Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutsatta-djur
Läst 2195 ggr
BlBiKa
0

"LÖST"katt med skadad svans...

jag har sett en liten vit/röd honkatt springa omkring här ute i nästan 2månader den är liten men att hon katter bruka väll va små av sig.

inte större än bilbo ca 1 år är hon drygt skulle jag tro

hur kelig o social som helst spinner så fort du klapar henne så sööt kmr komma en bild på henne så fort jag får kameran att fungera.

hon är lite rädd av sig om man gör snabba rörelser hon ville in i porten i går stackan majuade i minst 20min :(  

**hon är vrållhungrig gav henne  lite mat av bilbos o de  åt hon upp så där fort :( ingen id märkning lr halsband..såg ingen mask iaf men vem vet.
**

långhårig är hon.

såg i går att hennes svanstipa är bruten den bara hänger har tagit bild på den för att lägga upp här kmr väll upp i morgon  lr senare..

har inte vågat känna på svansen o inget jag kmr göra då hon säkert har ont.

själv kan ja inte ta in henne så om det finns någon som kan göra något för henne så skulle de va bra hon blir ju mindre o mindre benig är hon :(

hon bruka synas till rätt ofta här ute med en annan svart katt på kvällarna .

Crisse
0

Var bor du?

brutt
0

Så där kan ju inte katten behöva ha det, var är det någonstans i Sverige?

Hawknestgrove
0

Hej igen. Du bor ju i Stockholmstrakten. Du vet, vem du kan kontakta. Väl mött igen, förresten!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

åhhh..stackars misse..någon borde sakna sin kisse..

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Honkatter är ju oftast mindre än hankatter men inte hur små som helst inte. Är svanstippen sårig eller ser det ut som en gammal skada? Kanske är kissen född med en knök på svansen? Svårt när man inte ser, hoppas dina bilder kommer snart. Om du har möjlighet kan du inte sätta ett billigt halsband på henne och be dem höra av sig om hon har ägare? Du kan ge mailadressen som kontakt så håller jag ett öga på den, om du har den kvar förståss

BlBiKa
0

#3 tack ;)

jah oki men jag vet ju inte va som är normalt på en katt men den känns väldigt bennig.

såg inget sår det va ju mörkt men den"smet" ju upp i trappen där kunde jag se mer den va böjd på svanstippe men ska försöka lägga in en bild kameran krånglar -.-

den är ju ute typ jämt kan se den dag o natt springa omkring o leka med andra katter.

risken är väl latt den kan ha smittit lr något men då borde man ha sett lapar runtomrking området.

Hawknestgrove
0

Bättre då, att du sätter ut lappar. Katten kan ha brutit svansen, eller så kan den vara så från födseln också. Jag fick en Helig Birma, som föddes med en totalt hopknycklad svans. Min kompis i Farsta köpte den av mig och han blev 21 år gammal. Han somnade in bara en nattt på sin favoritplats, akvariet. Men sätt du ut lappar och försök sätta ett litet resårband på katten med en liten lapp om vem som äger denna fina kisse

nellies-matte
0

Bagarmossens djursjukhus brukar kunna hjälp till med hittekatter och  undersöka dem hör med dem

BlBiKa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bild på katten.

Hawknestgrove
0

Sån vacker kisse! Men är det bara en stuk på svansen, eller ömmar den?Försök att få koll på det…..

BlBiKa
0

hon är väldigt söt.

jag vet inte har inte kännt vågar inte den lä har ont lr så har den läkts så.

men ville bara berätta om kissen här om de finns någon som kan hjälpa den så skulle de va kanon.

//karin

Sidentass
0

Vilken fantastiskt fin o vacker kisse! Hoppas verkligen att katten inte har ont..borde den visa om man rör vid svansen..

exitingsvillemo
0

det kan vara en sk kroksvans, en medfödd defekt, min hankatt har en sådan. Inget dom lider av.

Men min honkatt brukar också lägga upp svanstippen så där och hon har inget fel på sin svans, det är bara hennes hållning.

Hur blev det med misse?

Hawknestgrove
0

JA det är så tyst ifrån dig. Hur är det med Blondie?

catfoot
0

Mina två småttingar har bägge ett veck på svanstippen, troligtvis nått dom är födda med…

Hoppas någon ägare finns till denna vackra katt,…./Catfoot

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

SagaLina
0

Hur har det gått med denna fina misse? Eftersom den verkar vara väldigt kelig och social så borde den ju ha rymt från någon.

Om den fortfarnde går ute så kanske jag kan hjälpa till, bor i Uppsala och det är inte så långt till Sthlm så….

BlBiKa
0

jag ha bara sett den vita katten med svansen den gråa har jag inte sett till något mer..

mjo men jag är inte inne här något längre.

de går bra me blondie.

SagaLina
0

Så denna katt som har krokig svans går fortfarande kvar i området?

Vart någonstans mer exakt är detta? Som sagt jag kan hjälpa till, men jag behöver veta lite mer. Om du vill så behöver inte du gör så mycket men som sagt om jag ska försöka hjälpa till. Jag kan ju inte direkt åka till farsta och ta första bästa katt med krokig svans så att säga.

BlBiKa
0

asså den syns mest till på kvällarna men inte så ofta men den bor säkert någonstans längre bort..Foten i munnen

jag kollar inte efter katterna varje dag precis.

SagaLina
0

Okej så du tror att den har ett hem då i alla fall? Som den är i på dagarna?

Förstår vad du menar med att du inte kollar katterna varje dag, du har ju säkert andra saker att göra också att hålla koll på katterna i området.

Om du känner att du orkar/har lust/kan så kanske du skulle kunna kolla om den verkar hemlös. Om det är en hemlös katt så vore det bra om den fick komma in innan vintern.

Får gärna höra av dig till mig om katten så ska jag se vad jag kan göra. Vill inte plocka in en katt som redan har ett hem som den går till så att säga.

Hawknestgrove
0

Kör med Cammometoden. Sätt ett litet resårband med en lapp runt kattens hals, där du frågar om katten har ett hem och att du gärna vill bli kontaktad.

BlBiKa
0

ok ni kan stänga tråden den vita katten hade visst en ägare HALSBAND MED TUB FUNGERAR TILL 100% =)

desutom är inte svansen skaddad utan hon föddes väll så :)

(ni kan stänga tråden lr raddera den )

mvh//karin

SagaLina
0

Vad bra!

anebit
0

Låser nu tråden på Karins begäran.

anebit/medarbetare

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Inlägget är låst för nya kommentarer