Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 1949 ggr
majvi
0

önskelista till auktioner

Vad är det för grejer folk vill ha och vad har vi för nåt vi vill bli av med i byrålådorna?

Jag letar efter gardinkappor till ett fönster på1,25 m och ett på 1,15 m.Det lilla fönstret är i kokvrån så  en köksgardin kan passa bra,Annars är jag ute efter höstgardinkappor - lite stadigare, mörka, färgglada.Tänker jag efter har jag inte bra sommargardiner till dom fönstren heller. Har ni gardinkappor hemma som inte används. lägg upp en auktion på dom. Jag vet inte exakt hur mina gardiner ska se ut, det vet jag först när  jag får se bilder.

Om det är några andra som önskar sig något speciellt kan dom fylla på här i tråden , kanske någon annan medlem har och vill bli av med det som söks.

Jag väljer gruppen insamlingar, för det är ju meningen att det ska komma in mer pengar till katterna

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

majvi
0

fel

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Alexej
0

Varför fel?

Det är nog alltid lättast att sälja eller köpa små saker som inte kostar för mycket i portot.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

lilo-nova
0

#2 Det med portot har du rätt i!

Jag brukar stå för portot själv & det hade jag nog inte gjort om det var så tunga saker som gardiner!

#1 Men det är ju en väldigt bra ide! För det kanske är de som vill ha något mindre & lättare! Det får ju vara upp till var & en om de vill stå för portot!Flört

Jag ska fundera på vad jag vill ha! Flört

majvi
0

Jag skrev fel för jag skrev i fel tråd.

Visst kan det vara lättare att köpa och sälja småsaker, men det hindrar ju inte att man kan försöka med annat också. Jag köpte en gardinkappa på tradera för 20 kr och med portot blev det 64 kronor.Gardinkappan räcker till 2 fönster och jag tycker inte att det var dyrt.

Man kan låta köparen betala frakten och sätta ett lågt pris på varan eller ta ett högre pris på varan och låta frakten ingå. Jag har sålt många böcker på tradera för 5 kr där frakten sen har gått på 30- 40 kr. Med avgifter blir det inte mycket pengar för varje bok, men sammanlagt  har jag fått in flera hundralappar. Hade böckerna stått kvar i bokhyllan hade det inte blivit några pengar alls.

lilo-nova
0

#4 Jo det är sant!

Ska inte detta inlägget vara i hittekatter då?

Jag tyckte det var bra! Skrattande

Jenna-Gun
0

Majvi det finns massor inne på Tradera.

Har själv köpt flera st där.

Jenna

majvi
0

#5 I #1 var jag på helt fel ställe när jag skrev bara. Jag kom inte in på Billyhittekattsidan och det skulle jag egentligen skriva  om i en helt annan tråd, men jag var inte i rätt tråd då jag skrev.

majvi
0

#6 jag har handlat en del på tradera och  har också varit in och tittat på budera men har inte hittat det jag vill ha. Sen skulle jag inte ha nåt emot om köpesumman går till hittekatter. Fast jag funderade på en gardinkappa som egentligen inte passar här, men det var en ideell förening som hjälpte människor som sålde..

lilo-nova
0

Skulle man kunna göra en förfrågan om vad ni söker efter här inne???

Eller får man bara skriva önske mål om vad man själv vill ha?

Jag har precis fått hem en påse med smycken nämligen!Flört

majvi
0

Det är meningen att det ska bli fler auktionspengar till katterna bara.Smycken brukar väl vara ganska gångbart på auktioner?

Ibland kan man ha något hemma som inte används men man tror att ingen är intresserad av att köpa. Får man veta att det finns de som är intresserade av just den saken kan man lägga ut en auktion.Men man kan ju lika gärna göra reklam för vad man själv har.

majvi
0

Någon som funderar på att lägga upp en auktion på Häxmästarserien, eller ljusets rike?

Visst finns dom på tradera, men pengarna där går ju inte till katter.

lilo-nova
0

putt

Hawknestgrove
0

Ja ungefär som jag gör med utrensningen i min garderob. Jag tar inte mycket för grejerna, men hade de som sagt legat kvar så hade det inte blivit några pengar alls till Katthemmet Kompis, som jag gynnar med dessa grejer.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

majvi
0

Det har hänt att jag har sålt med förlust då jag har missat att det är en tilläggsavgift på 11 kr för tjocka brev. Men jag har lärt mig att det finns färdiga påsar att köpa där man inte behöver bry sig om hur tjock varan är, bara den går in i påsen.

Hawknestgrove
0

Ja, jag kör med de påsarna ibland. De är jättebra. Speciellt till Dettolen är de perfekta.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

majvi
0

Essut skickade kattleksaker i en sån påse.Det var jättebra för jag funderar på att lägga in några bokpaket på tradera och nu håller jag på och provar hur många böcker som får plats i en påse.

lilo-nova
0

Super bra! Jag fick en sån av Puma!

lilo-nova
0

Jag önskar att Puma la ut sina bilder på auktionen! SkrattandeFlört

Hon vet vilken jag gillar! Tungan uteFlört

Puma77
0

???? Hm menar du att lägga ut en auktion eller vad??? Eller är det bara bilden du vill se???

//Pia

lilo-nova
0

#19 Klart jag menar att jag vill buda gumman! Flört

Puma77
0

Hm ja jag har ju inte några såna färdiga hm. Måste kolla upp för jag antar att du vill buda på ite tusenfossingar;)

//Pia

lilo-nova
0

Hm ja

lilo-nova
0

Du hade visst en sån bild klar!

Ja tyckte den var otroligt fin!

Men det är du som är för kritisk mot dig själv!Skrattande

Puma77
0

Ah du menar teckningen? Ha ha nu gick ett ljus upp. Tar ett tag när manbörjar bli gammal;) Men bilden är inte riktigt klar och jag måste köpa fixativ först. Men jag lovar att säga till när den ska läggas ut:))

//Pia

lilo-nova
0

Ja jippi!Skrattande

Puma77
0

Men du kanskei nte kommer gila den när jag pluttrat färdigt på den.

//Pia

lilo-nova
0

Det är det randiga katten som du la ut i pysseltråden!

Puma77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna som den såg ut då. Lite ändringar r det dock och lite till kommer det bli men inte så stor förändring i sig.

//Pia

lilo-nova
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ohhh ja! Den liknar ju mina 2 kissar!

lilo-nova
0

Är det ett A 4 papper?

lilo-nova
0

Puma jag har lagt ett bud på tussenfotingarna!Flört

lilo-nova
0

Den hade varit fin i mitt vardagsrum! Jag och tavlor! Cool

Puma77
0