AKUT!! Lerum. Kattunge fast bakom vägg
Fick ett samtal, det ska finnas en kattunge bakom en panelvägg i Lerum och den har suttit där i 15 timmar
Ingen vet om den lever och jag vet inte hur den tagit sig dit. Det var inte kvinnan som har katten som ringde mig utan jag har just nu bara andrahandsinformation. Just nu rings det till djurambulansen men vet inte om de kan hjälpa.
Finns det någon som bor i närheten av Lerum eller i Lerum som kan ställa upp och försöka hjälpa till att få ut kattungen??
Får försöka ta mig ut annars på nåt vänster. Men det tar tid och jag måste ordna skjuts och ha hjälp av någon starkare..
Kan någon hjälpa så ring mig akut på nummer 0762710473. Tack så jättemycket!
Usch, vet ingen därifrån:(
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Goda nyheter: Djurambulansen är på väg. Tack gode gud. Ibland är det bra att titta på tv :) Såg ett inslag för västnytt tror jag det var och det skrevs också här om den hjälpinsatsen om jag inte är helt fel ute. Nu kommer det snabbt hjälp till den lilla!
Väntar nu bara på nyheter om hur det gått. Det är nervpirrande. Kattungen föddes ute i Länsmangården och räddades från hemlösheten tillsammans med sin mamma. Har träffat den och hoppas så innerligt att den lever.. Snälla LEV.

Oj såg detta nu. Jag bor ju 15 minuter från Lerum så jag kunde väl tagit en sväng dit. Men är nu djurambulansen på väg är jag rädd att man bara är i vägen. Hör av igen ifall man behövs.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Oj vad hemskt! Hoppas djurambulansen är på väg.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Oj, hur har det gått med lille kissen?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Hur har det gått?

Jag undrar också, inget pm eller så till mig.
Oj oj hoppas de får ut kissen och att de klarar den. Minns också dramatiken här i tråden om en instängd katt. Då gjorde killarna från djurambulansen en strålande insats och hoppas det går lika bra nu.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Hur har det gått för den lille/a?
Hej! Förstår att ni undrar hur det går för den lille. Kan berätta att kattungen mår fint och att den oskadd blev framplockad igår av de duktiga och beundransvärda människorna som jobbar på Djurambulansen. Underbart! Kattungen hade letat sig in bakom väggen, in under golvet i en garderob och låg inne i ett av de små facken där. De lokaliserade missen direkt och allt flöt på fint. De tog bort hela garderoben först och kunde ta ut kattungen den vägen sen.
Tänker bli medlem i djurambulansen och stödja dem.
Utdrag från deras hemsida:
Vilka är vi?
Varför?
"För att svara på den andra frågan först, varför så är vi en grupp personer som oroas över den brist på resurser som finns i samhället idag. När det gäller att ta hand om och hjälpa djur, som inte har förmånen att leva i ett tryggt hem. Det kan vara herrelösa husdjur eller djur där husse eller matte inte har råd att ge sina djur den vård och trygghet som krävs."
Vem ligger bakom?
"Vilka är då vi? Initiativtagare är först och främst William Wright, som har insett ovanstående problematik. William är alltid igång med nya idéer och känner med utsatta djur. Det här ledde till att William tog kontakt med bl a Jerker Lundin och Helena Mansås, som genast nappade på idén att åstadkomma något för att hjälpa till."
Föreningen!
"Detta har nu resulterat i en nystartad förening, hemsida och medial uppmärksamhet. I början har vi ingen möjlighet att hyra in hjälp och det medför naturligtvis att de mesta arbetet kommer att ske på ideell basis. Trots detta behövs det ekonomisk hjälp för att kunna utveckla föreningen till något riktigt bra. Först skall djurambulansen garanteras drift och personal. Därefter kommer vi att utveckla hjälpen undan för undan. Vid överskott för föreningen kommer detta att användas för att hjälpa de värst utsatta djuren."
Medlem
Förening
"Djurambulansen är en ideell förening som är beroende utav medlemmarnas stöd och den medlemsavgift som följer på detta. Vi har inga bidrag från statlig eller kommunal verksamhet utan förlitar oss enbart på stödmedlemmar och gåvor. Är du intresserad att hjälpa oss med detta är första steget att bli medlem… " (läs mer på hemsidan om hur du blir medlem)
Medlemsförmån
"Som medlem får du ett välkomstutskick med information och ett medlemskort. Vi skickar även ut ett nyhetsbrev 2 gånger per år som varje medlem får hemskickat och dessutom 2 transporter av ditt smådjur (t ex katt, hund och gäller vid akut sjukdom) per år till lämplig form av djursjukvärd. Det kan vara det tillfälle när bilen gått sönder samtidigt som din hund (eller annat smådjur) varit utsatt för en olycka."
Som betalande medlem får du:
Nytt medlemskort varje år
- Medlemsnummer
- 2 Nyhetsbrev per år
- 2 akuttransporter till närmaste veterinär, djurklinik eller djursjukhus per år
- Tillgång till medlemssidor på http://www.djurhjalp.se/ (kräver uppgivande av E-post)
"Du är viktig för Djurambulansen, bli medlem och gör det möjligt för oss att hjälpa utsatta djur. Djur som samhället idag inte har resurser att stödja via skattsedeln och därför inte får den hjälp som är önskvärd. Många djur lider idag av att knappa resurser hindrar snabba hjälpinsatser, kanske måste de till och med avlivas på grund av utblivna insatser. Bli medlem, hjälp oss hjälpa smådjur i nöd."
Ett hav av tacksamhet till alla på Djurambulansen och alla som önskar stödja de här viktiga ideella organisationerna. Tack också kattassen för att du kunde tänka dig åka dit!
Var det inte Djurambulansen som hjälpte en kisse som satt fast under en balkong i husgrunden förra året? Det verkar vara en duktig organisation.

Å vad skönt att det gick vägen allt sammans och att lillkissen kom fram välbehållen! Djurambulansen är väl helt klart en bra verksamhet att stödja, det skall jag göra med. Hade väl kunna susa dit men när "proffsen" var på väg kändes det lite överflödigt.

Åhhh så skönt att det hela slutade så bra iallafall! Heder åt de som arbetade för djurambulansen som tog sig dit och hjälpte katten!

Bra djurambulansen! Ska verkligen kolla upp deras sida för det verkar som de gör ett jättebra arbete. :)
Vad härligt att kissen är ute oskadad. Då har de på djurambulansen än en gång utfört bragddåd. Tur att det finns empatiska människor som vill satsa på detta.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Vf finns inte djurambulansen på fler ställen :(