Hela familjen infångade
Nu är hela familjen infångade… Ja fick krypa under boden. och bokstavligt talat dra ut lilla kissungen. Den hade brutet ben tror vi, den e på väg till veterinären nu. Mamma katt låg i buren när vi kom. Och kan ni gissa dom två som försvann de var där nu när vi kom, dom hade nog varit på äventyr. Dom låg och värmde sjuka brorsan. Tror han nog hade dött vilken dag som helst. Han verkade helt uttorkad iskall och jätte mager. Alla ben stod ut i kroppen…
Stackars lilla katt med bruten ben..
Tack för att ni kämpade med att fånga in familjen..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Men stackars lille bebbe!!!
Vad är det för start på livet?
Jättebra av dig Sofia att du kunde krypa under och hämta bebben!!!
Är det alltså sex bebbar sammanlagt plus mamma som är inne eller har jag fattat fel?
Håller tummar och tassar att bebben repar sig och blir en liten piggelin inom kort!
Kramar på dig Sofia!!!!
Tack :)
Nej först var de två nu tre till plus mamma :) Så 6 sammanlagt
Åh vad bra gjort av dig att rädda alla fast det såg så mörkt ut. Hoppas nu att lilla bebben som är sjuk klarar sig också det håller vi tummar och tassar för.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Ja du är otrolig, Sofia!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ja gör bara det som vi alla här inne skulle gjort
Tack för era ord! Nu måste ni hålla alla tummar för liten kissen så han klarar sig
Toppenbra Jobbat Sofia! Stackars lillen som har skadat sitt ben! Håller tummarna allt jag kan för den.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#7 Jaaaa….jag håller tummar o missarna håller mjuk tass för liten mjuk kisse….
Sofia, du vet inte hur det gick hos vetten?

Vad skönt att ni fick tag även på den sista missen, hade ju känts för hemskt om det inte gick att få tag på den kissen. Hoppas veterinärbesöket går bra. :)
#10 nej hon skulle ringa men har inte ringt ännu…
Så nu har ja pratat med Jennie idag… De hade fått vara kvar där inne med han för de ville inte lämna han… Hans ben var ur led och det verkar vara något med leden som är fel för den hoppar ur igen när de försökt fixa den. Vet nån nåt om sånt här? Mamma katt och de andra mår bra i alal fall.. Blivit avmaskade idag och fått god mat mamman verkade inte helt förvildad men ungarna är små fräsisar :)
Men lille bebbeplutten! Hoppas någon kan svara på vad man kan göra…..inte lätt att spjälka kanske, eftersom han fortfarande växer…?
Ja hoppas de ordnar till det på nåt sätt… Han ligger med dropp nu då han va super duper lös i magen. Han var utorkad och undernärd
Men lille bebben, inte lätt att vara lite och sjuk….
Krya på dig lille vän!!! Vi är många som hejar på dig!!

Stackars liten bebbe som är så liten och har såna problem redan. *tänker krya på dig tankar till lillkissen*
Lille Bebben tackar för omtankarna :)

#14 Ofta kan just brutna ben läka bäst på "egen hand" om det inte är komplicerade brott (katter är inte helt samarbetsvilliga med gipset, så man gör det bara när man måste spika om jag förstått det rätt), så länge katten ges möjlighet till en vettig konvalecens. Min Wille fick när jag tog in honom order om att vistas inomhus i ca en månad, och att se till att det fanns andra möjligheter än hoppande för att komma upp på diskbänkar och dylikt (= kul lägenhet med kökspallar överallt). Från början fick han smärtstillande, med resultatet att han trodde sig vara frisk och lyckades hoppa och bräcka upp sig igen. Så det blev att läka utan smärtlindring sedan tyvärr, för då var han mer stillsam och skadade sig inte mer.
Men det stora problemet med skador är att katten kan gå ned sig fysiskt utan möjlighet till omvårdnad, så som fallet med kattungen som blivit uttorkad. Inomhus i värmen finns förutsättningar för att allt ska gå betydligt bättre (utan gips går Wille idag på alla fyra benen, om än lite skev i bakvagnen, trots brott på såväl bäckenbotten som lårben)