Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 2901 ggr
marinaw
0

Hemlösa katter i Enköpingstrakten söker akut hem

Vi fick nedanstående mail till VRK och hoppas att någon här kan rädda katterna till livet. Kontakta Jaana direkt om du kan hjälpa till.

//Marina

Hejsan.
Arbetar som djurskyddsinspektör i Enköpings kommun. Handlägger ett ärende med vildkatter inom tätbebyggt område i Enköpings kommun och har stött på problem. Hade hittat plats åt flertalet av dessa katter ca: 15 st varav 7 stycken kattungar på Djurskyddet hitta katten här i Enköping men som förmodligen tyvärr har drabbats av kattsnuva och kommer sättas i karantän. Kattungarna är lite handtama och vana vid människor i närheten som matar och även de vuxna men de är dock något skyggare.  Vi har gått ut med utlysning i tidningen samt hängt upp runt trakten och hade tänkt sätta igång med infångning den 2.e oktober och som det ser ut nu så kommer vi bli tvungna att fortsätta men med den skillnaden att om vi inte hittar någonstans att placera dem, att de istället blir avlivade. Det tar emot att göra det på detta sätt så därför försöker jag kontakta  alla katthem i omkringliggande städer/län som kan tänkas kunna hjälpa till.
All möjlig hjälp uppskattas även om det endast skulle finnas plats för några få.
MVH
Jaana Malmberg
0171-62 50 37
jaana.malmberg@enkoping.se

anebit
0

Vilken bra djurskyddsinspektör som försöker hitta hem till kattkollonien i Enköping. 

Bara ett fel, det heter förvildade tamkatter  (inte vildkatter)….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

SagaLina
0

Oj oj vad bra att djurskyddsinspektören söker hem åt dem!

puttar upp denna viktiga tråd!

kattassen
0

#1 Ja för handtama Lodjur är väl inte att "leka med" trots alltFlört

Fint att man vill hjälpa katterna!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Alexej
0