Sturkökolonin kattungar söker stödhem
AKUT AKUT
När man tror att det lugnat ner sig, DYKER DET UPP SEX NYA KATTUNGAR!!!
Samt flera sköldpaddsfärgade kattmammor, bl.a en långhårig.
Jag har slut på stödhem och tiden börjar rinna ut, vi vet inte hur länge till skjutandet är stoppat, och jag vill få in så många som möjligt nu innan det blir kallt i hamnen. De har inget skydd alls där, det blåser rejält och blir kallt FORT så nära havet.
snälla NÅGON måste väl ha plats???
läs på bloggen om kolonin:
www.ronnebyshittekatter.blogg.se
eller tidigare tråd:
AKUT NÖDROP(uppd.aktuell lista)
Tveka inte att maila mig, emma@kks.nu om ni har några frågor. Inga frågor är dumma!
De som är kvar ute, vad vi vet är:
** Bruntigre ungkatt
** Blåsköldpaddmamma med 4 kattungar cirka 12 veckor.
** Cremetgre hane, cirka 1-2 år håller ihop med bålåsköldpaddan
** Vit hane med creme fläckar, ärrad och lite utstött.
** 6 kattungar (inte sett dom själv än)
** Minst 3 svartsköldpadd honor varav en långhårig
** 2 4månaders kattungar, men de vill inte fångas in:(

Att det aldrig tar slut! Jag skulle vilja ha ett hus då skulle jag kunna hjälpa till så mycket som jag skulle vilja!!
I första hand så har jag ju lovat att jag ska försöka övertala min pojkvän att ta in en kattunge från Lund och frågan är ju hur många man kan få plats med när man redan har en tre katter i en två???
Det gör så ont i hjärtat på mig………
Här skaffade vi hus man fick fullt på nolltid. Alla medlemmar här får skaffa stora gamla hus så katterna kan komma in! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#1 kattungar tar ingen plats och fårnya hem fort:)
Då puttar vi i vild förtvivlan…….
Putt!

Skulle kattungen i så fall vara kopplad till kks? Är det jag som fixar avmaskning, vaccinering och så vidare i så fall?
#6 såklart den är kopplad till KKS om jag tar in den. Menar du som stödhem eller permanent hem?
Om båda delarna kan du läsa mkt om på vår hemsida www.kks.nu

Jag menar i så fall som stödhem, kan läsa lite på er hemsida och sen så kan jag maila dig på din kks mail om jag har fler frågor, fungerar det?

Ohhh nej!!!! Herre gud vad ska vi göra med alla dessa små underbara liv???
J***a människor! Det är alltså inte klokt! Jag blir så arg & ledsen!
#8 det låter bra:)

#10 Du annar inte hur gärna jag vill hjälpa till!
Men jag är inte ensam om mitt beslut tyvärr! Men en dag, så blir det att jag hjälper till! Men inte just nu
!
putt…..
puttar
putteliputt! Katterna som "dykt upp" som en gubbe matar verkar vara samma som vi redan sett,hoppas vi!

Emma jag har mailat dig på din kks mail i alla fall, hoppas att mailet kom fram!

putt!
ja jag har fått mailet men inte hunnit svara:)

Okej skulle bara kolla så att det hade kommit fram, kan tänka mig att det är mycket att göra!
Har lille Nisse kommit in?

Putt!

Hur går det med allt??
putt!

Putt! Har ni fångat Nisse???

Putt!
Undrar också hur det gått med Nisse.
ÄNTLIGEN precis hemkommen från Sturkö och gissa vem som var jättehungrig i duggregnet och direkt gick under droptrapen…..NISSE OCH HANS KOMPIS OCKSÅ!!
Vi var även vid gubben som matar katterna vidsitt hus en liten bit bort från hamnen, och där fick vi in 2 kattungar som hamnade direkt i stödhem samt deras svarsköldpadd korthåriga mamma som är med Nisse och brunrandiga honan hos mig.
Nu efterlyser jag TRANSPORT från Ronneby-GBG för Nisse samt stödhem eller perm. hem till de 2 honorna jag fick in ikväll.
Bl.a denna snygging från Sturkö e kvar ute, cremetigre unge herren.
Matdags hos gubben( svartsköldpaddan och de 2 minsta på bilden fick vi in ikväll)
ÄNTLIGEN bild på vackra långhåriga svartsköldpaddan!! söker stödhem eller allra helst PERMANENT hem direkt!!
Cremetigren, båda svartsköldpaddorna 1 korthår, 1 långhår, samt kattungarna. Finns även en blåsköldpadd mamma samt en vit hane med creme fläckar kvar och 1 bruntigre 4månaders kattunge. kvar ute.
Ja vi puttar så att dettan kan bli löst oxå, finns det mer hem där ute till dessa katter?

Vad skönt att ni har lyckats få in så många och att det inte verkar vara så många kvar ute.
Vilken otroligt fin långhårssköldpadda!
Ja Emma och gänget är fantastiska.
//Pia

Jätte kul!!
Fina katter!
Jag kan bara instämma, Emma och de andra är verkligen fantastiska! Blev så glad att Nisse nu är inne och kan bara hoppas att de andra, som fortfarande är kvar där ute ,snart också kommer in.
Stödhem- eller permanenthem sökes. Du som kan ställa upp, hör av dig med det snaraste. Ingen vet hur länge avskjutningsstoppet varar. Transporthjälp behövs också beträffande Nisse från Ronneby till GBG.
putt
Vad ni jobbar på Naquita! Blir så glad att läsa om ert goda arbete. Tänk att Nisse med kompis samt honorna är infångade och nu kommer in i värmen! Fantastiskt arbete.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ja, det gick fantastiskt lätt att få in Nisse denna gången:) Men så har vi inte varit därute på nästan 10 dgr då vi legat sjuka i omgångar allihopa. det gick som på en dans!

Putt!
imorgon ska valpen och jag ut o fånga katter:P
Ja, valpen kommer å titta på från bilens fönster givetvis;)
Hehe… kan tänka mig att vovven blir nyfiken på kissarna då :)

Spännande för vovven att vara med på (s)kattjakt. :)
Ja, hon kan juinte stanna hemma så länge själv första dagarna:( det ska nog gå bra:)

det skär så i hjärtat att jag inte kan ta hand om alla kissar.. det är ju det som är dilemmat att många av oss är intecknade långt över hårfästet med kissar….när ska dessa hemlösa kissar ta slut?…håller tummarna att det dyker upp en massa jourhem o permanenta hem…. du jobbar fint tjejen!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Det är ju någon som söker 2 st kattungar i en annan tråd!!!! 

Putt!
Håller tummarna för fortsatt jaktlycka. LillVovven blir skolad redan från början i de uppgifter som väntar. :)
//Lena

Putt!
Hm, jag blir inte riktigt klok på allt. Mannen som matar katterna på sin tomt hörde av sig för ett par dagar sedan, och då hade det varit 9(!!!)katter där:( Han kunde inte urskilja om de var vuxna eller kattungar. suck suck..

Men kära någon tar det aldrig slut?
puttar
nej uppenbarligen inte.Men det verkar vara en blåsköldpadd mamma till, och resten fler kullsyskon till 12 och 15veckorsungarna som redan setts.

Ojoj kolonin var kanske större än du trodde??? De kanske dragit sig undan för de var för många & nu kommit tillbaka när så många av de andra katterna försvunnit!

Herregud vad hemskt, har du lyckats få fler stödhem?
#52 precis, så tror vi med. att de som kommit fram nu varit de "bortstötta" och lite mer undergivna katter som inte visat sig och tagit för sig, samt är mer skygga än de i början.
antalet katter i kolonin ligger nu 40+….:(

Vad otroligt många!

Ojoj 40 + är mycket men du har ju lyckats få in jätte många ju!
Du klarar det! 
ja, en hel del:) Nu är det lite ändringar i planerna. de flesta stödhem har dragit sig ur, men det gör inte så jättemycket då de katter som är kvar inte håller till i hamnen utan en bit bort hos en man. Gubben och hans bror har under mååånga år matat de hemlösa katterna, de har t.o.m byggt ett litet hus isolerat med halm och filtar bakom garaget, och tyvärr kom det fram att de även slog ihjäl ena blåsköldpaddans ungar när de hittade de som små i början av sommaren:( Gubben såg så ledsen ut och sa uppriktigt "vad skulle vi göra, de hade lidit", så jag ville inte diskutera det med honom.
iaf, vi kommer göra lite utav ett TNR-projekt därute till de 4-5 vuxna katterna som är kvar, och ska börja fånga in dom ikväll! Gubben kommer fortsätta mata dom, och hans släktingar som bor en bit bort, en yngre familj, kommer gå dit med jämna mellanrum och hjälpa till och hålla koll så de håller sig friska och ifall de dyker upp nya katter, som det verkar ha en tendens att göra hela tiden:P
De kattungar som är kvar ute finns det stöfhem till 2 stycken, resten söker AKUT STÖDHEM!! handlar om 4-5 kattungar vad vi vet.
Sammanlagt ska det finnas 9 katter kvar ute, med x antal mörkertal.
Så kom igen nu, hjälp mig "avsluta" den här kolonin innan året är slut:))
Nisse och Randan har flyttat i helgen till sitt permanenta hem:)
OBS OBS OBS
Vill du hjälpa KKS att betala Sturkö-kolonins veterinärvårdskostnader? Sätt in din gåva på Plusgiro 138 39 84-0 och märk inbetalningen "Sturkö-kolonin".
OBS OBS OBS
Lycka till ikväll Naquita och hoppas ni får tag i stödhem jag håller tummar och allt vad jag har här.
//Pia
puttar för dessa katter som är kvar

Putt!
puttar för dessa katter
ja, vi var tyvärr inte ute igår då de som kör är sjuka. men nästa vecka så hoppas jag få in några
/Emma
:(
//Pia

putt

putt

Naquita vad bra ni jobbar på, jag bor visst i fel del av landet. Anmälde mig som jourhem plus att jag känner ett par till som kunde bli jourhem om det va akut och vi behövdes visst inte :oP
låter konstigt tycker jag men skönt att katterna här uppe har hem att komma till. Jag kommer att göra allt jag kan när jag flyttar ner men just nu här uppe är man lite handlingsförlamad.
Hejar på och önskar ett gott slut på detta så det kan bli en god början på ett nytt liv för samtliga katter. Ros till dig Naquita för att du kämpar så!
#66 Det är bara stödhemssamordnaren som har första kontakt med stödhemmen, så jag vet inget om det.
problemet är ofta att det är svårt just detta med långa avstånd , speciellt när det är akut och det handlar om skygga katter. Nu kommer vi ju ordna TNR men jag behöver fortfarande stödhem till dom så alla slipper släppas ut igen.

Hur går det där borta? Jag menade att jag anmält mig här i Stockholm…inte för er :oP
hehe okej;P ja, här behövs det stödhem till de vuxna katterna så de slipper släppas ut igen.

Jag kan berätta att Maja som jag har från sturkökolonin är jättesnäll, alltså hon är skygg men snäll. fräser inte så mycket bara lite om hon blir lite små rädd. Är hur snäll som helst på mina andra katter. Hon börjar också nu att våga sig fram när man är framme bara man inte tittar på henne. Det mräkas att hon är van och vill ha andra katter omkring sig så om man inte har egna så rekommenderar jag i alla fall att man tar två.
puttar tråden så alla de vuxna små liven också får ett hem……
Ja hoppas de två små som ska tänkas komma hit fångas in snart och att transport kan ordnas.
//Pia