Valdagen snart här!
Imorgon är den stora valdagen här! Spänningen stiger över hur utgången ska bli. Själv ska jag roa mig med att jobba som valförättare i Göteborg. Jag har gjort det två gånger förut så det börjar nu bli lite av en tradition.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Röstade idag. Himlans massa folk o otroligt varmt.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

o jag röstar imorgon..lite stämningsfullt detta med att rösta!
Sidentass

röstade idag…spännande att se vilken parti som vinner

Även jag röstade. Har varit nitisk med det sedan jag var gammal nog att rösta. Man inte ska klaga om man inte ens orkar/vill gå och rösta. Och så är det enda chansen i princip att säga vad man vill med sig själv och Sverige. Annars är de inte pigga på att lyssna på en :-).
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Ja det är viktigt att göra sin röst hörd i de sammanhang där det erbjudes. Även om många är missnöjda med politikerna och den politik de driver är det demokratiska statsskicket viktigt att värna om. När jag arbetar som valförättare möter jag en hel del medborgare med rötter från andra länder där diktatur och envåldshärskare styrt i landet. Dessa personer är alltid mycket stolta ochj glada över möjligheten att kunna göra sin röst hörd. För vissa är det något de riskerat sig liv för. Vid sådan tillfällen inser man att vi är rätt bortskämda i Sverige och tar mycket för givet som egentligen inte alls är självklart.
//Lena - idag lite trött efter att ha jobbat i vallokal plus räknat röster hela gårdagen och halva natten. Men det är något visst med det här….
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"