Stort behov av åtminstone tillfälligt hem
Nyss ringde mig en tjej som tagit hand om två ungkattor. Tjejen hade hjälpt någon som hon känner att tömma en lägenhet som en person bara lämnat och i lägenheten hade det funnits två ungkattor utan vatten men med en del torrmat i en glassburk. Eventuellt hade den ursprungliga ägaren tänkt avliva kattorna på något tvivelaktigt sätt. Enligt tjejen som ringde mig hade nog kattorna inte levt så länge till men nu tog denna tjej hem dem till sig trots att hon just nu bor på nåder hos en väninna med sina tre hundar och sin fem månaders gamla bebis eftersom barnets pappa just lämnat sin lilla familj.
Att ändå inte lämna kattorna åt sitt öde tycker jag är beundransvärt och nu ber jag er alla här på sajten att försöka hjälpa både kattor och tjej med åtminstone ett temporärt hem. Katterna finns i Siljanstrakten men transporter brukar ju kunna lösas.

Så skönt att tjejen tog sig an de stackars katterna tillsvidare…har ju som bekant knökfullt här med alla våra katter men jag puttar upp en viktig tråd!
Puttar upp mitt eget nödrop men det gäller i alla fall inte mig
Danielsgården då, hur har hon det?
Putt!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vart ligger Siljan?
Dalarna

Jaha.. tråkigt.. bor jäkligt långt ifrån…

putt putt

Kan kanske vara bra om man kunde få veta om katterna var friska och så
Som jag förstod det så är kattorna friska men de var i dålig kondition n är tjejen hittade dem på grund av för lite vatten och för lite mat.
Jag ska till Stockholm den 16 oktober och kan ta katterna om det skulle hjälpa.
Bor i Dalarna och kan nog kanske ha dom ett tag :) Beror hur allt funkar här, har själv en kisse hemma ^^

Putt
Den ena kattan är helsvart och den andra är sköldpaddsfärgad.
Det kanske kan lösa sig, alltså?
Vet inte men det är nog osäkert skulle jag tro. Så jag letar fortfarande efter ett hem åt katterna.
Kurran, har du hört med Veero?

putt!
Veero, har du gått och nanat?
Putt!

hur går det här? är det folk som vill hjälpa så verkar ju tjejen ha mer än nog i sitt eget liv,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Putt! Hur går det+