Linslusen Arne i farten!
här är artikeln som kom i i STNB. Matte ser för j***g ut, men vackre Arne och reportaget är bra!
OBS! KAtttungen på bilden i reportaget vet jag inte varifrån den kommer… Den bilden är i alla fall inte härifrån.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Det låter bra!

Du får tycka vad du vill men jag tycker att du ser bra ut! Heja vad bra du gjort! Bra reportage!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Jättebra! Tidningar är en bra vän när man ska ut till många. Synd att ni inte fick med en adress för folk som är intresserad, fast de kan ju kolla telefonkatalogen.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Håller tummarna för en ny förening, det verkar vara behov för det på kusten!

fint jobbat tjejen….du o Arne är ett bra team…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Alexej, det står adress
…….hihi, adressen till mig står även som mitt nick här inne!
Vi ska upp i morgon och boka möteslokal för det första årsmötet. Det är ju lite fix och don närman ska starta en förening och v tom kanske kan få ett litet startbidrag, så det täcker annonsen, som måste ut!
Suck, ja jag är definitivt inte fotogenique. Ser som vanligt ut som en förgråten knarkarh**a på bild. Så så ser jag absolut inte ut i verkligheten!
Ja, jag såg det med adressen men jag menade en uppmaning att höra av sig om man vill vara med. Folk är kanske för blyga för att bara höra av sig.
Jag ser fruktansvärd ut på bilder men jag har inte kommit på om bilderna pratar sanningen eller om jag bara är ofotogen:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja, samtidigt, så vill jag inte , att det ska hamna katonger med kattungar i vår brevlåda heller. Årsmöte skall ju fixas. i kan ju inte börja tjata om pengar och hjälp inna vi har kommit igång. OCh vi går gärna in under någons paraply här på kusten, kanske även Dyrbeskyttelsen i Halden. Tanken är, att vi först och främst är tre st med egna bilar och körkort, vilket inte är att förakta. Vi kan alltså hjälpa till med frakt här i länet och just nu så kan vi säga att vi behöver ALLT, utom katter, för de lär ju komma ändå…Vi ska försöka få tigga till oss gratis kattmat och strö och kanske be folk att skänka exemplevis transportburar, kattlådor, matskålar och dylikt för tanken är, att någon, som ställe rupp som jourhem, ska ha så lite utgifter som möjligt. alltså ska vi i den mån vi kan,ställa upp med allt sånt materielllt. JA, Ok, verkar lite svävande nu, men vi vill även försöka få Kommunen intresserade av TNR, där det behövs…..JAg tog upp det med reporteren, men han tog inte upp det…..

Toppen Gunilla!
Du är så strong..o ni var så fina på bild såväl Arne som du..så påstå inget annat!
Informativt och bra gällande grunderna i katthållning!
Lite uppdatering här…..
Vi var iväg och pratade med MOh i måndags. HAr fått ett "skelett" att jobba på, när det gäller att starta n förening. Det är en del jobb. MEn vi kan alltså få ett litet bidrag från komunen på ca en tusenlapp, vilket betalar annonsen för årsmötet, det första i allafall. Sen kan man få 2,50 per medlem. Vi har spikat årsmöte den 9:E februari i Strömstads rådhus. Vad vi i första hand vill hålla på med, är att driva kampanjer om TNR, bla och kastreingskampanjer i stort och även påverka bostadsbolagen i Strömstad.
Min önskan vorer egentlign, att stå under någon aktiv förenings paraply, då vi inte har möjlighet att själva omplacera eventuella jourkatter. Vi har rdan fått en kille, som är villig att göra vår hemsid gratis och fått en tjej, som kan ställa upp som jourhem. Hittills, så kan alla utom jag ställa upp som litet jourhem.
Vi ska även göra ett besök på HAldens Dyrebeskyttelse i nästa vecka.
På inrådan av MOh så komer jag även at ta kontakt med Trollhättans kattsluss, för att se hur de jobbar.
Så nu ska det jobbas på en liten logo. Tänkte mig en oval gjord av fria kattbilder, som är gjorda som en kedja och ordet KAttkedjan i mitten.

Heja Gunilla så bra gjort att sparka igång Kattkedjan………… men 2.50/medlem….. nu tar väl kommunen i lite för mycket 
Jättefint reportage och även bilden av dig och Arne. Inget fel där.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Bra och fint reportage! Lycka till med er uppstart!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Ja, fast som sagt, vi står mer än gärna under någon anna rdan fungerande organisatioVad vi har att erbjuda, är ju några stödhem i Norra Bohuslän och bilkörning. Däremot så har vi noll ekonomiska resurser till att till exempel ta hand om en katt som är sjuk…..eller ens en ynka kastrering ännu….
Har ni kollat med Tigerharen?
Vackert Hunilla.
Heja heja.
Kram från en dunderförkyld Jenna
Jättebra artikel där du fick sagt mycket.
Det vore väl en bra idé att försöka gå samman med någon redan exiterande organisation. Jag tycker er målsättning verkar mycket bra. Försök att hitta samarbete med någon som redan arbetar med TNR.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Bra jobbat :-)

Så fin bild på dej och Arne! Lycka till med kattkedjan!
U go Gunilla!
Jättebra jobbat!
/Pelusa
Tack! Då frågar jag, vill någon på kusten här, kanske vilja ha oss under sitt paraply? Vi har i skrivande stund alltså tillgång redan till tre stycken temporära akutplatser. JA, Tigerharen har vi tänkt på och har även fått tips från MOH här på orten att ta kontakt med Trollhättans kattsluss. Lilla Mossemarkens Stödhem liggger ju bra till avståndsmässigt, Sofia känner jag ju lite. MEn Sofia kanske har fullt upp ändå….
på måndag ska jag in till Strömstad och prata med en av oss tre lite mera. Ni som vill höra av er,antingen så har ni mitt telefonnummer, eller så har Lena full frihet att lämna ut det. Men strunta i mitt mobilnummer, har ändå ingen täckning.
Puttar upp min fråga här igen. Som jag ser det nu, så verkar det väldigt svårt att få ihop tillräkligt med folk här i strömstad. Så jag undrar, kan vi gå in unde någon och hjälpa till? Vi kommer alltså få en egen hemsida, som en av blivande jourhem ställer upp med!
Livlinan?
Ja, ingen som vill ha blivande lilla Kattkedjan som en gren i sitt nätverk? Vi kan i alla fallställa upp med akuta stödhem, två eller tre stycken iså fall,ä så länge…..
Putt och frågar…..
putt
Arne ser precis ut som min Bosse =)
Hör med kattmatsföretagen om de inte kan skänka mat och strö.De kan nog ha ha lite kattlådor, leksaker m.m också.
Du kan ju erbjuda dom att de får stå med som sponsorer på hemsidan när den blir klar.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Ja, när vi kommit igång. Nu ska vi först reggahoos skatemSen hade det varit väldigt bra att stå under någons paraply. Vi har alltså redan fått en kisse i stödhem. Men skulle något hända, så har vi inga möjligheter att betala veträkingar. Tur som väl var, så var han edan kastrerd,,,
Putttar upp. Vem här på kusten skulle kunna tänka sig, att samarbeta med oss?