Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 641 ggr
chrisse-77
0

Hem sökes till Sparvens och Svartis mormor.

Ute på Österlen finns Sparvens och Svartis mormor. Tam katt som antagligen varit en sommarkatt. Hon är kanske 4 år gammal. Hon har nu fått vad jag noterade idag 2 kullar denna sommaren och det ser tyvärr ut som en tredje är på gång om mina misstankar stämmer. Första kullen består av 1 svart och en tigrerad som kanske är 5 månader. Andra kullen kan kanske vara 3 månader och består av 4 st katter. En som ser ut som mamma, tigrerad och 3 st som är lite ljusgråa. Jag tror inte att mamman klarar att föda fler ungar och jag har tyvärr låtit detta pågå alldeles för länge. SkämsHade jag kunnat få hjälp med att hitta hem ill dem så tror jag att jag kunnat betala kastreringen av mamman . Tyvärr så är ungarna lite skygga, har själv inte fått komma närmare än  2 meter. Men de verkar nyfikna så med mycket tålamod så kommer de att bli världens gosigaste katter.

Alexej
0

Hon måste ju kastreras så snabbt som möjligt. Har du tagit kontakt med olika katthem/kattföreningar?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

lilo-nova
0

Putt!

chrisse-77
0

Har varit inne på de katthemmens hemsidor som jag känner till och det ser ut att vara intagningsstopp överallt. I värsta fall får jag kastrera mamman och släppa ut henne igen. Men jag tycker att hon bör få komma in och njuta av tillvaron.

När kan man kastrera en honkatt om hon nu är dräktig igen? Vilket jag för hennes skull hoppas att hon inte är. Men det ser misstänkt ut. Sen tror jag att de 4 små fortfarande diar lite av henne.

Crisse
0

Chrisse

Jag hoppas att där är någon som kan ta in Sparvens mormor så blir den ringen sluten eftersom Sparvens mamma inte finns kvar. Även ungarna behöver naturligtvis komma in innan vintern som jag vet kan vara ganska bitter på Österlen. Nu får vi hoppas på lite tur och hör jag något så säger jag ifrån.

chrisse-77
0

Tack! Ja, jag hoppas med men inser att det är svårt med plats! Men jag kommer att fortsätta att mata dem när jag är där och försöka få kattungarna att lita helt på mig så att jag till slut kan klappa dem och så får jag ju kastrera dem med.

chrisse-77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på de 4 små. Inte så lätt att få med allihop eftersom de är skygga .

chrisse-77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på den svarta som jag tror är ca 5 månader. Han är större än mamma som sitter bredvid.

Fagddu
0

Men vilka fina missar! Hoppas någon kan ta in och hjälpa dessa små sötisar. *puttar upp*

babbla
0

Precis hittat denna tråd…Hur går det för katterna? Inga stödhem eller permanthem? Kanske kan hjälpa, uppdatera gärna om det fortfarande är aktuellt…

Bumbis
0

Nej, men vilka söta pyttingar! Kyss

Nog finns det väl akuthem till dessa sköningar?
Varför inte göra en insats som hjälper katter i nöd samtidigt som du/ni som person blir stärkta i själen av att göra en god gärning.

Om du är en av de som inte tror att det går att få ordning på en rädd katt, har du fel. De här katterna blir de mest suveräna katter man kan tänka sig, bara men ger dom tid. Det är så olika för individ som individ. Men, vem vet vad de varit utsatt för? Är det inte vår sak, vi människor, homeo sapiens, att försöka reparera det vi har förstört?

Är det inte vår mänskliga plikt att visa att vi faktiskt  byr oss?
Kom igen nu! En katt mer gör ingen skillnad i ett bra hem! Snarare tvärtom, ställ upp och var stödhem! TACK!!!

babbla
0

Ja, att ställa upp en gång är inget svårt! Underbart att få öppna upp sitt hem till något så tacksamt som en hemlös katt!

Sedan har man sina egna 2 och stödisar på väg…Får flytta ut Lillkillen hemma ett tag för stödisarna. Funderar hela tiden hur man ska kunna hjälpa mer förutom att bara donera pengar….

Vill vara stödhem för yngre katter för att kunna hjälpa så mycket som möjigt.

Men alla de andra gamla katterna som behöver komma in i värmen….Rynkar på näsan

Massa katter som lider och så få människor som hjälper…Tur för katterna att det finns dessa eldsjälar som gör så mycket!

Har märkt att det finns såna här på forumet Glad 

Går det bra med stödisarna och de förhoppningsvis kommer till egna hem snart, då blir det en gammal katt som får komma in och stanna nästa gång! Blir lättare att övertala mannen om allt löper smidigt med stödkatterna…

babbla
0

Lillkillen får överlåta sitt sovrum alltså, inget djur eller människa ska flytta ut huset. Blir lite fel i skriften ibland Skrattande