästrikland..långsökt kanske..men vad vet man?inte helt orädd för bilar..

#30 Jo det är långt bort från Jönköping det. Men konstigare saker har ju hänt. Har du någon bild på din katt så kan Elega jämföra.

Lite vitt under hakan kanske?
Bra kännetecken! Kanske ett rött halsband?
Mycket söt katt förresten

Wolfie - har du kollat på www.upphittat.se där finns en upphittad svart katt i Vallentuna/stockholm, lite närmare kanske.

#34 han är dessutom id märkt!p1030

hade rött halsband med agriabricka!lite vittt under hakan(bröstet)

335 har kollat,det är inte den..

Hur har det gått med katten vid Munksjön är den infångad? Isåfall är den märkt? (Förutom halsband med bricka)
Jag fick ett mail från Bosse han vill gärna bli kontaktad när katten blivit infångad, ifall det kan vara hans katt ändå som fått ett halsband påsatt sig.

Putt

Hur går det?

Hej igen. Jag fick tyvärr bakslag från min sambo och jag har inte lov att fånga in katten och ha den här hemma. Men jag lägger ut mat åt den och tittar efter den, har dock inte sett den igen. Men maten är slut när jag kommer dit. Kan dock vara hundar och andra djur som tagit den, det är en vanlig hundpromenadssträcka.
Vi får se vad som händer. DV vet iallafall att det finns en katt där och dem kommer hjälpa till i mån av tid och plats.

Hoppas det löser sig!stackars katt..
men lille katten, är den ute fortfarande då

Ojdå lille kisse är ute fortfarande då..
puttar för denna kisse
JAg med!!!!! Tänk om du kunde föska få tag i ett stödhem i alla fall nu när du inte kan själv!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....