2 kattungar inne nu :)
Så idag har det varit lite infångande… 2 kattungar inne :) Äntligen händer det något. 2 av kattungarna fattas fortfarande och jag tror att de kanske kan ha dött i och med vågorna som slår in under boden där mamma är nu. Förstår inte varför katterna alltid ska välja så dumma ställen. Stackars mamma hon e säkert jätte rädd. Vi får vara inne på området nu på morgon en stund och en stund på eftermiddagen. En av kattungarna som vi inte fick tag i släpar ett ben efter sig. Det såg inte bra ut men vi får inte gå under boden pga av rasrisken som är det… Tror ni han/hon vågar komma fram om den har jätte ont? vet inte vad vi ska ta oss till….

Stackars små kissar… men bra att ni räddade två, det är alltid en början. Hungern är väl den bästa vännen man har, men det är svårt med katter som är skadade ju, risken finns ju att de drar sig undan för att dö.. Lycka till med resten iaf. :)
Tack Ritha! :)
Det finns en kattunge kvar nu då med mamman… Ska försöka få in dom i eftermiddag men e så rädd att de andra två är där någonstans. Dessutom låg det krossat glas överallt nu som inte låg där i förrgår. Är rädd att någon e där och försöker skrämma katterna. Då vågar de sig kanske inte fram..

Fattar inte hur folk kan vara så elaka mot katter. Stackars småkissar.
Fast de borde ju veta vilka det är som kommer med maten även om de är rädda för andra.
Mina hittisar där hemma morrar till exempel mycket mer mot min sambo än mot mig, för jag har ju gett dem mat nu under tre månader. Och det var inte jag som fick jaga katthonan för att få henne till veterinären heller. 
Haha jo det är väl så… men vissa kattungar blir ju räddare än andra. Och när det ligger glas där och en kattunge helt plötsligt är skadad så undrar man ju…
Folk e ju f*n inte kloka nu för tiden..
Kattungen har fortfarande inte kommit då ja pratat med henne som fångat in nu nyligen… de såg den idag men den ligger alldeles för långt fram och det verkar inte som den kan gå tyckte dom… Dom har inte vågat fånga in mamma ännu då de inte vill lämna kattungen själv..
Stackars lilla bebis, har tänkt på den nu när det varit storm.
Vad menar du med att den ligger alldeles för långt fram? Mot vattnet, eller? Åh, stackars lilla krake med mammakatt!!!
Nej ja skrev fel ja menade lång bak under sjöboden mellan berget och boden… Och det är ras risk som sagt så ingen får gå in under även om det skulle gått.
Oj, stackar lilla bebis…. det går itte att lura fram bebisen med mat? Den kan kanske hasa sig fram? Man får ju kolla sedan hur illa det är ställt……stackars, stackars bebbe…..
Mitt hjärta blöder….
Tror dom försökt allt dom kommit på.. den va ganska mager med nu trodde dom så det kan ju vara så att den kanske sitter fast el nåt man vet uju aldrig ska dit imorn..
Hoppas ni får ut ut resten:(
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus