Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 2022 ggr
snickan
0

OT:Min stora dahlia var i tidningen JP

Jag köpte flera dahlior i våras, men en av dom blev mer än dubbelt så stor än dom andra

Jenna-Gun
0

Bravo Snickan. Du gödslar dem bra.

Jenna

Hawknestgrove
0

Åh, så vacker!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

Wow, undrar vad hon matat den med;)

//Pia

catfoot
0

#3..Kattmat kanske..

Verkligen vackra Dahlior, som växt å frodas…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Puma77
0

#4 eller kattlådan? Men gödning har den fått i alla fall. Den är jättefin.

//Pia

snickan
0

Tack alla, men det är faktiskt så att jag har inte gödslat dom alls,

det hjälper visst att man snackar med dom, men det tog tid att den knoppen slog ut. Men det var värdt att vänta

Sidentass
0

Vilken fin blomma!

Så duktig du är!!

Jenna-Gun
0

Pratar du finska eller småländska med dem.

Här går det inte med vilket språk som helst. Det blir dåligt med blommor ändå.

Jenna

Puma77
0

Jag tror hon pratar DahlianskaFlört

//Pia

catfoot
0

Ja, för Enångermål dödar då bara blommorna..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Alexej
0

Älskar Dahlior men har bara en -än så länge. men det blev en massa fina mörklila blommor på den.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

snickan
0

Jag har rätt sä många, försöker övervintra dom i källaren men man lyckas inte med alla. Det finns så fantastiska färger.

Lena
0

Vilken praktfull blomma! Dahlior är ju så vackra! Hur är det med mördarsniglar på din kolonilott? Här i Mellerud har vi massor och de äter Dahlior de rackarna.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

snickan
0

Nej jag har inte set dom,inte hört någon annan heller säga att det finns

Mirzadancing
0

Grattis = )

Puma77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var glad för det snickan. Mördarsniglarna är riktigt fula ena.

//Pia

snickan
0

Ush då den såg farlig ut, tur att man har inte dom. men jag har liljor och på dom blir det liljebaggar, som äter bladen. Och endast att krossa dom hjälper, det finns ingen medel mot dom

karins
0

Vilken ståtlig Dhalia !!!  Mördarsniglar finns inte här i spjutsbygd heller, men liljebaggar finns det gott om…

Fagddu
0

Jag tycker att den randiga korsningen mellan vår skogssnigel och mördarsniglen är ganska gullig. Även om jag vet att den inte borded finnas här. Annars måste jag säga att svarta sniglar är bättre än bajsbruna. Själv har jag ingenträdgård så de stör mig inte på det sättet. :)

snickan
0

Det är synd att man kan inte få bilden så bra när man måsste scanna från tidningen. Men jag har samma bild och många till på min Space sida, om ni vill titta, där är bilder på katterna också

http://sinikkasville.spaces.live.com/

snickan
0
Puma77
0

#19 Du menar leopardsnigeln? Den är ju precis som den svarta snigeln helt ofarlig men mycket snyggare än den bajsbruna. Har sett den ett par ggr endast medan det finns gott om den brunahär. Däremot har jag hört om en hybrid (korsning) av den svarta och mördarsnigeln som har mördarsnigelns dåliga egenskaper för oss men är tålig som den svarta.

//Pia

Mizzi
0

Ååå ja kommer ihåg ett år då jag fick höga o fina solrosor, dom var sååå höga o fina.

Sen fanns dom som varlite minder , och dom ska vi tala tyst om.

Jag kunde inte sova på grund av värmen, så därfr fick alltid rumsfönstret stå på glänt.

En kväll när jag som vanligt lagt mig i min och sambons säng och tagit en bra bok med mig för att läsa.

Så knölade jag ner mig och la mig till rätta och får plötligt se något äckligt som sitter ovanför dörren in mot rummet.

Alltså !!! den sitter på karmen över den enda vägen som finns att komma ut !!!!!

Tänk er hur jag SKREEEEEEEKKKKKKK !!!!!!!!!!!!

Jag fick krypa tillbaka och ta telefonen in under tecket och ringa grannen.

Så han fick komma in och fånga in gräshoppan, och kasta ut den.

OJ glömde ju säga att gubben jobbade nattshift dennanatten.

Annars hade jag dött där på fläcken .

Fagddu
0

#22 Jag vet inte om den kallas leopardsnigel, (är inte leoparder fläckiga?) men den är liksom svart i grunden och sen på det skrynkliga segmentet så har de ränder som går längs med kroppen. Tycker det mer ser ut som tigersniglar. :)

Men jag har ingen trädgård och vet inte så mycket om sniglar, men detta ser verkligen ut som en korsning mellan dem. Den kanske är helt ofarlig? :)