kattungars ögonfärg
jag har läst någonstans att det är vid en viss ålder kattungarna byter ögonfärg, men jag minns inte vilken vecka det var vid.
Vet ni? Ska iväg och försöka åldersbestämma en kattunge som troligtvis fått lämna mamma för tidigt :(
Min erfarenhet är att det är väldigt individuellt, här hemma har det skett allt från 6e veckan till 9e, men vanligast är runt 8-9 veckan.
aha, då var det som jag hade för mig men var ädå inte säker.
Denna kisse såg iaf stor nog ut att vara ca 12 v iallafall.
Ögonfärg kan vara lurigt att åldersbestämma efter. Vikt och utvecklingsgrad är bättre riktmärken.
rent storleksmässigt så ser hon ut som en ca 12v unge. Men lite smal då förstås.
Stället hon kommer ifrån hade massor av katter och jag tror det gått lite överstyr. Maten de blivit uppvuxna på kom ifrån Dollarstore á la 3 för 10, och "innehåller allt katten behöver ha" enligt uppfödaren/säljaren. Vet ej egentligen inte vad det är för foder, så jag ska väl inte säga nåt, även om jag inte tycker det låter allför lovande.
Men hon är ju pigg och leker och går på låda osv. Fick höra av en annan granne att klona hade inte växt ut och att hon hade inte bytt färgen på ögonen och att hon trodde hon var ca 6 v. därav denna trådstart ;)
Om klorna inte har växt ut är det ju något fel på katten för klor har de ju redan från början.
Katten är fullt frisk och inga fel till synes.
Vad grannen menade med att den var utan klor var ju att klorna var så små, och inte mycket att klippa, därav "utan klor".
Men allt detta fick jag höra innan jag sett katten ifråga. Därför ville ägaren att jag skulle komma och tita.