Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3372 ggr
Protoss
0

3 hemlösa kattungar + mamma

En hemlös kattmamma med 3 ungar har bosatt sig i mina föräldrars källare. Katthemmet kan bara ta emot mamman men inte ungarna. Mina förädlrar kan själva inte ta hand om dem. Kattungarna är runt 6-7 veckor gamla, mamman runt året. Alla dessa 4 behöver akut komma till någon som kan ta hand om dem. Akuthem eller permanenta. Är det någon som kan hjälpa dem?

Katterna finns i Motala

lilo-nova
0

Puttar!

SagaLina
0

Oj oj hoppas någon kan ta dem! Kan man verkligen skilja mamman och ungarna åt redan eller menade du akuthem till allihopa?

Läst igen och antar att du menade allihopa. Är de skygga, friska etc? Kan vara bra att veta.

mikkis667
0

har PMat dig

[sofia-85]
0

Var finns deom kan också vara bra att veta..

mikkis667
0

#4 i motala står det=)

lilo-nova
0

#4 Motala står det!

lilo-nova
0

#5 Skrattande Smurf! Flört

mikkis667
0

#7 nej då måste ja va tyst eller hur är detFlört

Alexej
0

vad är det för ett katthem som bara tar in mamman? Brukar vara tvärtom. Det bästa man kan göra är att ungarna stannar tillsammans med mamman i 12 veckor.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

lilo-nova
0

#8 Hm jag kommer faktiskt inte ihåg!Flört

Elega
0

Ligger motala nära jönköping? För isåfall kan jag ta lilla familjen. Men är dem friska och så? Är dem skygga? bra att veta..

anebit
0

#11     Jönköping ligger längst ner där Vättern slutar….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

destiny
0
SagaLina
0

putt

Danielssonsgarden
0

Ska kolla av här hemma och se om vi kan få loss lite plats åt dem.
Förmodar att det är Slaka du har pratat med?

Elega
0

Jag vet vart jönköping ligger, det är ju där jag bor! men vart ligger motala? Jag kan ta dem!

lilo-nova
0

Puttar hur går det?

Danielssonsgarden
0

#16 Det är nästan 12 mil från Jönköping till Motala. Motala ligger uppåt vid sidan av Vättern.

Elega
0

Jaha okej.. Om någon kan köra hem dem till mig så är det lugnt. Jag har varken bil eller körkort men jag hjälper gärna till.

Protoss
0

#15 Danielsons

Ja det är slaka de har pratat med. Mina föräldrar har inte internet så jag är bara mellanhand :)

Mamman är jättekelig och väldigt vacker, bruntabby med vitt. Två av ungarna är svartvita och den tredje är bruntigre med mycket vitt.

Jag ska prata med min mamma ikväll när hon kommit hem från jobbet så kan jag kanske få mer info.

Danielssonsgarden
0

#20 Gör så. Kunde tänka mig att det var dom. De verkar inte alls vilja ta emot kattungar där.

Protoss
0

Det är ju jättekonstigt att de inte vill ta emot kattungar tycker jag, det måste väl ändå vara lättare att placera ut ungar än vuxna?

Danielssonsgarden
0

#22 Ja jag tycker det också, för som sagt, det är ju enklare. Men de verkar välja lite som de vill bland katterna de tar in. Vet flera som de har nekat för både det ena och det andra.

Protoss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fått några bilder på katterna:
Som ni ser har den ena ungen en ögoninfektion. De där hemma har försökt tvätta ögonen på den nu.

Protoss
0

Det här är mamman

mikkis667
0

#ojoj vilka sötnosar, ringer o bokar tid till veterinären i morgon så kan ja ta dom dit på måndag.

Protoss
0

De är jättefina! Mamman är underbar. Hade tagit henne själv om vi hade kunnat.

Elega
0

Ingen som kan skjutsa ? Jaja, jag erbjöd mig att hjälpa iallafall..

lilo-nova
0

Puttar!

mikkis667
0

kan berätta läget, jag har erbjudit mig att ta denna familj tillfälligt, mamma katt får stanna tills ungarna är minst 12 veckor. jag kommer leta hem åt dom fyra ungarna och mamma katt verkar ha en plats på ett katthem så småningom.

så blir fullt här ett tag=)

Danielssonsgarden
0

Kattfamiljen kommer att landa hemma hos oss i em. Så nu blir ena toaletten att bli upptagen igen :) Men det är ju bara tills de lärt sig gå på låda och vant sig lite vid oss. Och gå på lådan brukar ju inte vara några problem.
Så det kommer bli full rulle här nu.
Våra egna katter, sen de två kattungarna som vi fångade in för 1½ månad sen, och så kattfamiljen :) Tur att man bor stort ;)

En liten fråga, vi ska till veterinären med en av våra egna katter nu i veckan som kommer och kastrera. Hade varit smidigt att ta med denna katthona samtidigt men visst är det så att ungarna ska dia klart först innan man gör det? I så fall får vi boka en tid längre fram.

Elega
0

Ja det måste dem göra och juvret måste gå ner innan man kastrerar.

Danielssonsgarden
0

Just det om juvret har jag inte hört men att ungarna ska sluta dia för att inte dra upp stygnen. Men ska prata med vetten på måndag eftersom vi ska få tid för våran då och kontroll på kattungarna.

Danielssonsgarden
0

Liten uppdatering..

Katterna har varit här sen i lördags, den 4:e kattungen här sen i måndags efter att ha varit på egna äventyr. Ögonen har nu börjat rinna och vara lite på allihopa så det är tvätta, tvätta och tvätta som gäller nu. På torsdag morron ska jag till veterinären med dem.
Bra veterinär som vi har gör det gratis åt oss.

Mamman är väldigt kelig och den sista kattungen är riktigt kelig också. De andra tre ungarna är lugna, fräser lite ibland men så fort man har dem uppe så är det inget.

Trodde det skulle bli ett jädra rusande på toaletten idag när jag skulle städa hos dem med dammsugarn. Funderade först på att stänga in dem i duschen men testade ändå. Och mamman satt kvar uppe i fönstret och ungarna var som fastväxta i golvet. De sprang inte ens iväg när jag kom i närheten av dem, fräste åt dammsugarn men flyttade sig inte så jag fick göra det åt dem.

Tanken är ju att mamman ska kastreras så snart hon slutat att dia, men finns det nånstans man kan söka om pengar till det? Ekonomin är ju inte den bästa nu men annars får vi lösa det ändå. Vår vet som vi använde tar 780:- tror jag det var, och då ingår id-märkning.

Danielssonsgarden
0

Här har kattungarna idag roat sig med att dra ut en hel rulle toapapper över heeela golvet på toaletten :D En världslig sak, bara de har roligt, och de leker för fullt där inne.

Slänger in en bild på syskonen som är tagen i måndags.

Ankie
0

ja du de kan dessa små yrbollar

majvi
0

Du kan söka bidrag från chickas minnesfond eller billyhittekattförening

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Danielssonsgarden
0

#37 Ah tack, ska kolla där om jag inte kan lösa det på annat sätt. Kanske kan få några andra att bidra med en liten slant. Många bäckar små..

Danielssonsgarden
0

Idag är det dags för kattungarna att åka till veterinären. Ska bli skönt att få deras ögon undersökta.
Kan bli en lite roligt färd, ska åka själv med två barn och 5 katter :D
Sen får vi nog höra skönsång hela vägen skulle jag tro ifrån Maja som ska kastreras.

Förresten, ingen som har nåt bra namn på lager till kattmamman?
Funderat lite på Lovis men är inte hundra på det.

Danielssonsgarden
0

Ja då har de varit hos veterinären. Han kollade framför allt lilltjejen eftersom hennes ögon är värst, han tyckte nämligen att han såg en skada på hornhinnan så han tog ett sånt där test, där de färgar ögat. Men som tur var så var det ingen skada utan det är en ordentlig inflammation. Så allihopa ska ha ögondroppar, hur ofta och länge vet jag inte ännu. Får receptet när jag hämtar våran katt vid halv 5, då får hon åka hem igen.